Audi of America a anunțat că nu va mai trișa la numărul de cai putere! Astfel au scăzut performanțele mașinilor din Ingolstadt

De Redactor AE   |  12 Noiembrie, 2018

Distribuie :

Unii dintre voi, cititorii AutoExpert ați observat probabil o ușoară confuzie atunci când merge vorba despre cai putere. Pe diferite surse, ați văzut și cifre diferite pentru unul și același motor și unul și același model de automobil. Ei bine, iată care este și motivul principal.

Germanii, lideri mondiali în vânzări de automobile, utilizează un alt sistem de măsurare a cailor putere, cunoscut prin abrevierea PS și care de fapt nu este egalat de HP (cai putere). Astfel că, pentru un utilizator de rând, cifrele legate de cai putere sunt o ușoară minciună, trecută cu vederea ca fiind nesemnificativă diferența.

Iată că Audi, a decis să își revizuie poziția față de cumpărătorii săi și a promis că va prezenta doar date reale legate de performanțele mașinilor sale. Modificările, pe care le vom ilustra într-un exemplu mai jos, vor fi deocamdată aplicate numai pe continentul Statelor Unite, însă cine știe dacă în viitorul apropiat, nu le vor urma exemplul și alți producători și chiar la ei acasă.

Și iată un exemplu a ce se va schimba de fapt. Dacă până acum, unitatea de 2.0 litri TFSI, care echipează modelul A4 (și nu doar) era cunoscută ca având în rezervă 252 de cai putere (PS), de acum încolo, pe fișele tehnice, va fi trecută cifra de 248 de cai putere (HP), cea care și corespunde valorii reale, după conversia din kW în HP.

Diferența de ”numai” 4 cai putere v-ar putea părea nesemnificativă, iar cei aflați la volan probabil că nici nu vor simți ”pierderea” de putere. Însă așa cum și prețul plătit este cel cerut și nu o iluzie a conversiei euro/dolar, ar fi de bun simț ca și cumpărătorul să primească produsul real și nu o scuză a diferenței de măsurători.

Este de apreciat decizia producătorului din Ingolstadt și sperăm că în curând se vor alinia toți la un standard unic, inclusiv BMW și Mercedes, pentru a nu ne prosti de fiecare dată cu cifre umflate și conversii din PS în HP.

Nu de alta, dar nici cei 292 de PS nu sunt chiar 292 de cai putere în cazul unui Audi TTS, ci doar 288, iar 354 de PS deși sună bine, sunt de fapt 349 HP. Deci, ajunge atâta silicon și buze umflate, dați-ne realitatea și păstrați voi diferența.

(vedeți și noul tabel cu măsurători și cifre de performanțe mai sus)

Recomandate:

Jaguar dezminte informația și neagă că ar fi concediat șeful de design - Photo
Noutăți
Jaguar dezminte informația și neagă că ar fi concediat șeful de design

Jaguar a reacționat oficial la informațiile apărute recent în spațiul public, infirmând zvonurile potrivit cărora Gerry McGovern, directorul de design al mărcii, ar fi fost concediat. Pozi

Inna
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude - Photo
Sociale
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude

Agenția Servicii Publice anunță că, în zilele următoare, va anula peste 700 de permise de conducere, după ce au fost constatate abateri grave în modul de desfășurare a examenelor auto. Inf

Inna
PAS propune crearea unui sistem municipal cu taxe și registru electronic pentru parcările din Chișinău - Photo
Sociale
PAS propune crearea unui sistem municipal cu taxe și registru electronic pentru parcările din Chișinău

Fracțiunea Partidului Acțiune și Solidaritate din Consiliul municipal Chișinău a venit cu o inițiativă menită să combată deficitul cronic de locuri de parcare din capitală, propunând instituirea

Inna
Volkswagen lansează primele teste cu mașinile autonome în Wolfsburg - Photo
Teste
Volkswagen lansează primele teste cu mașinile autonome în Wolfsburg

Volkswagen demarează teste cu vehicule autonome în condiții reale de trafic. În următoarea perioadă, un prototip experimental va circula pe străzile din Wolfsburg, orașul în car

Inna
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată - Photo
Sociale
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată

Al doilea învinuit în cauza penală privind escrocheria cu automobile de lux importate din UE, a fost trimis în judecată. Cazul este parte a dosarului anunțat anterior de Procura

Inna
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania - Photo
Noutăți
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania

Grupul Volkswagen se pregătește să închidă definitiv una dintre uzinele sale din Germania, o decizie fără precedent în cei 88 de ani de existență ai constructorului auto. Este vorba despre

Inna