Chiar dacă ești echipat cu anvelope de iarnă, tot poți primi o amendă pe timp de ninsoare!

De Redactor AE   |  2 Decembrie, 2020

Distribuie :

Haideți să recunoaștem, nu toți automobiliștii își echipează mașina cu anvelope de iarnă pentru că sunt preocupați de siguranța lor. Există o bună parte care refuză să creadă în aderență pe timp de iarnă, proprietăți anvelope, covid, și alte minunății, iar roțile de iarnă sunt doar o obligațiune prevăzută prin lege. 

În Republica Moldova, anvelopele de iarnă sunt obligatorii în anumite condiții. Nu contează în ce lună a anului suntem, regula de echipare o stabilește mama natură. Dacă ninge - n-ai ce căuta pe drumurile publice fără cauciucuri potrivite. Atât! 
În rest nimeni nu te bagă în seamă cu tipul, brandul, calitatea, anul de producție și cel mai important - starea lor. 

Nu și în România! Conform Codului Rutier, roțile de iarnă devin obligatorii în aceleași condiții meteo, însă chiar dacă le ai pe mașină tot te poți alege cu o amendă. Cum? Dacă sunt mult prea uzate. Spre desoebire de țara noastră, în Codul Rutier este specificată limita maximă de uzură de 1.6 mm, iar limita minimă pentru siguranță este de 2 mm. 

Cu cât ești mai aproape de limită, cu atât e mai aproape și amenda de 725 de ron, unde bonus îți vin încă 4-5 puncte de penalizare. 

“Constituie contravenții și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancțiuni următoarele fapte săvârșite de persoane fizice:  – conducerea unui autovehicul care are montate anvelope cu alte dimensiuni sau caracteristici decât cele prevăzute în certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori sunt uzate peste limita admisă”. 

Ce nu știați probabil, e că și Regulamentul Circulației Rutiere conține prevederi legate de profilul benzii de rulare. Articolul 122 din RCR interzice exploatarea vehiculelor dacă: 

5) Roţile şi pneurile:
             a) înălţimea reziduală a profilului benzii de rulare a pneurilor autoturismului este mai mică de 1,6 mm, autobuzelor − 2,0 mm, autocamioanelor − 1,0 mm, motocicletelor şi ciclomotoarelor − 0,8 mm. Pentru pneurile remorcilor sînt stabilite limite de uzare identice celor pentru pneurile autovehiculelor care le tractează; 

Doar că la noi nu prea vezi polițiști care să măsoare profilul benzii de rulare...

 

Recomandate:

Mașinile cu cele mai mari costuri de întreținere după 5 ani. Porsche Cayenne, în topul listei - Photo
Curiozităţi
Mașinile cu cele mai mari costuri de întreținere după 5 ani. Porsche Cayenne, în topul listei

După câțiva ani de utilizare, unele automobile pot deveni o adevărată povară financiară pentru proprietari. Specialiștii atrag atenția că anumite modele ajung să implice cheltuieli ridicate de &

Inna
Cehia, prima țară din UE care testează limita de viteză de 150 km/h pe autostradă - Photo
Noutăți
Cehia, prima țară din UE care testează limita de viteză de 150 km/h pe autostradă

Cehia va intra în istorie ca primul stat membru al Uniunii Europene care permite șoferilor să circule legal cu 150 km/h pe autostradă. Măsura va fi aplicată experimental de la sfârșitul lu

Inna