De ce 30 de ani în urmă automobilele aveau oglinda retrovizorie a pasagerului diferită?

De Pavel   |  3 Aprilie, 2018

Distribuie :

Probabil majoritatea din voi, nu odată au observat privind un automobil mai vechi de producție germană, că oglinda din partea pasagerului difera ca formă și dimensiuni de cea a șoferului. Dacă v-ați întrebat care este faza și încă nu ați găsit un răspuns sau o explicație acestui fenomen, redacția AutoExpert se grăbește să vă explice totul în cele ce urmează.

Oglinzile retrovizoare de forme și dimensiuni diferite folosite în anii 1980 și 1990, par in zilele noastre un fenomen inexplicabil și poate chiar lipsit de sens, care doar adaugă o disonanță în designul automobilului. Aceste oglinzi erau folosite de producătorii germani Mercedes-Benz, BMW și Audi, iar unii zic că le-au văzut chiar și pe modelele Opel. Atunci oglinda retrovizoare din partea pasagerului nu era doar mai scurtă dar și mai înaltă decât cea folosită de șofer.

Mulți se vor gândi că nemții conservativi, au decis prin această metodă să economisească material și respectiv bani, însă nu este adevărat. De fapt totul este mult mai simplu și logic. Străzile orașelor europene, în special al celor vechi sau din centrele istorice, sunt destul de înguste, iar mașinile premium aveau nevoie de mult spațiu. Atunci inginerii nemțești s-au gândit că oglinda din partea pasagerului trebuie proiectată în așa fel ca aceasta să nu iasă dincolo de gabaritele caroseriei, iar șoferul să poată parca lateral, maxim aproape de peretele clădirilor.

În caz că strada avea trotuar, oglinda scurtă micșora probabilitatea de a fi atinsă întâmplător sau intenționat de un pieton care va trece pe lângă automobil. Această decizie le-a venit pe plac producătorilor auto, astfel încât au folosit-o până la sfârșitul anilor 1990, când oglinzile au început a fi acționate electric sau au primit un mecanizm special ce permitea strângerea manuală a acestora.

Recomandate:

Accident mortal la Ialoveni: Bărbat de 67 de ani, lovit de un BMW condus de un tânăr de 18 ani - Photo
Accidente
Accident mortal la Ialoveni: Bărbat de 67 de ani, lovit de un BMW condus de un tânăr de 18 ani

Poliția din Ialoveni investighează un grav accident rutier produs în seara zilei de ieri, în orașul Ialoveni. Potrivit datelor preliminare, un BMW, condus de un tânăr în v&acir

Inna
Ford renunță la dezvoltarea unei noi platforme pentru mașinile electrice: decizie strategică din cauza costurilor - Photo
Noutăți
Ford renunță la dezvoltarea unei noi platforme pentru mașinile electrice: decizie strategică din cauza costurilor

 Ford a anunțat că renunță definitiv la planurile de dezvoltare a unei noi arhitecturi dedicate vehiculelor electrice, decizie motivată de costurile foarte mari ale infrastructurii electrice

Inna
Noul Jeep Compass: primele imagini neoficiale și detalii despre producție și design - Photo
Noutăți
Noul Jeep Compass: primele imagini neoficiale și detalii despre producție și design

Primele imagini cu noua generație Jeep Compass au fost deja difuzate online, iar sursa pare a fi o publicație auto din Brazilia. Deși producătorul american nu a publicat încă imagini oficiale co

Inna
Compania care deține Hot Wheels lansează Brick Shop: rival pentru LEGO - Photo
Life Style
Compania care deține Hot Wheels lansează Brick Shop: rival pentru LEGO

Mattel, compania cunoscută în special pentru brandul Hot Wheels, a anunțat lansarea Brick Shop, o nouă linie de seturi de construcție gândită ca alternativă directă la LEGO. Noua gamă

Inna
Ford Mustang GTD urcă în topul celor mai rapide mașini de serie pe Nurburgring, cu un nou record - Photo
Noutăți
Ford Mustang GTD urcă în topul celor mai rapide mașini de serie pe Nurburgring, cu un nou record

Ford a reușit din nou să impresioneze lumea auto, după ce Mustang GTD a stabilit un nou timp de referință pe legendarul circuit Nurburgring. După ce anterior a devenit primul producător american

Inna