Din port, în parcare! Care sunt consecințele invaziei mașinilor electrice din China

De Inna   |  22 Mai, 2024

Distribuie :

Porturile din Europa, în special Antwerp și Zeebrugge din Belgia, sunt supraaglomerate cu mașini electrice importate, majoritatea produse în China, pe fondul scăderii cererii pe piața auto europeană. Parcările imense din Calloo, lângă Antwerp, și Zeebrugge, cu o capacitate de 130.000 de mașini, sunt pline cu modele chinezești de la mărci precum MG, BYD, Nio, XPeng, Lynk & Co, Omoda și Hongqi. Unele mașini stau în portul Antwerp și un an înainte de a fi distribuite.

În contextul eforturilor autorităților europene de a sprijini industria auto locală, importurile din China continuă să crească masiv. În primul trimestru al acestui an, Europa a primit 1.3 milioane de mașini produse în China, o creștere de 33% față de anul anterior, cele mai multe fiind modele electrice, conform Asociației Europene pentru Logistica Vehiculelor.

Belgia a devenit destinația principală a acestor importuri în februarie, transformând porturile în parcări pentru mașinile electrice chinezești. Portul Antwerp-Bruges, al doilea ca mărime din Europa, a recepționat anul trecut aproape 1.7 milioane de mașini, astfel a atins recordul de 1.9 milioane din 2019. Estimările arată că numărul vehiculelor importate din China în acest an ar putea ajunge la 600.000 - 1.000.000.

Un motiv, care a creat această situație, este încetinirea vânzărilor auto în Europa. De exemplu, vânzările de vehicule electrice Volkswagen au scăzut cu 24% în primele trei luni ale anului comparativ cu anul precedent, consumatorii revenind la mașinile pe benzină. Cererea globală pentru mașini electrice a scăzut, iar marii producători și-au suspendat investițiile. Volkswagen a anunțat la sfârșitul anului trecut că a oprit investiția într-o gigafabrică de baterii electrice, din cauza încetinirii cererii, și a suspendat căutarea unui amplasament în Europa de Est.

Chiar și în SUA, cererea pentru vehicule electrice a scăzut. Canalys, o companie de cercetare, a raportat o creștere globală a vânzărilor de vehicule electrice de 49% în prima jumătate a anului trecut, față de o creștere de 63% în anul precedent.

Portul Antwerp-Bruges identifică și alte cauze pentru aglomerație, precum capacitatea redusă de transport rutier și maritim pentru mașini, și lipsa șoferilor de livrare. Financial Times sugerează că mașinile chinezești ajung în Europa fără o rețea de distribuție eficientă, ceea ce îngreunează vânzarea rapidă a acestora.

Recomandate:

Trafic restricționat în Chișinău: străzile Sargidava și Mircești vor fi închise temporar pentru lucrări de infrastructură - Photo
Sociale
Trafic restricționat în Chișinău: străzile Sargidava și Mircești vor fi închise temporar pentru lucrări de infrastructură

Primăria municipiului Chișinău anunță noi restricții de circulație în contextul executării unor lucrări majore de modernizare a infrastructurii rutiere și edilitare. În lunile iunie și iul

Inna
Honda pregătește lansarea conceptului electric Super EV la Goodwood. Un posibil succesor pentru modelul Honda e - Photo
Noutăți
Honda pregătește lansarea conceptului electric Super EV la Goodwood. Un posibil succesor pentru modelul Honda e

Honda își consolidează prezența în segmentul electric cu un nou concept urban, denumit Super EV, care va fi dezvăluit oficial în cadrul Festivalului de Viteză de la Goodwood, unul di

Inna
Porsche Taycan Turbo GT stabilește un nou record la Road Atlanta: mai rapid cu 6.73 secunde decât Turbo S - Photo
Noutăți
Porsche Taycan Turbo GT stabilește un nou record la Road Atlanta: mai rapid cu 6.73 secunde decât Turbo S

Porsche continuă să redefinească performanța în segmentul electric prin noul Taycan Turbo GT, care a doborât recent un record important la Road Atlanta. Modelul 100% electric a parcurs tur

Inna