Evoluţia căştii de protecţie din Formula 1

De AutoExpert   |  6 Octombrie, 2012

Distribuie :

Evoluţia căştii de protecţie din Formula 1

Casca de curse este unul din elementele de sigurantă cu caracter obligatoriu în orice competiţie motorizată, însă lucrurile nu au stat mereu aşa, căştile începând să evolueze abia după conştientizarea riscului enorm la care se expuneau piloţii.

Într-o eră a vitezei în care accentul este pus pe motoare cât mai puternice folosite pentru scoaterea unor timpi cât mai buni pe circuit, elementele de siguranţă au puţine şanse să îşi facă loc în peisaj pentru fanii motorsport. Asta nu înseamnă însă că oficialii şi organizatorii unor competiţii precum Formula 1 nu acordă o atenţie maximă siguranţei piloţilor ce iau parte la curse.

Însă nu a fost aşa dintotdeauna. Din materialul video prezentat de pilotul de Formula 1 Nico Rosberg, aflăm că în Europa anului 1964, piloţii nu erau obligaţi să poarte casca de protecţie, aşa că nimeni nu era preocupat de acestea. A fost nevoie ca germanul Rudolf Carraciola să participe la Indy 500 GP în Statele Unite ale Americii pentru a fi obligat de unul din stewarzi să poarte ceva asemănător cu o glugă din piele pe post de cască. Aceasta avea să-i salveze viaţa pilotului, după ce o pasăre l-a lovit în faţă în timpul cursei.

A fost nevoie tot de un incident - de data aceasta cu o piatră care i-a sărit în faţă altui pilot - pentru ca fiecare cască să primească un vizor care să protejeze zona ochilor fără a afecta câmpul vizual al pilotului. Aşa s-a ajuns în prezent la fabricarea căştilor de protecţie moderne pentru Formula 1, ce au la bază materiale inovatoare. De exemplu, o cască obişnuită de Formula 1 este realizată din fibră de carbon şi cântăreşte doar 1,2 kg. Însă felul cum protejează pilotul este cu adevărat uimitor. Datoriă materialelor din care este confecţionată, casca poate rezista unor forţe imense fără a se deforma. Cât de mari? De exemplu, un glonţ ce se deplasează cu 400 m pe secundă nu poate penetra peretele unei asemenea căşti.

În plus, casca rezistă 30 de secunde la temperaturi de 8000C în cazul unui incendiu şi deşi este proiectată să dureze o viată, piloţii de Formula 1 le schimbă de câteva ori pe sezon, din motive de siguranţă. Un lucru logic, când ştii că urmează să goneşti cu 250 km/h pe circuit.

Recomandate:

BMW pregătește un concept spectaculos pentru Villa d’Este: primele imagini teaser au fost publicate - Photo
Noutăți
BMW pregătește un concept spectaculos pentru Villa d’Este: primele imagini teaser au fost publicate

BMW se pregătește să impresioneze din nou publicul de la Concursul de Eleganță Villa d’Este, organizat între 24 și 26 mai, pe malul lacului Como, în Italia. Constructorul bavarez a p

Inna
Stellantis neagă o posibilă fuziune cu Renault: John Elkann clarifică situația - Photo
Noutăți
Stellantis neagă o posibilă fuziune cu Renault: John Elkann clarifică situația

Zvonurile recente despre o posibilă fuziune între Grupul Stellantis și Grupul Renault au fost oficial respinse de conducerea Stellantis. În cadrul unui eveniment organizat de Financial Tim

Inna
Noul Toyota RAV4: primele imagini oficiale și data lansării noii generații - Photo
Noutăți
Noul Toyota RAV4: primele imagini oficiale și data lansării noii generații

Toyota a stârnit interesul fanilor prin publicarea a două fotografii noi care dezvăluie detalii importante despre următoarea generație a SUV-ului RAV4. Confirmarea oficială: prezentarea modelulu

Inna
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake: primul break electric al mărcii este aproape de lansare - Photo
Noutăți
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake: primul break electric al mărcii este aproape de lansare

Gama celei de-a treia generații Mercedes-Benz CLA se va extinde în curând cu versiunea Shooting Brake, un break de familie rafinat care va fi oferit exclusiv în variante electrificat

Inna
Nissan Micra 350SR renaște: restomod spectaculos cu motor V6 de 3.5 litri și look modern - Photo
Noutăți
Nissan Micra 350SR renaște: restomod spectaculos cu motor V6 de 3.5 litri și look modern

Pentru a celebra 23 de ani de la lansarea celei de-a treia generații Micra, Nissan a decis să reinterpreteze un proiect legendar: conceptul Micra 350SR. Inițial dezvăluit în 2003, acest prototip

Inna
Citroen are un nou CEO: Xavier Chardon preia conducerea mărcii din 2 iunie - Photo
Noutăți
Citroen are un nou CEO: Xavier Chardon preia conducerea mărcii din 2 iunie

Începând din vara anului curent, marca franceză Citroen va fi condusă de un nou director executiv. Xavier Chardon a fost desemnat să preia rolul de CEO, urmând să-l înlocuiască

Inna