Experții europeni spun că, capacitatea rețelei electrice nu este suficientă pentru toți doritorii de a avea mașini electrice!

De Pavel   |  8 Februarie, 2022

Distribuie :

Compania de consulting Ernst & Young și Asociația Europeană a Industriei Energiei Electrice (Eurelectric) au publicat un studiu privind dezvoltarea pieței vehiculelor electrice și a infrastructurii conexe. Raportul informează că că numărul de mașini alimentate de baterii în Europa în aproximativ 13 ani va crește de la actualele 3 la 130 de milioane, iar acest lucru, va duce la o creștere a cererii de energie electrică.

Sarcina maximă pe rețea va crește cu 21 - 90% și prin urmare, trecerea la mobilitatea electrică va fi însoțită de supratensiuni frecvente de tensiune, pierderi de energie și creșterea prețurilor la energie. Pentru a evita acest lucru, este necesar să se introducă sisteme inteligente de încărcare, iar proprietarii de mașini să își schimbe abordarea utilizării infrastructurii de alimentare.

x
x

 

În prezent, pe drumurile de Bătrânul Continent circulă circa 3 milioane de EV-uri. Menținând ratele actuale de creștere a vânzărilor până în 2030, numărul acestora va crește la 65 de milioane, iar până în 2035 la 130 de milioane. Toate aceste mașini vor trebui încărcate undeva, iar autorii raportului, folosind un software bazat pe inteligență artificială, au calculat câte terminale de alimentare vor fi necesare pentru acestea.

Potrivit European Alternative Fuels Observatory, în prezent există aproximativ 374.000 de stații de încărcare publice în Europa. În același timp, doar 12% dintre ele sunt "de mare viteză" (putere de 22 kW și mai mult). Cu toate acestea, vor fi necesare mult mai multe puncte de alimentare pentru a deservi viitoarele EV-uri și anume: 34 de milioane până în 2030 și 65 de milioane până în 2035, unde majoritatea (56 de milioane) ar trebui instalate în clădiri rezidențiale. Numai implementarea unei astfel de infrastructuri va necesita 115 miliarde de euro!


Biroul Național de Audit din Marea Britanie a estimat că încărcarea unei mașini electrice acasă este cu 59-78% mai ieftină decât utilizarea unei stații publice. Analiștii Ernst & Young consideră că până în 2035, 85% din sesiunile de încărcare vor fi efectuate în rețelele de la domiciliu. Alte 6% vor alimenta la serviciu, 5% în locuri publice precum mall-uri și parcări și 4% pe autostrăzi.

Desigur, o creștere a numărului de vehicule electrice va atrage o creștere a cererii de energie electrică. Se așteaptă ca această cifră să crească cu 1.8% în fiecare an și să ajungă la 3.530 TWh (terawați-oră) până în 2030. Problemele vor apărea atunci când perioadele de încărcare de vârf ale vehiculelor electrice încep să coincidă cu vârfurile sarcinii totale. O analiză a celor șase opțiuni de încărcare a arătat că sarcina maximă va crește cu 21-90%, iar factorul de încărcare al transformatoarelor cu 19-80%.

Pentru a evita acest lucru, este necesar să se introducă rețele inteligente de alimentare cu energie electrică. Și proprietarii de mașini vor trebui să-și schimbe abordarea de interacționare cu infrastructura de încărcare. De exemplu, vor trebui să încarce mașinile noaptea sau în afara orelor de vârf. În general, autorii raportului sunt încrezători că rețelele electrice vor putea susține peste 100 de milioane de vehicule electrice, însă încărcarea necontrolată va duce la supratensiuni frecvente, pierderi de energie și o creștere a prețurilor la energie.

Recomandate:

Kia EV2 va fi produsă în Slovacia din februarie 2026. Noul SUV electric promite un preț sub 30.000 de euro - Photo
Noutăți
Kia EV2 va fi produsă în Slovacia din februarie 2026. Noul SUV electric promite un preț sub 30.000 de euro

Kia se pregătește să adauge un nou model electric în gama sa europeană. Kia EV2, un SUV compact de segment B, va intra oficial în producție la uzina din Žilina, Slovacia, începâ

Inna
Republica Moldova, printre țările cu cele mai periculoase drumuri din Europa. Ce soluții propun experții pentru siguranța rutieră - Photo
Noutăți
Republica Moldova, printre țările cu cele mai periculoase drumuri din Europa. Ce soluții propun experții pentru siguranța rutieră

Republica Moldova continuă să se afle în topul țărilor europene cu infrastructură rutieră periculoasă, chiar dacă în ultimii ani au fost înregistrate unele îmbunătățiri. Potriv

Inna
Examenele auto disponibile și la Soroca: ASP lansează un proiect-pilot pentru nordul țării - Photo
Noutăți
Examenele auto disponibile și la Soroca: ASP lansează un proiect-pilot pentru nordul țării

Începând cu 26 august curent, locuitorii din nordul țării vor avea o nouă opțiune pentru a susține examenele auto. Agenția Servicii Publice (ASP) a anunțat lansarea unui proiect-pilot la C

Inna
Peste 360 de șoferi sancționați în doar 90 de minute. Poliția folosește drone pentru monitorizarea traficului - Photo
Sociale
Peste 360 de șoferi sancționați în doar 90 de minute. Poliția folosește drone pentru monitorizarea traficului

În mai puțin de două ore, polițiștii au identificat sute de încălcări ale legislației rutiere pe drumurile din Republica Moldova. În total, peste 360 de conducători auto au fost docu

Inna
Kia EV4 intră în producție în Europa: primul model electric asamblat în Slovacia - Photo
Noutăți
Kia EV4 intră în producție în Europa: primul model electric asamblat în Slovacia

Kia marchează o nouă etapă în strategia sa de electrificare prin lansarea în producție a modelului EV4, un hatchback cu zero emisii destinat pieței europene. Prezentat oficial la sf&a

Inna
Restricții de circulație și acces în Chișinău între 23–31 august 2025. Zonele vizate și măsurile luate de autorități - Photo
Sociale
Restricții de circulație și acces în Chișinău între 23–31 august 2025. Zonele vizate și măsurile luate de autorități

 Primăria Municipiului Chișinău anunță aplicarea unor restricții temporare de circulație și acces public în perioada 23 - 31 august, ca urmare a vizitei oficiale în Republica

Inna