"Formula actuală a luptei între automobile privind timpul obţinut pe Nurburgring este greşită"
De AutoExpert | 28 Noiembrie, 2013
Reprezentanţii forumului dedicat modelelor de performanţă de la Ford l-au contactat pe şeful diviziei globale de performanţă a mărcii americane pentru a-i cere socoteală privind nedivulgarea timpului obţinut de cel mai rapid Mustang de serie construit vreodată, un Shelby GT500 de generaţie2013.
La rândul său, Jamal Hameedi, inginerul şef al diviziei de performanţe globale Ford Motor Company, spune că prezentarea timpului obţinut de Shelby GT500 sau de oricare alt model Ford pe acest circuit nu are niciun rost, deoarece ar fi o pură afirmaţie de marketing, cu nicio valoare reală.
Conform spuselor lui Hameedi, actualul format al luptei dintre constructorii de automobile privind titlul de "cea mai rapidă maşină de serie de la Nurburgring" nu este corect. În opinia inginerului şef al programului de performanţă de la Ford, formatul actual este greşit pentru că nu se pot declara timpii ”oficiali” ai modelelor respective în contextul în care nu există o metodă certificată de verificare a modelelor care aleargă la Nurburgring în vederea obţinerii unui timp record, precum este în lumea motorsportului. Hameedi spune că actualul format, în care fiecare producător este liber să vină cu orice pilot şi cu orice maşină şi să publice apoi un timp de Nordschleife este greşit pentru că pot demonstra că acele vehicule nu au fost modificate în vederea obţinerii unui timp mai bun. Însă, inginerul şef al celor de la Ford Performance spune că ar fi primii care şi-ar aduce toată gama la Nurburgring în momentul în care ar fi prezentată o metodă certificată şi verificată independent de măsurare a timpilor obţinuţi pe celebrul "Iad Verde".
La polul opus, Jamal Hameedi a adus și cuvinte de laudă pentru celebrul circuit german, explicând că acesta este foarte bun la simularea mai multor condiţii diferite de pe şosea în acelaşi loc. Astfel, suma condiţiilor de circuit, condiţiile atmosferice diferite de la un moment al zilei la altul şi imposibilitatea măsurării timpului pe tur într-o modalitate universal acceptată duce la imposibilitatea comparării a două modele cu excepţia cazului în care acestea au fost conduse în aceeaşi zi, în acelaşi timp şi de acelaşi pilot.