Jurnaliștii germani declară că Mercedesul diesel este mult mai eficient decât PHEV sau cel pur electric

De Pavel   |  25 August, 2022

Distribuie :

În timp ce majoritatea șoferilor din Moldova rămân fideli motoarelor cu ardere internă, în Europa, după ce au cam scăpat de euforia EV-urilor, oamenii își pun întrebări despre eficiența modelelor cu motor electric față de cele diesel.

Recent, jurnaliștii germani ai publicației Auto Motor und Sport, au publicat un material în care compară un Mercedes-Benz C300e PHEV, un C300d și modelul pur electric EQE350+, în materie de eficiență pe o distanță de 2.000 km!

În timpul testului, s-a ținut cont de faptul că în 2022, peste 60% din energia electrică în Germania este produsă prin arderea cărbunelui, proces extrem de poluant!

Așadar, Mercedes EQE350+ este echipat cu un motor electric care dezvoltă 292 CP și 565 Nm, alimentat de o baterie de 90.6 kWh. Constructorul anunță o autonomie de peste 600 km, însă în realitate pe austrada germană, EV-ul este capabil de până la 450 km. Jurnaliștii au avut nevoie de 5 alimentări pe parcursul traseului, pentru care au pierdut circa 4 ore.

În alt colț al ringului se află C300e. Modelul plug-in hybrid care folosește un sistem de propulsie alcătuit dintr-un benzinar turbo de 2.0 litri volum de 204 CP și un motor electric de 127 CP, ultimul alimentat de o baterie de 25.4 kWh.

În total, Mercedes C300e dezvoltă 313 CP și 550 Nm, însă nu reușește să fie mai rapid decât un simplu diesel tradițional.

Modelul care merită lauda și aplauzele este Mercedes-Benz C300d! Propulsat de noul diesel de 2.0 litri volum de 265 CP, care lucrează în tandem cu un motor electric MHEV de 20 CP, care împreună dezvoltă 290 CP și 750 Nm.

Pe șosea, un C300d se poate lăuda că este mult mai rapid decât un PHEV, iar consului său mediu de numai 4.5 litri de motorină la 100 km, îi permite să asigure o autonomie de tocmai 1.500 km cu rezervorul standard de 66 de litri!

La capitolul costuri în mod evident câștigă EV-ul, însă nu cu mult! În cei 2.000 de km, jurnaliștii au cheltuit pentru alimentare lui EQE350+ un total de 156 de euro, în contextul în care prețul pentru 1 kw la stațiile DC în Germania costă 0.52 euro. Dar surpriză! Modelul diesel a cheltuit pentru același drum 160 de euro, adică cu 4 euro mai mult, consumând 83.4 litri de motorină la preț de 1.92 euro litrul. În același timp economisind timp, unde mai adaugi că EV-ul are un preț de achiziție cu 20 mii de euro mai mare.

Totuși cel mai costisitor rămâne a fi PHEV-ul. Jurnașiștii au oprit de 6 ori în stațiile de alimentare pentru a încărca acumulatorul dar și a alimenta cu benzină, astfel că au cheltuit în total 228.8 euro!

Din cele trei modele voi pe care l-ați alege? Spuneți-ne în comentarii!

Recomandate:

Guvernul preia acțiunile Moldasig pentru a le scoate la vânzare, în contextul unui interes public major - Photo
Sociale
Guvernul preia acțiunile Moldasig pentru a le scoate la vânzare, în contextul unui interes public major

 Guvernul a adoptat o decizie strategică privind preluarea acțiunilor companiei de asigurări „Moldasig” SA, în vederea revânzării acestora pe piață. Executivul a

Inna
Nissan anunță amânarea unor modele noi și un plan amplu de reducere a costurilor - Photo
Noutăți
Nissan anunță amânarea unor modele noi și un plan amplu de reducere a costurilor

Nissan trece printr-o perioadă de restructurare profundă, luând decizii drastice pentru a-și stabiliza situația financiară. Producătorul auto japonez a confirmat că va amâna dezvoltarea un

Inna
De Tomaso P72, supercarul cu motor V8 de 700 CP, debutează după 6 ani de la prezentarea conceptului - Photo
Noutăți
De Tomaso P72, supercarul cu motor V8 de 700 CP, debutează după 6 ani de la prezentarea conceptului

După o așteptare de șase ani, producătorul italian De Tomaso lansează în sfârșit versiunea de serie a spectaculosului P72, un supercar care combină eleganța clasică cu performanțele modern

Inna
Sentința în cazul accidentului mortal din Bălți, amânată: Avocatul familiei victimei cere timp pentru studierea dosarului - Photo
Noutăți
Sentința în cazul accidentului mortal din Bălți, amânată: Avocatul familiei victimei cere timp pentru studierea dosarului

Pronunțarea verdictului în cazul lui Serghei Lungu, conducătorul auto implicat într-un accident rutier tragic produs la Bălți, a fost amânată în ședința din 15 mai. Instanța Ju

Inna
Land Rover relansează modelul Freelander ca brand separat. Noul crossover va fi mai ieftin, construit în parteneriat cu Chery - Photo
Noutăți
Land Rover relansează modelul Freelander ca brand separat. Noul crossover va fi mai ieftin, construit în parteneriat cu Chery

Land Rover pregătește lansarea unei noi generații pentru crossoverul accesibil Freelander, care va reveni pe piață în versiuni complet electrificate. Modelul reînnoit urmează să debuteze l

Inna
Mercedes-Maybach SL 680 Monogram redefinește luxul cu detalii din piele Nappa și motor V8 Biturbo - Photo
Noutăți
Mercedes-Maybach SL 680 Monogram redefinește luxul cu detalii din piele Nappa și motor V8 Biturbo

Mercedes-Maybach a ridicat standardele luxului auto prin lansarea modelului SL 680 Monogram, o versiune exclusivistă a decapotabilei din clasa SL. Această ediție de top, recent prezentată în dou

Inna