Mitologie electrificată

De AutoExpert   |  15 Aprilie, 2010

Distribuie :

Mitologie electrificată



Tehnologiile ultraperformante de ultimă oră permit o proiectare foarte rapidă a unor modele noi de automobile, fiind posibilă vizualizarea lor în 3D chiar din primele momente ale conceperii. La astfel de posibilităţi nici nu visau designerii din secolul trecut, care ştiau doar de creioane, hârtie şi plastilină pentru sculpturi. Graţie progresului tehnologic tot mai mulţi tineri au şansa de a deveni designeri de cea mai înaltă speţă, unul dintre aceştia fiind Andrei Avarvarii – un tânăr din România care îşi face studiile la vestita Şcoală de Design din Milano, Italia.
Andrei Avarvarii devine un nume cunoscut în designul auto mondial şi chiar cei de la Lamborghini i-au acordat credit în privinţa unui proiect nou. Nu este vorba de o ambiţie personală a românului, ci de proiectul final în cadrul masteratului susţinut la Scuola Politehnica di Design din Milano. Acest studiu a fost făcut sub controlul şi coordonarea lui Filippo Perini, chiar şeful de design Lamborghini, şi reprezintă un eventual vehicul electric ce va purta pe capotă simbolul taurului înfuriat. Şi aşa cum firma din Sant'Agata Bolognese obişnuieşte să denumească maşinile sale cu nume de tauri celebri, şi conceptul lui Andrei a primit o denumire ce are oarecum legătură cu un taur – Minotauro. În mitologia greacă, Minotaurul (în limba greacă: Μινόταυρος) era o creatură fabuloasă jumătate om şi jumătate taur, care a căzut răpus de Tezeu.



Minotauro, aşa cum se spune în comunicatul oficial, explorează un viitor limbaj de design Lamborghini, fiind o proiecţie a liniilor actuale în anul 2020, atunci când se preconizează că acest model şi-ar putea găsi locul în producţia de serie. Ca dimensiuni acest model este mai scurt cu 6 milimetri decât un Murcielago actual şi preia ceva din designul lui Lamborghini Reventon.
Ca motorizare, Minotauro lasă imensul V12 şi preia în schimb patru motoare electrice, două pe faţă de 75 CP care dau 30% din putere roţilor din faţă şi alte două propulsoare de 175 CP în spate care angrenează trenul de rulare posterior. Totalul de putere este de 507 CP, adică destul de decent pentru un supercar al viitorului.
O altă inovaţie care sună fascinant la acest model este modul semi-virtual racing, unde sistemul de navigaţie urmăreşte acest model pe un circuit şi transpune în lumea virtuală evoluţia, iar de pe o consolă un alt pilot poate concura împotriva. Adică tatăl concurează pe circuit împotriva fiului minor aflat la butoane.
Îi urăm succes lui Andrei cu teza de masterat şi sperăm ca acest proiect să fie doar un prim pas spre colaborarea cu Lamborghini sau orice alt mare constructor de automobile.

 

Recomandate:

Nissan pornește producția noii generații Leaf la Sunderland, Marea Britanie - Photo
Noutăți
Nissan pornește producția noii generații Leaf la Sunderland, Marea Britanie

Nissan anunță un nou pas important în strategia sa de electrificare, odată cu demararea producției noii generații Leaf la uzina din Sunderland, Marea Britanie. Lansarea pe linia de asamblare a f

Inna
Cariera lui F-150 Lightning se apropie de final. Cu această ocazie, Ford pregătește o versiune nouă cu motor pe benzină - Photo
Noutăți
Cariera lui F-150 Lightning se apropie de final. Cu această ocazie, Ford pregătește o versiune nouă cu motor pe benzină

Ford se pregătește să lanseze o nouă versiune pentru camioneta electrică F-150 Lightning. Aceasta va primi un motor pe benzină, care va fi utilizat drept range extender. Noua versiune o va înloc

Inna
Vladimir Bolea confirmă că din 2028 vom achita taxe pentru utilizarea drumurilor naționale - Photo
Noutăți
Vladimir Bolea confirmă că din 2028 vom achita taxe pentru utilizarea drumurilor naționale

Șoferii moldoveni vor achita taxe pentru utilizarea drumurilor naționale, exact ca în România. Informația a fost confirmată de către vicepremierului Vladimir Bolea, ministru al Infras

Inna