Modificările de regulament Formula 1 pentru sezonul 2013

De AutoExpert   |  17 Decembrie, 2012

Distribuie :

Modificările de regulament Formula 1 pentru sezonul 2013

1. Masa monopostului – în sezonul 2013, masei minime a monopostului i-au fost adăugate 2 kg, ce rezultă un total de 642 kg. Modificarea a survenit datorită noilor pneuri Pirelli cu compoziţia modificată faţă de anul trecut, adăugând o greutate de aproximativ 0.5 kg/roată. Prin adăugarea a acestor două kilograme, a fost modificat şi regulamentul cu privire la raportul de distribuţie al maselor, puntea faţă suportând de anul acesta 292 kg, iar puntea spate 343 kg. Plasarea celor 7 kg rămase până la masa minimă admisă de 642 kg rămâne la alegerea fiecărei echipe.

2. Stepped nose – echipele pot din acest sezon să acopere acea diferenţă de nivel, considerată inestetică, prin plasarea unui panou care nu face parte din structura monopostului.

3. Deviaţia aripii faţă – pentru a preveni îndoirea excesivă a aripii faţă, acestea vor trebui să facă faţă, de anul acesta, unor teste mai severe: 1.000 N sau 100 kg, aplicate în două puncte pe direcţia axelor longitudinale şi transversale. Valoarea deviaţiei maxime admise a fost micşorată de la 20 mm la 10 mm.

4 şi 5. Testele de impact şi solicitare – din acest sezon se vor introduce teste mai severe referitoare la sarcina monopostului, iar cerinţele testelor de impact au fost modificate. Cockpitul trebuie să suporte o sarcină laterală mai mare, iar testele trebuie aplicate asupra tuturor saşiurilor produse de o echipă, nu doar asupra unuia ca până acum.

6. DRS – sistemele active dublu-DRS (DDRS) sunt considerate ilegale, fiind permise doar cele pasive. Altă modificare este adusă la articolul care prevede utilizarea DRS-ului în antrenamente şi calificări, când acest sistem va putea fi folosit doar în anumite zone, identice cu cele din cursă.

Recomandate:

Honda schimbă direcția: taie miliarde din planurile pentru electrice și mizează pe hibride pe benzină - Photo
Noutăți
Honda schimbă direcția: taie miliarde din planurile pentru electrice și mizează pe hibride pe benzină

Honda a anunțat o modificare majoră a strategiei sale privind electrificarea. Producătorul japonez va reduce semnificativ investițiile planificate în dezvoltarea de vehicule electrice (EV), scăz

Inna
Volkswagen nu va mai utiliza prefixul „ID” în denumirile pentru mașinile electrice - Photo
Noutăți
Volkswagen nu va mai utiliza prefixul „ID” în denumirile pentru mașinile electrice

Volkswagen va renunța la prefixul "ID" din numele modelelor electrice. Se pare că modelele cu zero emisii vor obține nume "normale", nu doar o combinație de lidere și cifre. 

Inna
Toyota ar putea fuziona cu Nissan. Oficialii celor două mărci ar fi purtat discuții în secret - Photo
Noutăți
Toyota ar putea fuziona cu Nissan. Oficialii celor două mărci ar fi purtat discuții în secret

Toyota ar putea fuziona cu Nissan. Cel puțin, acest subiect a fost discutat dintre oficialii Toyota și rivalii de la Nissan. Amintim că, anterior, Nissan negocia cu Honda, în privința unei fuziu

Inna
Noul Toyota RAV4 vine în Europa doar în configurație hibridă! Autonomie electrică de 100 km și versiune GR Sport cu 304 CP - Photo
Noutăți
Noul Toyota RAV4 vine în Europa doar în configurație hibridă! Autonomie electrică de 100 km și versiune GR Sport cu 304 CP

Toyota a prezentat oficial noua generație RAV4, care marchează o schimbare semnificativă pentru piața europeană: este primul RAV4 vândut exclusiv cu propulsie hibridă. După peste 15 milioane de

Inna
Testarea tehnică, din 1 iunie, va decurge conform unui nou regulament - Photo
Noutăți
Testarea tehnică, din 1 iunie, va decurge conform unui nou regulament

Inspecția tehnică periodică va fi efectuată mai rar. Un proiect în acest sens a fost aprobat, anul trecut, de Guvern. Prin urmare, pentru autoturismele private, inspecția va fi efectuat

Inna
Nissan Micra revine în Europa ca model 100% electric și autonomie de până la 408 km! - Photo
Noutăți
Nissan Micra revine în Europa ca model 100% electric și autonomie de până la 408 km!

Nissan aduce înapoi, în Europa, un nume cunoscut din gama sa compactă, Micra. De data aceasta, modelul vine cu o transformare completă: este 100% electric și construit pe aceeași plat

Inna