Oalele au scăpat BMW-ul de faliment! Nu, nu vorbim despre mașinile pe care le-au produs bavarezii

De Pavel   |  25 Noiembrie, 2020

Distribuie :

De multe ori am auzit haterii BMW-ului să numească modelele bavarezilor oale, cratițe sau tigăi. Însă suntem convinși că chiar mulți dintre fanii acestei mărci, nu cunosc,că anume datorită olelor compania a reușit să evite un faliment, iar ulterior să devină unul dintre cei mai de succes constructori de modele premium.

În anul 1945, BMW era o companie nemțească cu o experiență de 30 de ani în producerea motoarelor pentru avioane și construcția motocicletelor, iar din 1929 devenise și producător auto.

Din păcate, oddată cu finalul celui de-al Doilea Război Mondial, cei de la BMW s-au pomenit într-o criză majoră și era pe cale de a pierde toate cele șase fabrici din activ. Cele trei centre pe care le păstra erau în mare parte distruse, iar utilajul confiscat și distribuit prin diferite țări.

Astfel, conducerea BMW-ului a decis să înceapă așa-numita „Notproduktion”, ce în traducere înseamnă producție de criză. Aceasta era desfășurată în Munchen și Berlin, odată cu permisiunea inițială a forței de ocupație americane din iulie 1945.

Din lipsă de resurse, ducumentație tehnică și utilaj, motocicletele și mașinile BMW nu puteau fi asamblate. Nemții au decis să se orienteze către producția oalelor și produselor casnice pentru bucătărie, utilajelor agricole, utilaje comerciale de prelucrat coca, compresoare de frână, materiale de construcții, scule metalice turnate din metal ușor, biciclete și piese de schimb pentru diverse utilaje și automobilele BMW deja existente.

Primii doi ani au fost foarte dificili, pentru că volumul de producție era mic. Între iunie 1945 și mai 1947, BMW a produs bunuri cu o cifră totală de afaceri de 1,7 milioane de mărci, dintre care cea mai importantă contribuție la cifra de afaceri o aveau 175 de tone de bunuri turnate din metal ușor care generau încasări de aproximativ 600.000 de mărci.

Pe al doilea loc erau 34.000 de oale care reprezentau aproape un sfert din cifra de afaceri, după care mașini și agregate agricole și piese de schimb pentru automobile BMW.

Chiar dacă producția de criză a fost o provocare majoră pentru constructorul care în prezent se laudă cu o gamă mare de modele premium, aceasta în scurt timp avea să contribuie mult la punerea în funcțiune a fabricilor, la păstrarea forței de muncă și la pregătirea proceselor de construcșie a viitoarelor motociclete și automobile BMW.

x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x

 

 

Recomandate:

Cehia, prima țară din UE care testează limita de viteză de 150 km/h pe autostradă - Photo
Noutăți
Cehia, prima țară din UE care testează limita de viteză de 150 km/h pe autostradă

Cehia va intra în istorie ca primul stat membru al Uniunii Europene care permite șoferilor să circule legal cu 150 km/h pe autostradă. Măsura va fi aplicată experimental de la sfârșitul lu

Inna
Xiaomi va aduce mașinile electrice în Europa până în 2027. SUV-ul YU7, rivalul lui Tesla Model Y, atrage deja cerere record - Photo
Noutăți
Xiaomi va aduce mașinile electrice în Europa până în 2027. SUV-ul YU7, rivalul lui Tesla Model Y, atrage deja cerere record

Producătorul chinez Xiaomi, cunoscut la nivel mondial pentru smartphone-urile sale, își extinde ambițiile și pe piața auto. Compania a confirmat că intenționează să înceapă vânzările

Inna
Polițiștii nu mai sunt obligați să prezinte legitimația de serviciu, dar este o condiție importantă - Photo
Sociale
Polițiștii nu mai sunt obligați să prezinte legitimația de serviciu, dar este o condiție importantă

Conform noilor reglementări, un polițist aflat în uniformă nu mai are obligația de a arăta legitimația de serviciu. În astfel de situații, este suficient ca acesta să se prezinte verbal, p

Inna
Mașinile cu cele mai mari costuri de întreținere după 5 ani. Porsche Cayenne, în topul listei - Photo
Curiozităţi
Mașinile cu cele mai mari costuri de întreținere după 5 ani. Porsche Cayenne, în topul listei

După câțiva ani de utilizare, unele automobile pot deveni o adevărată povară financiară pentru proprietari. Specialiștii atrag atenția că anumite modele ajung să implice cheltuieli ridicate de &

Inna
Nu lăsați copiii în mașină, pe timp de caniculă! IGSU vine cu avertisment - Photo
Noutăți
Nu lăsați copiii în mașină, pe timp de caniculă! IGSU vine cu avertisment

Specialiștii atrag atenția că minorii nu trebuie lăsați singuri în autoturisme, mai ales în zilele caniculare, din motiv că temperatura din interior crește extrem de rapid și poate de

Inna
Consiliul Concurenței autorizează preluarea unor stații PECO de către Now Oil Retail - Photo
Noutăți
Consiliul Concurenței autorizează preluarea unor stații PECO de către Now Oil Retail

Consiliul Concurenței al Republicii Moldova a emis o decizie prin care aprobă tranzacția de concentrare economică prin care compania Now Oil Retail SRL preia controlul asupra mai multor stații de alim

Inna