Panică printre șoferi! A dispărut indicatorul de Drum cu Prioritate iar unii s-au blocat și nu știu cui să cedeze

De Redactor AE   |  9 Noiembrie, 2020

Distribuie :

Chișinăul nu poate fi chiar un exemplu la capitolul indicatoare rutiere și marcaje. Dacă vorbim de indicatoare, atunci fie lipsesc, fie sunt montate pe ascuns pe undeva. Iar marcajele, ori lipsesc ori le intuiești ori te duc în eroare. 

Dar, oare tot timpul e problema autorităților sau totuși avem și conducători auto care nu știu regulamentul? Iată că în grupul GBM s-au pornit noi dezbateri pe seama unui indicator rutier. Rombul cu galben, ”Drum cu Prioritate” a fost demontat de pe strada C. Tănase din Capitală, ceea ce a stârnit discuții și nedumerirea mai multor șoferi. Autorul însă are cele mai multe neclarități, iată de ce am decis să aducem câteva fragmente din Regulamentul Circulației Rutiere pentru a le împrospăta memoria. 

Așadar, cum menționează și autorul postării din grupul GBM, pe strada adiacentă, Bănulescu Bodoni, până la intersecția cu C. Tănase este amplasat indicatorul 2.1 ”Cedează Trecerea”. Da, este adevărat că ar fi corect să fie însoțit și de indicatoarele care să evidențieze direcția drumului cu prioritate, dar chiar și în lipsa lor este clară acțiunea indicatorului. 

Totodată, trebuie menționate următoarele. Vedeți Aici, conform RCR aflăm că: 

La pătrunderea într-o intersecţie de pe un drum cu prioritate nu întotdeauna este montat indicatorul Drum cu prioritate (2.3), în schimb pe drumurile fără prioritate (neprioritare) este obligatorie montarea indicatoarelor de Trecere fără oprire interzisă (2.2) sau Cedează trecerea (2.1).

Prin urmare, acțiunea indicatorului Drum cu Prioritate, instalată anterior, rămâne valabilă până la apariția indicatoarelor 2.1 ”Cedează trecerea” sau 2.4 ”Sfârșit de drum cu prioritate”. 

Ca și o paralelă, pentru că sigur vor exista voci nemulțumite, aflați că în București, unde sunt peste 3.000.000 de locuitori și mult mai multe automobile, astfel de practică este la ordinea zilei. Este permis, cât nu este interzis, te deplasezi pe drum cu prioritate până nu îți apare în fața indicatorul care te obligă să acorzi prioritate colegilor de trafic. 

Un alt apropo, la numărul de mașini, sunt accidente mai puține. Deci până la urmă problema se ascunde în indicatoare sau în nivelul de pregătire al șoferilor?

x
x
x
x
x
x

 

Recomandate:

Xiaomi va aduce mașinile electrice în Europa până în 2027. SUV-ul YU7, rivalul lui Tesla Model Y, atrage deja cerere record - Photo
Noutăți
Xiaomi va aduce mașinile electrice în Europa până în 2027. SUV-ul YU7, rivalul lui Tesla Model Y, atrage deja cerere record

Producătorul chinez Xiaomi, cunoscut la nivel mondial pentru smartphone-urile sale, își extinde ambițiile și pe piața auto. Compania a confirmat că intenționează să înceapă vânzările

Inna
Consiliul Concurenței autorizează preluarea unor stații PECO de către Now Oil Retail - Photo
Noutăți
Consiliul Concurenței autorizează preluarea unor stații PECO de către Now Oil Retail

Consiliul Concurenței al Republicii Moldova a emis o decizie prin care aprobă tranzacția de concentrare economică prin care compania Now Oil Retail SRL preia controlul asupra mai multor stații de alim

Inna
Cehia, prima țară din UE care testează limita de viteză de 150 km/h pe autostradă - Photo
Noutăți
Cehia, prima țară din UE care testează limita de viteză de 150 km/h pe autostradă

Cehia va intra în istorie ca primul stat membru al Uniunii Europene care permite șoferilor să circule legal cu 150 km/h pe autostradă. Măsura va fi aplicată experimental de la sfârșitul lu

Inna
Polițiștii nu mai sunt obligați să prezinte legitimația de serviciu, dar este o condiție importantă - Photo
Sociale
Polițiștii nu mai sunt obligați să prezinte legitimația de serviciu, dar este o condiție importantă

Conform noilor reglementări, un polițist aflat în uniformă nu mai are obligația de a arăta legitimația de serviciu. În astfel de situații, este suficient ca acesta să se prezinte verbal, p

Inna
Mașinile cu cele mai mari costuri de întreținere după 5 ani. Porsche Cayenne, în topul listei - Photo
Curiozităţi
Mașinile cu cele mai mari costuri de întreținere după 5 ani. Porsche Cayenne, în topul listei

După câțiva ani de utilizare, unele automobile pot deveni o adevărată povară financiară pentru proprietari. Specialiștii atrag atenția că anumite modele ajung să implice cheltuieli ridicate de &

Inna