Paradoxul dezvoltării transportului public, insituțiilor de stat și afacerilor concentrate în centrul capitalei!

De Pavel   |  18 August, 2021

Distribuie :

Fostul vice-primar al capitalei Victor Chironda a publicat pe pagina sa personală de Facebook, o nouă postare care trezește reacții contradictorii, îți lasă un gust amar, stârnește nedumerire și demonstrează încă odată cât de paradoxală este dezvoltarea transportului public în Chișinău.

Să le luăm pe rând. Chironda vine cu o serie de imagini captate pe platforma transmetrika.com, prin care arată densitatea rutelor de transport public și frecvența circulației unităților de transport public, pe străzile din capitală.  

Cu roșu sunt arătate străzile unde unitățile de transport public circulă mai des decât unul o dată în 5 min. La accesarea locației cu cursorul apare info exactă, pe unele străzi centrale frecvența e mai mică de 1 min”, scrie Victor Chironda.

În continuare, specialistul în urbanistică insistă că pe arterele unde se înregistrează densitatea rutelor de transport, trebuiesc amenajate benzile dedicate pentru transport public, pentru a prioritiza circulația acestuia. Tot aici se mai vrea adăugarea pistelor de bicilete, proiectarea stațiilor de interconectare și transbordare, restricționată parcarea și redus accesul automobilelor, dar și viteza vehiculelor. 

Astfel, potrivit lui Chironda, vom avea parte de o siguranță rutieră sporită, vom opri nivelul de automobilizare, vom reduce poluarea și vom dezvolta un sistem de transport public eficient și calitiv. 

În continuare fostul funcționar al Primăriei Chișinău menționează că schimbările vor afecta agenții economici din perimetrul acestor străzi, iar aici vrem să punem o virgulă și să intervenim.

Înainte de a da vina pe afaceriștii care se presupune că au dat mită pentru a dezvolta o activitate în partea centrală a orașului, vrem să-i aducem aminte domnului Chironda, că majoritatea insituțiilor publice se află la fel în inima Chișinăului. Un exemplu perfect servește Pretura Buiucani, situată pe str. Mihai Viteazu, care în preajmă are și o stație de așteptare a transportului public.

Pretura nu are amenajat nici măcar un loc de parcare, șoferii find nevoiți să își lase mașinile pe trotuar, iar cei mai tupeiști chiar pe prima bandă de circulație. Respectiv, troleibuzele care staționează pentru a lua pasagerii sunt nevoiți să-i înconjoare.

Iar în caz că ai o afacere specifică, care presupune că clienții tăi trebuie să vină cu mașina, atunci această afacere trebuie localizată acolo unde prețul terenului îți permite amenajarea a suficiente locuri de parcare, nu în centrul orașului unde circulă sute de troleibuze și mii de pietoni”, menționează Chironda în postarea sa.

Revenind la aceleași insituții de stat, unde în mod firesc se presupune venirea cetățenilor cu mașina, de ce municipalitatea nu s-a chinuit să ofere un exemplu relevant, să le arate celor cu afaceri cum ar trebui să acționeze?

Iar atunci când sunt învinovățiți agenții economici, vrem să accentuăm faptul că de 30 de ani, acest oraș este amenajat într-un mod haotic și companiile care își au sediile de zeci de ani în aceeași locație nu vor pleca de dragul fluidizării traficului transportului public.

AutoExpert susține ideea dezvoltării transprtului public, benzilor dedicate, reorganizării traficului și creării unui oraș verde. Însă noi vrem ca în această situație să nu existe țapi ispășitori în persoana agenților economici și a automobiliștilor.

Pe această cale vrem să întrebăm cititorii noștri, despre cum ar vedea ei soluționarea acestei probleme și ce acțiuni concrete ar trebui întreprinse de autorități!

Recomandate:

Angajat la o spălătorie auto din Chișinău, condamnat după ce a furat un BMW și bunuri de 60.000 lei - Photo
Sociale
Angajat la o spălătorie auto din Chișinău, condamnat după ce a furat un BMW și bunuri de 60.000 lei

Un bărbat de 34 de ani, originar din Orhei, a fost condamnat la 3 ani de închisoare după ce a furat un automobil de lux și mai multe bunuri de valoare.Potrivit Procuraturii municipiului Chiș

Inna
Britanicii lansează un supercar cu motor V12 și cutie manuală, care va fi produs în doar 25 de exemplare - Photo
Noutăți
Britanicii lansează un supercar cu motor V12 și cutie manuală, care va fi produs în doar 25 de exemplare

Compania britanică Garagisti & Co a prezentat primul său model, Garagisti GP1, un supercar exclusivist ce aduce înapoi senzațiile pure ale condusului. Automobilul a fost prezentat în c

Inna
Elon Musk anunță lansarea noului sistem Tesla Full Self-Driving: mașina care se conduce singură, disponibilă din septembrie - Photo
Noutăți
Elon Musk anunță lansarea noului sistem Tesla Full Self-Driving: mașina care se conduce singură, disponibilă din septembrie

Tesla se pregătește să revoluționeze din nou industria auto. Elon Musk, CEO-ul companiei, a confirmat oficial că noul sistem de conducere autonomă Full Self-Driving (FSD) va fi lansat în această

Inna
Polestar se retrage din China după vânzări dezastruoase: doar 69 de mașini vândute în jumătate de an - Photo
Noutăți
Polestar se retrage din China după vânzări dezastruoase: doar 69 de mașini vândute în jumătate de an

Lovitură neașteptată pe piața auto: Polestar, brandul suedez de mașini electrice fondat de Volvo și controlat în parte de gigantul chinez Geely, a decis să se retragă din China, țara unde î

Inna
Trafic restricționat pe șoseaua Hîncești din Chișinău între 13 și 16 august. Vezi tronsoanele și intervalele orare afectate - Photo
Sociale
Trafic restricționat pe șoseaua Hîncești din Chișinău între 13 și 16 august. Vezi tronsoanele și intervalele orare afectate

Primăria Municipiului Chișinău anunță că, în perioada 13 - 16 august curent, traficul rutier pe anumite tronsoane ale șoselei Hîncești va fi suspendat temporar pentru lucrări de reparație

Inna