Parlamentul European vrea ca toate automobilele noi să fie echipate cu sistem de frânare de urgenţă automat, OBLIGATORIU

De Pavel   |  1 Noiembrie, 2017

Distribuie :

Comisia de Transport din cadrul Parlamentului European, propune noi implimentări în domeniul siguranţei rutiere pentru automobilele care urmează a fi construite începând cu anul 2020. Dacă acestea vor fi acceptate, urmează să vedem o Dacia cu sistem de frânare automată chiar şi în varianta de bază!

Numărul accidentelor pe bătrânul continent rămâne a fi în continuaree destul de mare. Doar în anul 2016 în accidente şi-au pierdut viaţa circa 26.000 de persoane, la care se adaugă încă câte cinci persoane în stare gravă la fiecare deces.

Luând în considerare toţi aceşti factori, Comisia de Transport a elaborat o propunere care are la bază înăsprirea şi modernizarea sistemelor de siguranţă pentru maşinile noi. Aceştia au elaborat o listă cu mai multe sisteme obligatorii de siguranţă pe care, în viziunea lor, producătorii auto ar trebui să le implimenteze la noile sale modele.

Proiectul de lege propune un şir de sisteme de siguranţă activă care se vor regăsi obligatoriu în toate variantele modelelor inclusiv şi cele de bază, vândute pe piaţa europeană de maşini. În special aceastea sunt:

Sistemul inteligent de limitare a vitezeiAcesta funcţionează în baza datelor primite de pe o cameră specială menită să citească indicatorii rutieri şi a modulului GPS instalat în vehicul. Sistemul poate fi activat sau dezactivat de şofer, iar în cazul activării acestuia, el va prelucra informaţiile primite şi nu îi va permite conducătorului să accelereze mai mult decât viteza admisibilă pe porţiunea de drum pe care circulă.

https://www.youtube.com/watch?v=SoZLrZTnUGs

Alcoolmetrul de bordAlcoolmetrul va funcţiona extrem de simplu, dar în acelaşi timp eficient. Înainte de a urca la volan, şoferul va trebui să treacă testul de alcoolemie suflând în aparat, dacă concentraţia de alcool va fi peste norma legală, vehiculul pur şi simplu nu va porni. Alcoolmetrul de bord este propus pentru introducere în 2020 pentru şoferii profesionişti, iar mai târziu pentru toate autoturismele.

Semnal sonor de cuplare a centuriiLa moment martorul sonor pentru centura de siguranţă cuplată este obligatoriu doar pentru scaunul şoferului, propunerea specialiştilor însă vizează şi scaunul pasagerului, iar ulterior toate locurile din maşină. Semnalele sonore şi vizuale ar trebui să apară la modelele noi începând cu anul 2020.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=118&v=wUIGL56TrGU

Sisteme avansate de frânare automată în caz de urgenţăAceste sisteme sunt instalate la majoritatea automobilelor noi începând cu cele compacte şi terminând cu limuzine de clasa lux. Ele acţionează frâna atunci cand în faţa automobilului se află un oarecare obstacol, pe care şoferul dintr-un motiv sau altul nu îl vede sau nu reuşeşte să reacţioneze la el. Conform celor de la ETSC, dacă înainte producătorii auto spuneau că echiparea automobilului cu un astfel de sistem este costisitoare şi ar ridica substanţial preţul final al modelelor bugetare, în ultimii ani costul lor a scăzut radical. Astăzi un sistem de frânare automată costă circa 200 euro, un preţ extrem de acceptabil şi destul de ieftin pentru ca orice automobil să fie dotat cu un sistem de acest tip.

Avertizare la părăsirea benzii de rulareAcest sistem te avertizează că ai încălacat banda de rulare de obicei la viteze extra urbane, când viteza depăşeşte deobicei pragul de 65 km/h. În varianta sa avansată, acesta este capabil să mai şi acţioneze direcţia lejer pentru a alinia maşina din nou pe bandă. Potrivit cercetărilor, acţiunile acestui sistem evită anual circa 3.500 de decese şi 17.000 de răniri grave în urma accidentelor.

Cutii negre montate pe maşiniSistemul este asemănător celui ce se foloseşte în aviaţie. Acesta înscrie date importante din procesul de conducere, ca mai apoi în caz de accident să fie extras de organele competente şi să fie analizat, pentru a găsi vinovatul accidentului sau cauzele producerii acestuia. Conform ETSC, mulţi producători de automobile deja propun acest sistem în calitate de opţiune, însă informaţiile extrase din ele în majoritatea cazurilor sunt sau inaccesibile pentru autorităţi , fie inexacte, ori incomplete. Specialiştii insistă că acest tip de sistem ar trebui să aibă un caracter unitar la nivelul Uniunii Europene şi să fie capabil să înregistereze nu doar date telemetrice, ci şi imagini foto sau video, pentru un nivel de informaţie mai mare.

Precizăm că ultima astfel de modificare la cererea Comisiei de Transport , a avut loc în anul 2009, atunci când Uniunea Europeană a obligat toţi constructorii de maşini care îşi comercializează modelele pe piaţa europeană, să le echipeze cu sistemul de stabilizare electronică ESP şi cu un martor acustic pentru centura şoferului.

Recomandate:

Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude - Photo
Sociale
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude

Agenția Servicii Publice anunță că, în zilele următoare, va anula peste 700 de permise de conducere, după ce au fost constatate abateri grave în modul de desfășurare a examenelor auto. Inf

Inna
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată - Photo
Sociale
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată

Al doilea învinuit în cauza penală privind escrocheria cu automobile de lux importate din UE, a fost trimis în judecată. Cazul este parte a dosarului anunțat anterior de Procura

Inna
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania - Photo
Noutăți
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania

Grupul Volkswagen se pregătește să închidă definitiv una dintre uzinele sale din Germania, o decizie fără precedent în cei 88 de ani de existență ai constructorului auto. Este vorba despre

Inna
Jaguar dezminte informația și neagă că ar fi concediat șeful de design - Photo
Noutăți
Jaguar dezminte informația și neagă că ar fi concediat șeful de design

Jaguar a reacționat oficial la informațiile apărute recent în spațiul public, infirmând zvonurile potrivit cărora Gerry McGovern, directorul de design al mărcii, ar fi fost concediat. Pozi

Inna
Volkswagen lansează primele teste cu mașinile autonome în Wolfsburg - Photo
Teste
Volkswagen lansează primele teste cu mașinile autonome în Wolfsburg

Volkswagen demarează teste cu vehicule autonome în condiții reale de trafic. În următoarea perioadă, un prototip experimental va circula pe străzile din Wolfsburg, orașul în car

Inna
PAS propune crearea unui sistem municipal cu taxe și registru electronic pentru parcările din Chișinău - Photo
Sociale
PAS propune crearea unui sistem municipal cu taxe și registru electronic pentru parcările din Chișinău

Fracțiunea Partidului Acțiune și Solidaritate din Consiliul municipal Chișinău a venit cu o inițiativă menită să combată deficitul cronic de locuri de parcare din capitală, propunând instituirea

Inna