Premieră: Citroen C5 X, noua navă amiral a mărcii! Eleganța franceză, redefinită

De Sergiu   |  12 Aprilie, 2021

Distribuie :

Noua navă amiral de la Citroen, proaspătul C5 X este aici! O nouă viziune în segmentul D, care combină o mulțime de trenduri proeminente, urmează tradițiile setate de modelele iconice ale mărcii franceze. C5 X este disponibil cu motoare pe benzină, dar și versiuni plug-in hybrid - pentru a răspunde cerințelor clienților.

Premiera este extrem de importantă pentru francezi, or anume flagship-urile definesc cel mai bine un constructor auto, fiind etalonul după care este judecat de clienți. Fiind dedicat în primul rând confortului rafinat la volan, C5 X dispune de funcții moderne, ultimul răcnet, definit de Citroen.

Pentru început, atmosfera agreabilă la volan este complementată de o întreagă gamă de tehnologii moderne care au ca scop simplificarea utilizării automobilului. Caracteristici de genul unui Head Up Display, dar și o suită de asistenți de conducere vin în ajutorul șoferului - funcția Highway Driver Assist sau  sistemul de infotainment dotat cu un ecran tactil HD de 12 inci, recunoaștere vocală și un display ce poate fi personalizat. La pachet vin funcții de încărcare wireless a smartphone-ului și patru porturi USB Type C.

Versiunea plug-in hybrid disponibilă pe C5 X vine pregătită pentru provocările zilnice, oferind libertate absolută. Cu 225 CP la activ, hybrid-ul se laudă cu o autonomie pur electrică de peste 50 km. Potrivit Citroen, e posibilă utilizarea mașinii chiar și pe parcursul unei săptămâni (în dependență de specificul de utilizare), fără a fi necesară operarea motorului cu combustie internă.

Funcționarea silențioasă, plăcerea de a conduce, suspensia ușoară, scaunele moi, absența vibrațiilor la bord, ergonomia și ușurința utilizării interfețelor și a serviciilor dedicate, toate contribuie la îmbunătățirea confortului la bord, pentru toți ocupanții. 

Segmentul D, redefinit 

Citroen vrea să se autoafirme, reinventând rigorile tradiționale ale segmentului D. Conceptul lui C5 X este unul unic pe piață, inspirația naturală a noului vârf de gamă fiind CXperience Concept, proiect dezvăluit în 2016 la Paris Motor Show.

Conceptele precedente nu sunt aplicabile în cazul lui C5 X. Formele distinctive a modelului redefinesc prevederile precedente, oferind o siluetă fastback - definiția simbiozei dintre un sedan și un break, cu elemente atrăgătoare preluate de la SUV-uri, totul pentru o caroserie realizată potrivit celor mai moderne rigori în materie de aerodinamică.

Despre ce e totuși vorba, ce fel de mix de tendințe concurente se regăsesc în noul model al francezilor? Fiind un concept nou, care vine să testeze percepția modernismului într-o nouă interpretare, noul C5 X împrumută idei din trecutul glorios al flagship-urilor Citroen, oferind în același timp note de dinamism - capota elongată integrează linii fluide, talia ridicată oferă o prestanță bine definită, solemnă. 

Spre deosebire de un break get-beget, C5 X se mândrește cu o gardă la sol mărită, jante de diametru mare, pentru o poziție de condus confortabilă și încrezută, siguranță sporită și vizibilitate la nivel.

După cum se și cuvine unui flagship, aspectul a fost realizat pentru a fi impozant; nu s-a făcut însă compromis de funcționalitate. Hayonul, o altă trăsătură specifică a Citroen-urilor de dimensiuni mari, oferă soluții practice demne de un adevărat break - deschiderea este de dimensiuni generoase, platforma de încărcare este joasă, la fel și pragul, o soluție ideală pentru necesitățile zilnice. Spațiul interior este însemnat - ampatamentul de 2.785 mm permite confort de primă clasă pentru toți ocupanții. Dimensiunile modelului îl plasează în miezul de aur al segmentului D - C5 X măsoară 4.805 mm lungime, 1.865 mm lățime și 1.485 mm în înălțime.

Portbagajul oferă spațiu util de 545 de litri, sau tocmai 1.640 de litri la rabatarea banchetei spate, dispunând de o zonă de încărcare plată, dar și spații de stocare pentru diverse obiecte.

C5 X oferă întruchiparea absolută a confortului în viziunea francezilor - habitaclul emană căldură și serenitate, atenție la detalii unică și funcții inovative, care sunt totuși discrete, nicidecum ostentative, or confortul presupune soluții temperate și pure.

Rafinamentul poate fi simțit imediat ce vă regăsiți în interior. Scaunele ergonomice -  Advanced Comfort se laudă cu o umplutură specială, stratificată, care sporește senzația de confort chiar și la drumuri lungi. Un accent special este pus pe lumina naturală, geamurile și trapa permit un flux de luminozitate însemnat. Natural, antifonarea a fost îmbunătățită - gata să izoleze habitaclul de zgomotele exterioare.

Cele mai de top funcții sunt incluse - autopilot de nivel 2, Highway Driver Assist, care combină Adaptive Cruise Control cu Stop & Go și Lane Keeping Assist (șoferul are cu două griji mai puțin - gestionarea vitezei și traiectoriei), Rear Cross Traffic Alert, Top 360 Vision și Proximity hands-free access and start ( închide și deschide automat vehiculul când șoferul se află în apropiere.

Urmând tradiția de câteva decenii a modelelor Citroen care dispuneau de suspensii aparent flotante, dispuse să depășească obstacolede tot genul și să ofere o senzație la volan specială - efectul de ”covor zburător”, noul model oferă standard suspensia Citroën Advanced Comfort. Versiunea PHEV ridică stafeta la un nou nivel, cu suspensia sa activă, disponibilă cu trei moduri distincte de funcționare, în dependență de parametri reali.

Mai multe vom afla în a doua jumătate a lui 2021, când vom fi martorii debutului comercial al noului flagship, dar și prețurile integrale.

x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x

 

Recomandate:

Noul Toyota RAV4 vine în Europa doar în configurație hibridă! Autonomie electrică de 100 km și versiune GR Sport cu 304 CP - Photo
Noutăți
Noul Toyota RAV4 vine în Europa doar în configurație hibridă! Autonomie electrică de 100 km și versiune GR Sport cu 304 CP

Toyota a prezentat oficial noua generație RAV4, care marchează o schimbare semnificativă pentru piața europeană: este primul RAV4 vândut exclusiv cu propulsie hibridă. După peste 15 milioane de

Inna
Volkswagen nu va mai utiliza prefixul „ID” în denumirile pentru mașinile electrice - Photo
Noutăți
Volkswagen nu va mai utiliza prefixul „ID” în denumirile pentru mașinile electrice

Volkswagen va renunța la prefixul "ID" din numele modelelor electrice. Se pare că modelele cu zero emisii vor obține nume "normale", nu doar o combinație de lidere și cifre. 

Inna
Nissan Micra revine în Europa ca model 100% electric și autonomie de până la 408 km! - Photo
Noutăți
Nissan Micra revine în Europa ca model 100% electric și autonomie de până la 408 km!

Nissan aduce înapoi, în Europa, un nume cunoscut din gama sa compactă, Micra. De data aceasta, modelul vine cu o transformare completă: este 100% electric și construit pe aceeași plat

Inna
Toyota ar putea fuziona cu Nissan. Oficialii celor două mărci ar fi purtat discuții în secret - Photo
Noutăți
Toyota ar putea fuziona cu Nissan. Oficialii celor două mărci ar fi purtat discuții în secret

Toyota ar putea fuziona cu Nissan. Cel puțin, acest subiect a fost discutat dintre oficialii Toyota și rivalii de la Nissan. Amintim că, anterior, Nissan negocia cu Honda, în privința unei fuziu

Inna
Honda schimbă direcția: taie miliarde din planurile pentru electrice și mizează pe hibride pe benzină - Photo
Noutăți
Honda schimbă direcția: taie miliarde din planurile pentru electrice și mizează pe hibride pe benzină

Honda a anunțat o modificare majoră a strategiei sale privind electrificarea. Producătorul japonez va reduce semnificativ investițiile planificate în dezvoltarea de vehicule electrice (EV), scăz

Inna