Primul BMW hybrid, a fost un Seria 5 în caroseria E34! Ați știut asta?

De Redactor AE   |  26 Decembrie, 2020

Distribuie :

Fanii înrăiți BMW vă vor spune întotdeauna că adevăratele mașini bavareze, au fost construite până la sfârșitul anilor 2000. Mulți chiar vor vorbi în suspine despre cât de indestructibil, ”natural” și performant poate fi un Seria 5 de 30 de ani vechime. 

Pentru mulți dintre ei, BMW E34 este adevăratul simbolul al mărcii. O mașină grea, confortabilă, fiabilă, dinamică și foarte îndrăgită. Cinciul din perioada anilor 1987-1996, era construit după o rețetă considerată cumva clasică. Direcție mecanică, pedala de accelerație prin cablu, motoare cu șase cilindri în linie, aspirate natural, transmisie manuală și în anumite versiuni, diferențial autoblocant. Asta e tot de ce avea nevoie un pasionat al mărcii, iar ”hibrizii de astăzi, cu motoare electrice, acompaniate de unele pe benzină, în patru cilindri, sunt niste fake-uri...alea nu-s mașini”. 

Ce nu știau ei probabil, este că BMW a construit și un hybrid, caroseria aceluiași Seria 5 E34! Da, da! Avea motor electric, avea baterii și avea un motor cu ardere internă. Mai mult de atât, rețeta folosită de bavarezi pe atunci, a fost preluată de mulți alți constructori, câțiva ani de zile mai târziu

BMW 518iEV avea sub capotă un motor M40, de 1.8 litri, care funcționa în tandem cu un motor electric, (un fel de rotor pus în mișcare prin inducția magnetică). Puterea sumară a acestora era livrată prin intermediul unei transmisii de tip...CVT, iar unitatea electrică era alimentată de baterii cu acid. 

BMW a construit un singur astfel de prototip, testat împreună cu Deutsche Post, dar despre care nu s-a povestit prea mult și care din păcate așa și nu a trecut în etapa de producție în serie. Nici măcar poze nu găsești, nemții tăinuind bine orice informație ce putea ajunge în accesul liber. 

Germanii erau siguri că tehnologiile modelului E1 (un EV cu o autonomie de 200 km în 1991) puteau fi transpuse pe un automobil ”de rând”, însă au renunțat la acest proiect, pentru a reveni la modele hybrid 10 ani mai târziu! 

x
x
x
x

 

Recomandate:

Mașinile cu cele mai mari costuri de întreținere după 5 ani. Porsche Cayenne, în topul listei - Photo
Curiozităţi
Mașinile cu cele mai mari costuri de întreținere după 5 ani. Porsche Cayenne, în topul listei

După câțiva ani de utilizare, unele automobile pot deveni o adevărată povară financiară pentru proprietari. Specialiștii atrag atenția că anumite modele ajung să implice cheltuieli ridicate de &

Inna
Consiliul Concurenței autorizează preluarea unor stații PECO de către Now Oil Retail - Photo
Noutăți
Consiliul Concurenței autorizează preluarea unor stații PECO de către Now Oil Retail

Consiliul Concurenței al Republicii Moldova a emis o decizie prin care aprobă tranzacția de concentrare economică prin care compania Now Oil Retail SRL preia controlul asupra mai multor stații de alim

Inna
Cehia, prima țară din UE care testează limita de viteză de 150 km/h pe autostradă - Photo
Noutăți
Cehia, prima țară din UE care testează limita de viteză de 150 km/h pe autostradă

Cehia va intra în istorie ca primul stat membru al Uniunii Europene care permite șoferilor să circule legal cu 150 km/h pe autostradă. Măsura va fi aplicată experimental de la sfârșitul lu

Inna
Polițiștii nu mai sunt obligați să prezinte legitimația de serviciu, dar este o condiție importantă - Photo
Sociale
Polițiștii nu mai sunt obligați să prezinte legitimația de serviciu, dar este o condiție importantă

Conform noilor reglementări, un polițist aflat în uniformă nu mai are obligația de a arăta legitimația de serviciu. În astfel de situații, este suficient ca acesta să se prezinte verbal, p

Inna
Nu lăsați copiii în mașină, pe timp de caniculă! IGSU vine cu avertisment - Photo
Noutăți
Nu lăsați copiii în mașină, pe timp de caniculă! IGSU vine cu avertisment

Specialiștii atrag atenția că minorii nu trebuie lăsați singuri în autoturisme, mai ales în zilele caniculare, din motiv că temperatura din interior crește extrem de rapid și poate de

Inna
Xiaomi va aduce mașinile electrice în Europa până în 2027. SUV-ul YU7, rivalul lui Tesla Model Y, atrage deja cerere record - Photo
Noutăți
Xiaomi va aduce mașinile electrice în Europa până în 2027. SUV-ul YU7, rivalul lui Tesla Model Y, atrage deja cerere record

Producătorul chinez Xiaomi, cunoscut la nivel mondial pentru smartphone-urile sale, își extinde ambițiile și pe piața auto. Compania a confirmat că intenționează să înceapă vânzările

Inna