Putea fi cea mai specială Dacia! Modelul construit pe timpul comuniștilor a fost respins de conducere

De Pavel   |  22 Februarie, 2021

Distribuie :

Vechile modele Dacia nu au reușit să se întipărească în memoria automobiliștilor drept mașini deosebite. Acestea aveau un design simplist și nu se puteau lăuda cu inovații în materie de motoare sau tehnologii. Cu toate acestea exista un concept care putea oferi un nou suflu mărcii române, dar care din păcate nu a fost aprobat de conducerea comunistă.

Se numea Dacia MD87 și era creată de un inginerul român Nicolae Cosmescu, pasionat de sportul auto. Arăta ca un supercar din anii '80, iar angajații Dacia îl numeau “Ferrari-ul românesc”, mai ales că prima unitate construită era roșie. Din păcate, modelul nu a reușit să intre în producție de serie, pe motiv că șefii de la Dacia au respins acest proiect îndrăzneț.

La construcția modelului MD87, Cosmescu a folosit șasiul de Dacia Sport. A fost coborâtă garda la sol, dar și caroseria, pentru ca înălțimea să nu depășească un metru, iar partea posterioară era confecționată din fibră de sticlă. De la Dacia Sport mai rămânea doar radiatorul, motorul fiind amblasat central, iar pe locul vechi fiind instalată roata de rezervă. Prototipul avea discuri de frână pe față și spate, o frână de mână hidraulică, scaune de tip scoică, iar din spate lipsea bancheta. Rigiditatea vehiculului era sporită prin două  lonjeroane special proiectate.

De ce MD87? Cosmescu a făcut o alegere sufletească când a venit timpul de să-i ofere un nume. Sunt primele litere din prenumele soției și fiului, Monica și Dragoș, iar ’87 a fost anul omologării. În 1988, mașina a primit o actualizare, unde marea noutate se regăsea în partea frontală. Este vorba despre o capotă cu linie descendentă spre față, ca la supercarurile de la acea vreme. Totodată în capotă erau decupate farurile escamotabile.

Din păcate, revoluția din 1989 a pus sfârșit proiectului Dacia MD87, care nu a mai fost revizuit vreodată.

x
x
x
x
x
x
x
x
x

 

Recomandate:

Nu lăsați copiii în mașină, pe timp de caniculă! IGSU vine cu avertisment - Photo
Noutăți
Nu lăsați copiii în mașină, pe timp de caniculă! IGSU vine cu avertisment

Specialiștii atrag atenția că minorii nu trebuie lăsați singuri în autoturisme, mai ales în zilele caniculare, din motiv că temperatura din interior crește extrem de rapid și poate de

Inna
Polițiștii nu mai sunt obligați să prezinte legitimația de serviciu, dar este o condiție importantă - Photo
Sociale
Polițiștii nu mai sunt obligați să prezinte legitimația de serviciu, dar este o condiție importantă

Conform noilor reglementări, un polițist aflat în uniformă nu mai are obligația de a arăta legitimația de serviciu. În astfel de situații, este suficient ca acesta să se prezinte verbal, p

Inna
Xiaomi va aduce mașinile electrice în Europa până în 2027. SUV-ul YU7, rivalul lui Tesla Model Y, atrage deja cerere record - Photo
Noutăți
Xiaomi va aduce mașinile electrice în Europa până în 2027. SUV-ul YU7, rivalul lui Tesla Model Y, atrage deja cerere record

Producătorul chinez Xiaomi, cunoscut la nivel mondial pentru smartphone-urile sale, își extinde ambițiile și pe piața auto. Compania a confirmat că intenționează să înceapă vânzările

Inna
Consiliul Concurenței autorizează preluarea unor stații PECO de către Now Oil Retail - Photo
Noutăți
Consiliul Concurenței autorizează preluarea unor stații PECO de către Now Oil Retail

Consiliul Concurenței al Republicii Moldova a emis o decizie prin care aprobă tranzacția de concentrare economică prin care compania Now Oil Retail SRL preia controlul asupra mai multor stații de alim

Inna
Cehia, prima țară din UE care testează limita de viteză de 150 km/h pe autostradă - Photo
Noutăți
Cehia, prima țară din UE care testează limita de viteză de 150 km/h pe autostradă

Cehia va intra în istorie ca primul stat membru al Uniunii Europene care permite șoferilor să circule legal cu 150 km/h pe autostradă. Măsura va fi aplicată experimental de la sfârșitul lu

Inna
Mașinile cu cele mai mari costuri de întreținere după 5 ani. Porsche Cayenne, în topul listei - Photo
Curiozităţi
Mașinile cu cele mai mari costuri de întreținere după 5 ani. Porsche Cayenne, în topul listei

După câțiva ani de utilizare, unele automobile pot deveni o adevărată povară financiară pentru proprietari. Specialiștii atrag atenția că anumite modele ajung să implice cheltuieli ridicate de &

Inna