Se pregătește de licitație primul exemplar al legendarului bolid de raliuri Lancia 037

De Pavel   |  8 Aprilie, 2021

Distribuie :

Casa de licitații RM Sotheby's va organiza un eveniment special la Milano, care va avea loc pe 15 iunie, unde va fi vândut bolidul legendar Lancia 037. Mașina a participat la cursele din Grupul B din anii '80 ce îi oferă o valoare specială, unde mai pui că este vorba despre primul șasiu prototip care a fost folosit pentru testele finale și se prezintă cu multiple diferențe la exterior și interior față de modelele asamblate ulterior.

Lancia 037 a fost prima mașină special concepută pentru cursele din Grupa B. Pentru ca aceasta să poată concura, a fost necesară construirea a cel puțin 200 de exemplare pentru drumurile publice. Omologarea FIA a fost acordată pe 1 aprilie 1982, iar echipa fabricii Lancia Martini a concurat cu bolidul în Campionatul Mondial de Raliuri timp de cinci sezoane, din 1982 până în 1986. În acest timp, Lancia 037 a adus echipei italiene șase victorii în etapa WRC și un titlu în campionatul constructorilor.

Mașina a fost proiectată de Abarth, pe atunci parte a Grupului Fiat. Bolidul a fost construit pe baza modelului de serie Lancia Beta Monte Carlo coupe: de la care a fost preluată partea centrală a caroseriei, la care au fost instalate două subcadre tubulare de performanță cu suspensii double wishbone din față și la posterior. Motorul instalat în spatele cabinei este o modificare a unității Fiat Twin Cam proiectat de Aurelio Lampredi, de 2.0 litri volum, cu o chiulasă cu 16 valve, un sistem de ungere cu carter uscat și un compresor Volumex (similar cu Roots). În funcție de modificare, unitatea de propulsie dezvolta de la 205 la 325 de cai putere.

x
x

 

Primul prototip Lancia 037 a fost asamblat în noiembrie 1980. Șasiul său a fost fabricat de compania Dallara, spre deosebire de mașinile de producție, fiind sudat pe un mic amplasament la uzina Torino Lancia din Borgo San Paolo. Specialiștii au folosit pentru primul exemplar caroseria obișnuitului Lancia Beta Monte Carlo cu un acoperiș din oțel, în timp ce toate celelalte mașini au fost executate cu un acoperiș convex din plastic.

Chiar și din fotografii, puteți vedea o mulțime de diferențe la exterior. Panourile caroseriei din plastic erau pregătite de Pininfarina, spre deosebire de prototip care folosea soluții pur tehnologice favricate de CBC. Prin urmare, proporțiile ușor stângace, ușile simple din oțel de la coupe-ul de producție Beta Monte Carlo, dispunerea diferită a prizelor de aer, diferențele în forma capacului compartimentului motorului, farurile frontale instalate la diferite înălțimi și optica rotundă din spate de la Ferrari, fac diferența dintre modelul de serie.

x
x
x

 

Pe parcursul anului 1981, prototipul a participat la teste aerodinamice, teste de suspensie și anvelope și teste ale motorului turbo experimental. În acest timp, au fost schimbate componentele mecanice și părțile caroseriei de mai multe ori. În 1982, înainte de raliul grec "Acropolis", prototipul a fost transformat într-o mașină de evaluare a informaţiilor pentru șoferul italian de raliu Adartico Vudafieri.

După interzicerea Grupului B, mașina a fost cumpărată de directorul tehnic al proiectului, inginerul de la Abarth, Sergio Limone. Acesta a restaurat cu atenție mașina, aducând-o la aspectul ei original, instalând totodată și motorul original cu compresor.

x
x

 

Mașinile de serie Lancia 037 legale pe drumurile publice au fost vândute în ultimii ani la licitații într-o gamă destul de largă de prețuri, care variau de la 450 la 770 de mii de euro. Această copie are o valoare istorică mai mare și teoretic poate fi vândută mult mai scump.

x
x

 

Recomandate:

Jaguar dezminte informația și neagă că ar fi concediat șeful de design - Photo
Noutăți
Jaguar dezminte informația și neagă că ar fi concediat șeful de design

Jaguar a reacționat oficial la informațiile apărute recent în spațiul public, infirmând zvonurile potrivit cărora Gerry McGovern, directorul de design al mărcii, ar fi fost concediat. Pozi

Inna
Volkswagen lansează primele teste cu mașinile autonome în Wolfsburg - Photo
Teste
Volkswagen lansează primele teste cu mașinile autonome în Wolfsburg

Volkswagen demarează teste cu vehicule autonome în condiții reale de trafic. În următoarea perioadă, un prototip experimental va circula pe străzile din Wolfsburg, orașul în car

Inna
PAS propune crearea unui sistem municipal cu taxe și registru electronic pentru parcările din Chișinău - Photo
Sociale
PAS propune crearea unui sistem municipal cu taxe și registru electronic pentru parcările din Chișinău

Fracțiunea Partidului Acțiune și Solidaritate din Consiliul municipal Chișinău a venit cu o inițiativă menită să combată deficitul cronic de locuri de parcare din capitală, propunând instituirea

Inna
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude - Photo
Sociale
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude

Agenția Servicii Publice anunță că, în zilele următoare, va anula peste 700 de permise de conducere, după ce au fost constatate abateri grave în modul de desfășurare a examenelor auto. Inf

Inna
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania - Photo
Noutăți
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania

Grupul Volkswagen se pregătește să închidă definitiv una dintre uzinele sale din Germania, o decizie fără precedent în cei 88 de ani de existență ai constructorului auto. Este vorba despre

Inna
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată - Photo
Sociale
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată

Al doilea învinuit în cauza penală privind escrocheria cu automobile de lux importate din UE, a fost trimis în judecată. Cazul este parte a dosarului anunțat anterior de Procura

Inna