Singura mașină de poliție Ferrari 250 GTE 2+2 rămasă în viață a fost scoasă de curând la vânzare!

De Pavel   |  24 Aprilie, 2020

Distribuie :

Compania Girardo & Co din Londra, care se specializează în comercializarea vehiculelor exotice și exclusive, a scos la vânzare un model unic. Este vorba despre una dintre cele doar două unități Ferrari 250 GTE 2+2 oferite de Enzo polițiștilor din Roma în anul 1963.

În anii '60, majoritatea crimelor din Italia se încheiau cu urmăriri spectaculoase. Din motiv că criminalitatea folosea mașini din ce în ce mai rapide, poliția a încercat, de asemenea, să țină pasul și să schimbe vehiculele de patrulare Alfa Romeo 1900, în favoarea unui model mai potent - Giulia 1600. Cu toate acestea, nici noile mașini nu făceau față.

Ulterior, ofițerul echipei de urmărire Armando Spatafora a fost întrebat de ce anume are nevoie poliția pentru a lupta cu succes contra criminalilor, răspunsul acestuia fiind: "Ce ar putea fi mai bun decât un Ferrari?».

Astfel, Spatafora și alți trei ofițeri de poliție au fost trimiși la Maranello, unde au susținut un curs de prefecționare a abilităților de conducere. La sfârșitul programului, Armando, ca cel mai de succes polițist, a primit o mașină nouă — Ferrari 250 GTE 2+2 Series II cu numărul de șasiu 3.999, care în înregistrările fabricii figurează sub numele de vett. Polizia (mașină de poliție). Ferrari a construit două mașini identice, însă una dintre acestea a fost distrusă câteva săptămâni mai târziu în timpul unei urmăriri.

Ferrari 250 GTE era echipat cu un motor V12 de 3.0 litri volum, capabil să dezvolte 240 de cai putere! De la 0-96 de km/h acesta accelera în 7 secunde, iar viteza maximă atingea pragul de 230 km/h.

Mașina lui Spatafora a servit cu succes în rândurile poliției până în 1968. La patru ani după ce a încetat să mai urmărească răufăcătorii de pe străzile din Roma, legendarul automobil, aflat acum în posesia companiei Girardo&Co, a fost vândut în cadrul unei licitații. Noul proprietar a ales în loc de o resturare completă să păstreze vehiculul în starea lui originală.

În 1984, a avut loc un eveniment important: Armando Spatafora a urcat din nou la volanului Ferrari-ului său și a ocupat locul secund în cursa istorică Coppa delle Dolomiti. La începutul anilor 2000, mașina a fost transmisă Muzeului nou deschis al transportului de poliție și de atunci, acest Ferrari este singura mașină privată din Italia, care este autorizată să se deplaseze cu sirena și girofarurile aprinse pe drumurile publice.

Acum, legendarul Ferrari este scos la vânzare însă prețul acestuia nu se afișează public și poate fi aflat doar de clienții care sunt interesați de procurarea acestuia.

Recomandate:

Ola Källenius avertizează că interdicția motoarelor termice din 2035 ar putea destabiliza industria auto europeană - Photo
Noutăți
Ola Källenius avertizează că interdicția motoarelor termice din 2035 ar putea destabiliza industria auto europeană

Planul Uniunii Europene de a opri vânzarea mașinilor noi echipate cu motoare pe benzină și motorină începând cu 2035 continuă să stârnească dezbateri aprinse în rân

Inna
Volvo revine după 12 ani la IAA Munchen și anunță în premieră noul SUV electric EX60 - Photo
Evenimente
Volvo revine după 12 ani la IAA Munchen și anunță în premieră noul SUV electric EX60

După o absență de peste un deceniu, Volvo confirmă participarea la cel mai important salon auto din Germania - IAA Munchen 2025. Constructorul suedez nu doar că va expune cele mai recente modele

Inna
Ford schimbă strategia. Lansarea noilor camionete și utilitare electrice, amânată din cauza cererii scăzute - Photo
Noutăți
Ford schimbă strategia. Lansarea noilor camionete și utilitare electrice, amânată din cauza cererii scăzute

Ford își ajustează planurile privind viitoarele modele electrice din segmentul pick-up și utilitare, după ce cererea pe piață s-a dovedit sub așteptări. Producătorul american își va concen

Inna
Audi RS6 Avant atinge cel mai mare volum de comenzi din istorie, chiar înainte de schimbarea generației - Photo
Noutăți
Audi RS6 Avant atinge cel mai mare volum de comenzi din istorie, chiar înainte de schimbarea generației

În timp ce majoritatea modelelor auto pierd din popularitate pe final de ciclu de producție, Audi RS6 Avant sfidează orice regulă a pieței. Divizia Audi Sport, responsabilă exclusiv de mode

Inna
Tesla va lipsi de la Salonul Auto de la Munchen. Absența producătorului american a fost deja confirmată - Photo
Noutăți
Tesla va lipsi de la Salonul Auto de la Munchen. Absența producătorului american a fost deja confirmată

Cu mai puțin de o lună înainte de deschiderea Salonului Auto de la Munchen 2025, Federația Constructorilor Germani de Automobile (VDA), organizatorul evenimentului, a confirmat absența

Inna