Trei cauze pentru care motoarele moderne nu sunt atât de fiabile. Iată Opinia experților ruși în domeniu

De Redactor AE   |  26 Decembrie, 2019

Distribuie :

”Nu se mai fac ca pe vremuri” este o frază prea bine cunoscută automobiliștilor cu experiență, sau amatorilor de mașini de epocă. Legată de această frază este și opinia că noile propusloare sunt mult mai stricăcioase.

Majoritatea comunităților auto împărtășesc aceeași părere, cât de atractive nu ar fi mașinile moderne, totuși nu sunt la fel de bune sau fiabile ca cele produse în urmă cu 20 sau 30 de ani! Acest ”fenomen” poate avea multe explicații, iar dacă veți fi curioși, putem dezbate subiectul într-o postare mai amplă. Astăzi însă, voi relata poziția experților ruși, jurnaliștii de la redacția ZR.ru, o revistă bine cunoscută veteranilor!

Potrivit lor, acestea sunt principalele trei cauze și motive pentru care un propulsor modern, deși este mai performant, nu va fi atât de rezistent în timp și la fel de fiabil în exploatare.

- Motoare de volum mic, turbo-aspirate și supuse unor sarcini uriașe (ZR.ru)
Explicația AE: În goana după cai putere, consum mic și nivel redus de noxe, producătorii au micșorat esențial volumul motor, însă au crescut la fel de considerabil și sarcinile la care este supus. Turbosuflantele și injectoarele de înaltă presiune sunt doar câteva dintre tehnologiile care pot reduce considerabil viața motorului, în detrimentul performanțelor.

-Pistoanele cu ”fustă” scurtă (ZR.ru)
Explicația AE: Piston mai scurt înseamnă și un bloc motor mai scurt, greutate redusă, costuri reduse, eficiență mai mare, dar și rezistență redusă. Adițional în funcție de tipul motorului se practică și reducerea suprafeței de contact a pistonului cu cilindrul nu doar pe înălțime dar și lățime, evident, din același motiv.
Durata de viață și performanța motorului, sunt direct legate de forma pistonului și în special a părții de jos a acestuia. Cu cât e mai lung și mai ”plin” pistonul (fusta mai exact, partea de jos până la segmenți), cu atât este mai rezistent în timp.
Avantajele unui piston mai scurt cu formă asimetrică (exemplu) sunt masa totală redusă, ceea ce permite turații mai mari ale motorului, suprafață de contact mai mică cu cilindrul, care contribuie la reducerea forței de frecare și, distanță mai mică față de arborele cotit, fără utilizarea contragreutăților masive.

-Lipsa sistemului de răcire cu ulei, prin injecția în partea de jos a pistonului (ZR.ru).
Explicația AE: Deși cu asta putem fi mai mult sau mai puțin deacord, tot mai mulți producători de automobile tind să elimine acele mici injectoare de ulei, care printr-o metodă simplă, contribuie la răcirea pistoanelor.

Adițional, recomandarea de a utiliza uleiuri cât mai puțin vâscoase, adică mult mai fluide sau deplasarea imediat după pornirea motorului, fără a-l lăsa se se încălzească contribuie la scurtarea duratei de viață a unui motor, susțin specialiștii ZaRulem (ZR.ru). Sistemul automat Start/Stop la fel este considerat de către jurnaliștii ruși, un inamic al motoarelor moderne.

Recomandate:

Nissan anulează proiectul fabricii de baterii de 1.1 miliarde dolari și anunță pensionări în Japonia - Photo
Noutăți
Nissan anulează proiectul fabricii de baterii de 1.1 miliarde dolari și anunță pensionări în Japonia

Nissan renunță la construirea unei noi fabrici de baterii pentru mașini electrice în Japonia, într-o decizie care semnalează o nouă etapă în procesul de restructurare globală al cons

Inna
(FOTO) Toyota RAV4 2025: primele imagini oficiale și detalii înaintea lansării globale - Photo
Noutăți
(FOTO) Toyota RAV4 2025: primele imagini oficiale și detalii înaintea lansării globale

Toyota dezvăluie primele imagini cu noul RAV4. Astfel, niponii anunță debutul celei de-a șasea generații a celui mai bine vândut SUV din gama sa.Lansarea oficială este programată pentru 21 m

Inna
Camerele nu iartă! Zeci de mii de șoferi surprinși fără centură sau vorbind la telefon în trafic - Photo
Sociale
Camerele nu iartă! Zeci de mii de șoferi surprinși fără centură sau vorbind la telefon în trafic

Peste 43.000 de încălcări ale regulilor de circulație rutieră au fost înregistrate în ultimele trei luni. Potrivit Poliției Naționale, încălcările au fost înregistrate&nb

Inna
UE oferă un nou termen-limită industriei auto: reducerea emisiilor de CO2 amânată până în 2027 - Photo
Sociale
UE oferă un nou termen-limită industriei auto: reducerea emisiilor de CO2 amânată până în 2027

În urma unei decizii adoptate recent de Parlamentul European, constructorii auto vor avea timp până la sfârșitul anului 2027 pentru a se conforma obiectivelor intermediare de reducer

Inna
Italdesign, unul dintre cele mai iconice studiouri de design auto din lume, ar putea ieși din portofoliul Grupului Volkswagen - Photo
Noutăți
Italdesign, unul dintre cele mai iconice studiouri de design auto din lume, ar putea ieși din portofoliul Grupului Volkswagen

 Conform unor surse din presa italiană, concernul german analizează opțiunea de a vinde Italdesign, casa de design renumită pentru colaborările sale legendare cu mari producători auto. Fondat

Inna
Skoda lansează versiunea RS pentru noul Enyaq facelift, inclusiv pentru varianta sportivă Enyaq Coupe - Photo
Noutăți
Skoda lansează versiunea RS pentru noul Enyaq facelift, inclusiv pentru varianta sportivă Enyaq Coupe

Skoda lansează oficial versiunea RS pentru noul Enyaq facelift, inclusiv pentru varianta sportivă Enyaq Coupe. Modelul aduce îmbunătățiri semnificative în materie de performanță, design și

Inna