UE intră în panică! Constructorii închid uzinele din cauza că nu mai pot produce motoare cu ardere internă

De Pavel   |  12 Aprilie, 2022

Distribuie :

Electrificarea mașinilor cu care tot se laudă și o promovează europenii se pare că le dă acestora mari bătăi de cap. Totul din cauza că nu a fost luată în considerare cealaltă parte a monedei a acestei hotărâri radicale.

Comisarul Thierry Breton declară că întreg aparatul UE a intrat în panică odată cu electrificarea forțată a industriei auto. Marii constructori auto sunt forțați în prezent de legislația actuală a UE și viitoarele norme Euro 7 să renunțe definitiv la producția mașinilor echipate cu motoare pe benzină și motorină.

Acest lucru înseamnă că peste jumătate din industria auto din Europa a intrat în colaps, din cauza sistării activității uzinelor, concedierea în masă a muncitorilor și transferarea producției în afara Uniunii, în țările unde se mai permite construcția și comercializarea mașinilor cu motoare termice.

Thierry Breton se arată șocat de faptul că politicile proaste adoptate de UE au distrus industria auto în doar trei ani, de dragul electrificării forțate a parcului auto!

În timp ce visul unui continent împânzit cu EV-uri rămâne a fi în continuare doar un vis, parcul auto din Europa învechește cu pași mari, șoferii de rând nevrând să renunțe la mașina lor veche diesel sau pe benzină în favoarea unui vehicul electric, care oferă o autonomie modestă, unde se mai adaugă și o infrastructură insuficientă pentru alimentarea acestora.

Electrificarea forțată impusă de UE a dus la închiderea mai multor uzine constructoare de mașini și concedierea angajaților lor. Plus la asta, constructorii sunt acum mult mai motivați să-și mute afacerile în afara UE, acolo unde pot să producă liber mașini cu motoare cu ardere internă și să angajeze muncitori cu salarii mult mai mici.

Cel mai bun exemplu în acest sens este Volkswagen, care a închis câteva fabrici unde producea mașini cu motoare TDI și TSI, în locul acestora însă renunțând să deschidă o producție nouă de mașini electrice din gama ID. Drept rezultat avem mii de oameni care au rămas șomeri, pentru că relocarea lor în altă zonă a fost imposibilă.

Primul pas resimțit atunci când un producător auto planifică să renunțe la o uzină, este să dea vina pe criza semiconductorilor și imediat să reducă producția cu 50%, după care cu 80% până la închiderea definitivă.  Între timp, muncitorii sunt plătiți cu 80% din salariu pentru încă câteva luni, după care sunt concediați pentru că fabrica nu mai are producție!

Încurajez întregul ecosistem auto, pe de o parte să asigure tranziţia electrică astfel încât să fie pregătit pentru 2035 în UE, dar şi pentru a continua să exporte vehicule cu motoare cu combustie sau hibride în ţările care vor mai avea încă nevoie timp de mai mulţi ani sau decenii”, a declarat Thierry Breton.

Acesta consideră că dacă totuși UE nu își va revizui politicile în industria auto, constructorii se pot concentra pe piețele din afara Uniunii.

 

Recomandate:

Examenele auto disponibile și la Soroca: ASP lansează un proiect-pilot pentru nordul țării - Photo
Noutăți
Examenele auto disponibile și la Soroca: ASP lansează un proiect-pilot pentru nordul țării

Începând cu 26 august curent, locuitorii din nordul țării vor avea o nouă opțiune pentru a susține examenele auto. Agenția Servicii Publice (ASP) a anunțat lansarea unui proiect-pilot la C

Inna
Restricții de circulație și acces în Chișinău între 23–31 august 2025. Zonele vizate și măsurile luate de autorități - Photo
Sociale
Restricții de circulație și acces în Chișinău între 23–31 august 2025. Zonele vizate și măsurile luate de autorități

 Primăria Municipiului Chișinău anunță aplicarea unor restricții temporare de circulație și acces public în perioada 23 - 31 august, ca urmare a vizitei oficiale în Republica

Inna
Peste 360 de șoferi sancționați în doar 90 de minute. Poliția folosește drone pentru monitorizarea traficului - Photo
Sociale
Peste 360 de șoferi sancționați în doar 90 de minute. Poliția folosește drone pentru monitorizarea traficului

În mai puțin de două ore, polițiștii au identificat sute de încălcări ale legislației rutiere pe drumurile din Republica Moldova. În total, peste 360 de conducători auto au fost docu

Inna
Kia EV4 intră în producție în Europa: primul model electric asamblat în Slovacia - Photo
Noutăți
Kia EV4 intră în producție în Europa: primul model electric asamblat în Slovacia

Kia marchează o nouă etapă în strategia sa de electrificare prin lansarea în producție a modelului EV4, un hatchback cu zero emisii destinat pieței europene. Prezentat oficial la sf&a

Inna
Republica Moldova, printre țările cu cele mai periculoase drumuri din Europa. Ce soluții propun experții pentru siguranța rutieră - Photo
Noutăți
Republica Moldova, printre țările cu cele mai periculoase drumuri din Europa. Ce soluții propun experții pentru siguranța rutieră

Republica Moldova continuă să se afle în topul țărilor europene cu infrastructură rutieră periculoasă, chiar dacă în ultimii ani au fost înregistrate unele îmbunătățiri. Potriv

Inna
Kia EV2 va fi produsă în Slovacia din februarie 2026. Noul SUV electric promite un preț sub 30.000 de euro - Photo
Noutăți
Kia EV2 va fi produsă în Slovacia din februarie 2026. Noul SUV electric promite un preț sub 30.000 de euro

Kia se pregătește să adauge un nou model electric în gama sa europeană. Kia EV2, un SUV compact de segment B, va intra oficial în producție la uzina din Žilina, Slovacia, începâ

Inna