UTIL: Alarma auto! Vezi câte tipuri există, cum funcționează și cum se montează

De Pavel   |  25 Octombrie, 2019

Distribuie :

Practic majoritatea șoferilor de vehicule au sau își doresc o alarmă pentru automobilul personal. Chiar dacă hoții deja s-au învățat a sparge automobilele echipate cu cele mai moderne sisteme de alarmă, aceasta ar putea cel puțin să-i sperie pe unii hoți amatori sau să-ți de-a de știre prin semnalul și să reușești să chemi poliția.

Cum funcţionează alarma auto

O alarmă auto este compusă din următoarele elemente electronice: centrala auto, telecomenzile care armează sau dezarmează sistemul de alarmă, o sirenă şi senzori poziţionați în mai multe părţi ale maşinii.

Senzorii au rolul de a detecta orice apropiere, lovitură ori încercare forţată de deschidere a uşilor, sau chiar mişcarea unui corp aflat în raza de acţiune de până la 1,5 metri.

La fel, există și sisteme de alarmă cu diverse funcții precum închidere automată a geamurilor, închidere centralizată sau pornirea motorului de la distanță.

Alarmele auto funcţionează prin emiterea unui sunet destul de puternic scos în de o sirenă, claxon, o voce înregistrată sau chiar de o combinaţie a acestora în caz de lovituri sau atunci când se încearcă deschiderea uşilor, capotei, portbagajului sau chiar şi atunci când se va încerca pornirea motorului.

Pentru a împiedica aceste situaţii neplăcute este necesară montarea de senzori care vor detecta orice mişcare sau tentativă de furt cum ar fi:

  • senzori volumetrici care monitorizează mișcarea din interiorul habitaclului. Sunt mult mai sensibili și din această cauză, deseori, duc la alarme false; senzori de curent care declanşează alarma atunci când consumul de curent este sesizat;
  • senzori de şoc care au rolul de a simți loviturile aplicate mașinii pe durata stării armate a alarmei. Exista două praguri de intensitate a loviturilor cele mai ușoare fiind semnalate prin emiterea a câtorva beepuri, iar cele mai puternice vor declansa alarmă. Exista două tipuri de senzori de șoc cu două zone: cei care au un reglaj comun pentru cele două zone, și cei care au reglaje separate pe cele două zone, acestea putând fi reglate independent una de alta;
  • senzori radar sau de perimetru care se bazează pe detectarea mișcării cu ajutorul microundelor, simțind dacă exista mișcare, pe perioada cât alarma este armata, în interiorul mașinii și chiar pe o mica raza în exteriorul mașinii, dacă zona de detecție este extinsa din reglaj. El poate avea o zonă sau doua zone de detecție separate.

Tipuri de alarme auto

  • alarme cu pager
  • alarme cu funcţie de pornire a motorului
  • alarme cu senzori de şoc
  • alarme cu senzori de perimetru
  • alarme cu senzori volumetrici

Marea majoritatea a posesorilor de vehicule aleg alarmele auto cu pager și alarmele care permit pornirea motorului din exterior. Acestea fac parte din categoria alarmelor auto avansate care nu doar că protejează vehiculul dar și permite monitorizarea acestuia prin afișarea informațiilor pe ecranul pagerului sau chiar pe o aplicație pentru smartphone!

Alarmele auto cu pornirea motorului permit ca autoturismul să fie pornit de la distanţă doar prin apăsarea unui singur buton. Acestea sunt folosite în cazul în care temperatura de afară este scăzută, oferind un interior încălzit şoferului atunci când acesta va intra în maşină, sau la o temperatură ridicată, eventual vara, când pornirea motorului dinainte de a păşi în interior, permite răcirea prin intermediul aerului condiţionat. Timpul de functionare este de 10-30 de minute în cazul în care ați uitat mașina pornită. Cu toate acestea, maşina rămâne închisă şi armată, iar dacă cineva încearcă să intre, alarma se va declanşa.

Ce alarmă să alegi şi de ce?

Alegerea unei alarme începe în primul rând de la bugetul de care dispunem dar și de preferințe. Când alegem un sistem de alarmă trebuie să ținem cont de modelul mașinei pe care o alegem, pentru a fi siguri că funcțiile pe care le oferă alarma sunt compatibile cu vehiculul. la fel, conteză nivelul de protecție pe care îl doriți, marca alarmei, sensibilitatea senzorilor, durabilitatea în timp a alarmei.

Alarmele auto pot fi responsabile și de confortul dumneavoastră. Iată câteva criterii care diferențiază funcționalitatea unor sisteme de alarma eficiente:
- modul de închidere și deschidere a portierelor
- localizarea sau căutarea în parcare (la apăsarea butonului, alarma emite 2-3 semnale sonore și luminoase)
- armarea pasiva (la un anumit timp de la închiderea ușilor alarma se va arma automat)
- închiderea și deschiderea ușilor pentru a nu fi agresați la semafor,
- deschiderea portbagajului de la telecomanda
- emiterea de semnale luminoase sau acustice la mersul în marşarier.

În cazul alarmelor dotate cu funcţia de pornire a motorului trebuie avut în vedere că atunci când mașina are cutie de viteze manuala, alarma ar trebui sa aibă optiune pentru un asemenea tip de cutie. La fel, dacă maşina este dotată cu motor diesel sau daca motorul are turbosuflanta. Trebuie avute în vedere raza de acțiune a telecomenzii și promptitudinea cu care comunică cu unitatea centrală.

Cum se montează o alarmă auto?

Montajul trebuie să se realizeze profesional pentru a nu afecta garanţia producătorului. Izolarea cablajului alarmei se face cu banda specială ignifugă și identică cu cea a instalaţiei maşinii.

Iată mai jos câteva indicaţii importante:
• Nu se intervine asupra instalaţiei maşinii.
• Alarma este un ansamblu independent care folosește de la mașină numai tensiunea de alimentare.
• Nu se taie nici un fir din instalaţia originala a maşinii.
• Se demontează ornamentele din zona instalaţiei electrice.
• Se identifică firele necesare funcţionării alarmei.
• Se matisează şi se cablează firele alarmei.
• Se conectează firele alarmei la instalaţia maşinii.
• Se poziţionează şi se fixează senzorul de şoc într-un loc cât mai accesibil pentru reglaj.
• Se montează indicatorul luminos de preferat fără a găuri maşina într-un loc cât mai vizibil.
• Se montează butonul de RESET (sau VALET) într-un loc ascuns şi cât mai accesibil utilizatorului.
• Se reglează senzorii alarmei cum doreşte utilizatorul.
• Se montează la loc ornamentele care au fost demontate.
• Se testează fiecare funcţie a alarmei.
• Se verifică funcţionalitatea tuturor dispozitivelor şi martorilor din bord.
Demontarea componentelor maşinii se face cu scule speciale pentru a nu lăsa urme.

Recomandate:

Nu parcați mașinile în preajma arborilor! SHS a emis Cod Galben de vânt - Photo
Noutăți
Nu parcați mașinile în preajma arborilor! SHS a emis Cod Galben de vânt

Serviciul Hidrometeorologic de Stat a emis, pentru mâine, alertă meteo. În intervalul orelor 06:00 - 18:00, se prevăd intensificări ale vântului. Pe tot teritoriul țării,&nb

Inna
„Pe fondul semnalelor foarte bune”, Tesla vrea să mărească producția la fabrica sa din Germania - Photo
Noutăți
„Pe fondul semnalelor foarte bune”, Tesla vrea să mărească producția la fabrica sa din Germania

Tesla va mări producția la fabrica din Germania. Decizia va fi aplicată până la sfârșitul anului curent. Potrivit declarațiilor făcute de șeful uzinei, decizia de a mări producția

Inna
Producția lui Nissan Leaf, afectată de aprovizionarea cu baterii. Se vor produce mai puține exemplare decât era planificat - Photo
Noutăți
Producția lui Nissan Leaf, afectată de aprovizionarea cu baterii. Se vor produce mai puține exemplare decât era planificat

Producția electricului Nissan Leaf a fost redusă. Decizia vine în urma întârzierii în aprovizionarea cu baterii. Producția noului model electric Nissan a fost ajustată

Inna
Audi merge contra curentului: „Viitorul aparține mașinilor electrice” - Photo
Noutăți
Audi merge contra curentului: „Viitorul aparține mașinilor electrice”

Directorul general al Audi, Gernot Döllner, consideră că tranziția către electromobilitate este inevitabilă și că vehiculele electrice reprezintă cea mai avansată soluție pentru reducerea emisiil

Inna
Primul model din seria Neue Klasse, BMW iX3, va fi asamblat la uzina din Ungaria - Photo
Noutăți
Primul model din seria Neue Klasse, BMW iX3, va fi asamblat la uzina din Ungaria

Noul BMW iX3 va intra pe linia de asamblare, la finalul lunii octombrie. Primul model din era Neue Klasse va fi asamblat la uzina din Debrecen, Ungaria. Lansarea pe piață a noului model este

Inna
Șoferul unui Citroen a decedat, după ce ar fi provocat un accident rutier. Poliția: i s-ar fi făcut rău și a pierdut controlul - Photo
Accidente
Șoferul unui Citroen a decedat, după ce ar fi provocat un accident rutier. Poliția: i s-ar fi făcut rău și a pierdut controlul

Un bărbat de 62 de ani a decedat, în timp ce două femei au ajuns la spital. Tragedia a avut loc în urma unui accident rutier, care s-a produs în localitatea Costești, raionul Ialoven

Inna