Volkswagen înregistrează profit scăzut în primele 3 luni ale anului. Care este motivul

De Inna   |  1 Mai, 2024

Distribuie :

Volkswagen, unul dintre cei mai importanți producători auto din lume, a raportat o scădere semnificativă a profitului său operațional în primul trimestru al anului. Cererea mai slabă pentru mărcile sale premium a condus la un declin al vânzărilor, determinând o scădere a profitului cu 20%.

În primele trei luni ale anului 2024, profitul operațional al Volkswagen a fost de 4.6 miliarde de euro, în scădere față de cei 5.7 miliarde de euro înregistrati în aceeași perioadă a anului precedent. Compania a subliniat că vânzările mai mici și costurile fixe mai mari, împreună cu o combinație nefavorabilă de țară, mărci și modele, au fost factori-cheie în această scădere.

Vânzările de vehicule au înregistrat o scădere cu 2% în primul trimestru, ajungând la un total de 2.1 milioane de unități vândute. Arno Antlitz, directorul operațional al Volkswagen, a comentat acest fenomen:

 "Așa cum era de așteptat, rezultatele noastre din primul trimestru arată un început lent al anului".

În ceea ce privește brandul de lux al grupului, Porsche, acesta a înregistrat și el o scădere a profitului operațional în primul trimestru al anului. Cu un profit de 1.2 miliarde de euro, față de 1.7 miliarde de euro în aceeași perioadă a anului anterior, Porsche a raportat, de asemenea, o reducere a vânzărilor, cu 16%, ajungând la 71.000 de unități vândute la nivel global în acest interval de timp.

Recomandate:

Audi Quattro revine în forță: coupe retro cu 530 CP și caroserie din carbon, ediție limitată - Photo
Noutăți
Audi Quattro revine în forță: coupe retro cu 530 CP și caroserie din carbon, ediție limitată

Modelul legendar Audi Quattro a fost readus la viață într-o ediție modernizată, dar fidelă stilului anilor '80. Coupe-ul sport păstrează designul clasic, însă vine echipat cu tehnologi

Inna
Un brand auto, care a lipsit 14 ani, renaște în Spania. Primul model va fi un pick-up PHEV - Photo
Noutăți
Un brand auto, care a lipsit 14 ani, renaște în Spania. Primul model va fi un pick-up PHEV

Marca spaniolă Santana va fi readusă la viață după ce a fost declarată în faliment, în 2011. Primele imagini ale noii generații au fost deja prezentate, iar modelul ales pentru relansare e

Inna