Volkswagen pregătește ofensiva electrică! Germanii dezvoltă baterii noi, cu performanțe crescute și prețuri reduse la jumătate

De Sergiu   |  16 Martie, 2021

Distribuie :

Volkswagen a prezentat astăzi strategia de viitor în ce privește bateriile vehiculelor electrice în cadrul “Power Day”, un eveniment tras la indigo cu “Battery Day” al celor de la Tesla. În cadrul acestuia, au fost trasate câteva repere importante ce va facilita adoptarea pe scară largă a electromobilelor prin utilizarea de baterii de generație nouă, ce vor oferi autonomii și performanțe mai bune, fiind în același timp mai puțin costisitoare și complexe.

Planul relevă planurile constructorului german de a depăși rivalii de la Tesla pe teritoriul propriu. Volkswagen Group colaborează strâns cu americanii de la QuantumScape pentru a dezvolta un nou concept de baterii cu funcționalități îmbunătățite. Faza de dezvoltare a acestor baterii, de tip solid-state ar trebui să fie gata pentru a fi utilizate în modelele constructorului după 2023.

În cadrul evenimentului de prezentare din această zi, Frank Blome, responsabil de dezvoltarea bateriilor la VW Group a menționat că noile baterii vor avea o capacitate de încărcare surprinzătoare - în doar 12 minute, acestea se vor alimenta de la 0 la 80%. Ținem să menționăm că multe baterii utilizate la moment de electromobile necesită de două ori mai mult pentru atingerea acestei performanțe.

Mai mult, bateriile vor oferi o autonomie adițională de circa 30% față de bateriile actuale, fiind mai mai compacte și ușoare. Un alt beneficiu demn de a fi menționat este și faptul că bateriile solid-state sunt mai puțin predispuse la încălzire, rezolvând astfel o problemă inerentă a acumulatoarelor actuale.

Constructorul menționează că vrea ca până în 2030 circa 80% din toate bateriile folosite de electromobilele Grupului să fie unificate, fapt ce va duce la optimizarea costurilor și complexitatea. Se va pune accent și pe îmbunătățirea procesului de producție, dar și creșterea procentului de elemente componente reciclate după ce bateria va fi dezafectată. Aceste prerogative vor permite reducerea costurilor cu aproximativ 50%, sub pragul de 100$ per kWh, considerat crucial în ce privește creșterea accesibilității electromobilelor.

VW Group menționează că vrea ca electromobilele să devină tipul dominant de vehicule într-un viitor nu prea îndepărtat. Anticipând cererea globală enormă de baterii, compania va înființa noi uzine de producere a bateriilor în întreaga lume. Doar pe continentul european vor fi construite șase centre industriale de acest tip - ”Gygafactories”. Primele sunt localizate în Suedia și Germania, urmând ca locațiile viitoarelor stații să fie dezvăluite ulterior. Cumulativ, fabricile europene vor produce anual baterii cu o capacitate totală de 240 GWh. 

Se prevede și extinderea infrastructurii existente de stații de încărcare, urmând ca până în 2025 Volkswagen, împreună cu partenerii europeni să construiască 18.000 de puncte pentru ”fast charge”, investind în acest sens circa 400 milioane de euro.

„E-mobilitatea a devenit o afacere centrală pentru noi. Ne asigurăm o poziţie de lider pe termen lung în cursa pentru cele mai bune baterii şi cea mai bună experienţă a clienţilor în era mobilităţii cu emisii zero”, a menționat CEO-ul Volkswagen, Herbert Diess.

Recomandate:

Noul Toyota RAV4 vine în Europa doar în configurație hibridă! Autonomie electrică de 100 km și versiune GR Sport cu 304 CP - Photo
Noutăți
Noul Toyota RAV4 vine în Europa doar în configurație hibridă! Autonomie electrică de 100 km și versiune GR Sport cu 304 CP

Toyota a prezentat oficial noua generație RAV4, care marchează o schimbare semnificativă pentru piața europeană: este primul RAV4 vândut exclusiv cu propulsie hibridă. După peste 15 milioane de

Inna
Honda schimbă direcția: taie miliarde din planurile pentru electrice și mizează pe hibride pe benzină - Photo
Noutăți
Honda schimbă direcția: taie miliarde din planurile pentru electrice și mizează pe hibride pe benzină

Honda a anunțat o modificare majoră a strategiei sale privind electrificarea. Producătorul japonez va reduce semnificativ investițiile planificate în dezvoltarea de vehicule electrice (EV), scăz

Inna
Testarea tehnică, din 1 iunie, va decurge conform unui nou regulament - Photo
Noutăți
Testarea tehnică, din 1 iunie, va decurge conform unui nou regulament

Inspecția tehnică periodică va fi efectuată mai rar. Un proiect în acest sens a fost aprobat, anul trecut, de Guvern. Prin urmare, pentru autoturismele private, inspecția va fi efectuat

Inna
Volkswagen nu va mai utiliza prefixul „ID” în denumirile pentru mașinile electrice - Photo
Noutăți
Volkswagen nu va mai utiliza prefixul „ID” în denumirile pentru mașinile electrice

Volkswagen va renunța la prefixul "ID" din numele modelelor electrice. Se pare că modelele cu zero emisii vor obține nume "normale", nu doar o combinație de lidere și cifre. 

Inna
Nissan Micra revine în Europa ca model 100% electric și autonomie de până la 408 km! - Photo
Noutăți
Nissan Micra revine în Europa ca model 100% electric și autonomie de până la 408 km!

Nissan aduce înapoi, în Europa, un nume cunoscut din gama sa compactă, Micra. De data aceasta, modelul vine cu o transformare completă: este 100% electric și construit pe aceeași plat

Inna
Toyota ar putea fuziona cu Nissan. Oficialii celor două mărci ar fi purtat discuții în secret - Photo
Noutăți
Toyota ar putea fuziona cu Nissan. Oficialii celor două mărci ar fi purtat discuții în secret

Toyota ar putea fuziona cu Nissan. Cel puțin, acest subiect a fost discutat dintre oficialii Toyota și rivalii de la Nissan. Amintim că, anterior, Nissan negocia cu Honda, în privința unei fuziu

Inna