Volvo se retrage din Asociația Constructorilor Europeni pentru că nu susține interzicerea motoarelor termice

De Pavel   |  12 Iulie, 2022

Distribuie :

Se pare că electrificarea silită nu este o alegere chiar corectă. Volvo anunță că va părăsi Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) până la finalul acestui an, astfel devenind al doilea constructor mare după Stellantis, care adoptă o astfel de decizie.

Principalul motiv este nemulțumirea de strategia ACEA cu privire la combaterea schimbărilor climatice în domeniul auto.

Recent, toată societatea europeană a fost șocată de votul Parlamentului European, care interzice comercializarea vehiculelor noi cu motoare termice începând din 2035. Planul a fost, apoi, aprobat de statele membre Uniunii Europene, însă adoptarea sa a dus la o serie de consecințe.

Primul care s-a opus a fost Grupul Stellantis, care a anunțat în mod surprinzător că va părăsi Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), la finalul anului 2022. Acesta nu este de acord cu planul UE de a interzice motoarele termice.

Acum, ACEA mai pierde un membru valoros. Vorbim de Volvo care este de aceeași părere cu Stellantis, chiar dacă în primăvară susținea electrificarea și interzicerea motoarelor cu ardere internă.

De atunci, însă, lucrurile s-au schimbat, întrucât Volvo consideră că planurile sale de electrificare nu merg pe aceeași cale cu cele propuse de ACEA. 

„Am ajuns la concluzia că strategia și ambițiile de sustenabilitate ale Volvo nu sunt pe deplin aliniate cu poziționarea și modul de lucru al ACEA în acest moment. Astfel, considerăm că este mai bine să alegem un alt drum în acest moment. Ceea ce facem ca sector va juca un rol major în a decide dacă lumea are șansa de a lupta pentru reducerea schimbărilor climatice”, se arată comunicatul oficial al companiei.

În urmă cu o lună, Jim Rowan, CEO-ul Volvo, a precizat că marca suedeză este deschisă unor opțiuni noi și că s-ar putea alătura unui grup nou care să reprezinte producătorii cu obiective și mentalități pozitive în ceea ce privește clima.

Potrivit planurilor prezentate mai devreme în acest an, Volvo vrea să devină o marcă pur electrică în 2030.

Recomandate:

Nu lăsați copiii în mașină, pe timp de caniculă! IGSU vine cu avertisment - Photo
Noutăți
Nu lăsați copiii în mașină, pe timp de caniculă! IGSU vine cu avertisment

Specialiștii atrag atenția că minorii nu trebuie lăsați singuri în autoturisme, mai ales în zilele caniculare, din motiv că temperatura din interior crește extrem de rapid și poate de

Inna
Xiaomi va aduce mașinile electrice în Europa până în 2027. SUV-ul YU7, rivalul lui Tesla Model Y, atrage deja cerere record - Photo
Noutăți
Xiaomi va aduce mașinile electrice în Europa până în 2027. SUV-ul YU7, rivalul lui Tesla Model Y, atrage deja cerere record

Producătorul chinez Xiaomi, cunoscut la nivel mondial pentru smartphone-urile sale, își extinde ambițiile și pe piața auto. Compania a confirmat că intenționează să înceapă vânzările

Inna
Polițiștii nu mai sunt obligați să prezinte legitimația de serviciu, dar este o condiție importantă - Photo
Sociale
Polițiștii nu mai sunt obligați să prezinte legitimația de serviciu, dar este o condiție importantă

Conform noilor reglementări, un polițist aflat în uniformă nu mai are obligația de a arăta legitimația de serviciu. În astfel de situații, este suficient ca acesta să se prezinte verbal, p

Inna
Cehia, prima țară din UE care testează limita de viteză de 150 km/h pe autostradă - Photo
Noutăți
Cehia, prima țară din UE care testează limita de viteză de 150 km/h pe autostradă

Cehia va intra în istorie ca primul stat membru al Uniunii Europene care permite șoferilor să circule legal cu 150 km/h pe autostradă. Măsura va fi aplicată experimental de la sfârșitul lu

Inna
Consiliul Concurenței autorizează preluarea unor stații PECO de către Now Oil Retail - Photo
Noutăți
Consiliul Concurenței autorizează preluarea unor stații PECO de către Now Oil Retail

Consiliul Concurenței al Republicii Moldova a emis o decizie prin care aprobă tranzacția de concentrare economică prin care compania Now Oil Retail SRL preia controlul asupra mai multor stații de alim

Inna
Mașinile cu cele mai mari costuri de întreținere după 5 ani. Porsche Cayenne, în topul listei - Photo
Curiozităţi
Mașinile cu cele mai mari costuri de întreținere după 5 ani. Porsche Cayenne, în topul listei

După câțiva ani de utilizare, unele automobile pot deveni o adevărată povară financiară pentru proprietari. Specialiștii atrag atenția că anumite modele ajung să implice cheltuieli ridicate de &

Inna