Industria auto celebrează 50 de ani de la lansarea sistemului ABS!

De Pavel   |  12 Septembrie, 2019

Distribuie :

Toamna anului 1969 a fost una memorabilă pentru industria auto! În premieră mondială, ITT-Teves a prezentat MK I, prima tehnologie de îmbunătățire a sistemului de frânare prin evitarea blocării roții, care a fost numită ABS.

În anii 1920, inginerii s-au gândit pentru prima dată la ideea de a preveni blocarea roților în momentul când autoturismul frânează greu, astfel ca acesta să poată fi manevrată. Cu toate acestea, o primă soluție a apărut doar odată cu dezvoltarea sistemelor electronice avansate.

În anul 1965, inginerii de la Teves, companie care a devenit parte a Continental în 1998, au proiectat un sistem de frânare anti-blocare pentru vehicule. La începutul anilor ’70, circuitele integrate bazate pe tehnologia circuitelor analogice au fost folosite pentru a regla presiunea frânei şi a preveni astfel blocarea roţilor. 

Inițial, tehnologia a fost utilizată doar pentru 36 de vehicule de testare pentru poliţia suedeză. Din păcate, criza economică a afectat mult industria auto și a împiedicat producția de serie a acestei tehnologii, timp de mai mulți ani.

În anul 1984, Teves lansează MK II, primul ABS din lume controlat printr-un microprocesor, destinat mașinilor de pasageri.

Cu toate acestea merită de menționat și sistemul ABS proiectat de Daimler și Bosch, cel care a reprezentat forma inițială a sistemului ABS pe care îl întâlnim astăzi practic pe orice mașină. Pentru prima dată, sistemul de frânare cu antiblocare pentru toate cele patru roți , a fost instalat pe limuzina Mercedes-Benz S-Class W116 în anul 1978. Acesta ulterior și a adus adevărata revoluție în industria automobilelor!

Recomandate:

Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania - Photo
Noutăți
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania

Grupul Volkswagen se pregătește să închidă definitiv una dintre uzinele sale din Germania, o decizie fără precedent în cei 88 de ani de existență ai constructorului auto. Este vorba despre

Inna
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată - Photo
Sociale
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată

Al doilea învinuit în cauza penală privind escrocheria cu automobile de lux importate din UE, a fost trimis în judecată. Cazul este parte a dosarului anunțat anterior de Procura

Inna
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude - Photo
Sociale
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude

Agenția Servicii Publice anunță că, în zilele următoare, va anula peste 700 de permise de conducere, după ce au fost constatate abateri grave în modul de desfășurare a examenelor auto. Inf

Inna