Mercedes-Benz G-Class își celebrează aniversarea! Cel mai popular offroader din lume împlineste 40 de ani de la debut

De Pavel   |  18 Februarie, 2019

Distribuie :

Luna februarie din acest an este una foarte importantă pentru cei de la Mercedes-Benz. Totul din cauza că anume în această perioadă, 40 de ani în urmă, publicul larg făcea cunoștință cu legendarul offroader G-Class!

În anul 1969, Daimler-Benz AG și Steyr-Daimler-Puch (actuala Magna Steyr) din Austria au început discuțiile privind dezvoltarea unui vehicul de off-road, care să se descurce la fel de bine atât pe teren accidentat cât și pe șosea. Ambii producători aveau un vehicul de teren în ofertă, Unimog de-o parte si Puch Haflinger sau Puch Pinzgauer de cealaltă parte, însă toate trei erau privite mai mult ca niște vehicule utilitare.

Ideea s-a conturat în anul 1971 iar ințelegerea a fost încheiată un an mai târziu. Primul prototip din lemn a Gelandewagen-ului a apărut în 1973 iar în 1974, cei doi producători testau deja un concept complet funcțional. În cadrul înțelegerii, austriecii puneau la bătaie uzina și se ocupau de producție iar nemtii de la Mercedes-Benz aveau rolul de a furniza diverse piese tehnice, inclusiv motorul, punțile sau sistemul de direcție.

Versiunea finală a fost prezentată oficial în anul 1979, la începutul lunii februarie, în cadrul unui eveniment special care a avut loc în Franța. Primul G-Class din istorie este cunoscut sub numele de cod 460 și propunea un design pătrătos, care a rămas în mare parte neschimbat până în zilele noastre, dar care avea un interior destul de sărac. Impresiona însa la capitolul propulsie și, desigur, la performanțele în off-road.

Având deja o platformă extrem de bine construită, în anii următori inginerii nu au facut altceva decât să o modernizeze, atât din punct de vedere estetic, dar mai ales tehnic. În anul 1985, G-Class-ul a primit diferențiale blocabile în versiunea standard, un an mai târziu și-au făcut apariția și trei catalizatoare, în 1987 servodirectia a devenit standard pe orice model din gamă iar în 1990, off-roader-ul a primit un sistem ABS.

În același an, G-Class în caroseria W463, a fost oferit cu tracțiune integrală permanentă iar motorizările mai performante, cu opt sau cu 12 cilindri au început sa-și ocupe încet locul în gamă. Între timp, inginerii au adus îmbunătățiri premium și la interior, printre care ornamente din lemn și diferite materiale și finisaje de înaltă calitate.

În 1998, varianta G500 a devenit vârful de gamă iar un an mai tarziu a apărut pe piață și prima versiune de performanța AMG G55. Din 2012, G-Class-ul a fost oferit și în variantele G63, cu motor V8, dar și G65 AMG cu un uriaș propulsor V12 sub capotă. Au urmat mai apoi variantele exotice precum G63 AMG 6x6, G500 4x4² și nu în ultimul rând G650 Landaulet.

Actuala generație G-Class a debutat la începutul anului 2018 în cadrul Salonului Auto de la Detroit și în prezent este comercializată în trei versiuni: G500, G 350d și, cea mai potentă și îndrăgită de fani, versiunea de performanță G63 AMG.

Gelandewagen-ul s-a schimbat suficient de mult în acești 40 de ani, a evoluat de la un vehicul utilitar la un offroader de lux fără concurență, dar un singur lucru a ramas la fel: capabilitățile extraordinare pe care acest model le are pe teren accidentat combinate în accelași timp cu performanțele pe care le poate demonstra pe șosea!

Recomandate:

Jaguar dezminte informația și neagă că ar fi concediat șeful de design - Photo
Noutăți
Jaguar dezminte informația și neagă că ar fi concediat șeful de design

Jaguar a reacționat oficial la informațiile apărute recent în spațiul public, infirmând zvonurile potrivit cărora Gerry McGovern, directorul de design al mărcii, ar fi fost concediat. Pozi

Inna
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude - Photo
Sociale
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude

Agenția Servicii Publice anunță că, în zilele următoare, va anula peste 700 de permise de conducere, după ce au fost constatate abateri grave în modul de desfășurare a examenelor auto. Inf

Inna
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată - Photo
Sociale
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată

Al doilea învinuit în cauza penală privind escrocheria cu automobile de lux importate din UE, a fost trimis în judecată. Cazul este parte a dosarului anunțat anterior de Procura

Inna
PAS propune crearea unui sistem municipal cu taxe și registru electronic pentru parcările din Chișinău - Photo
Sociale
PAS propune crearea unui sistem municipal cu taxe și registru electronic pentru parcările din Chișinău

Fracțiunea Partidului Acțiune și Solidaritate din Consiliul municipal Chișinău a venit cu o inițiativă menită să combată deficitul cronic de locuri de parcare din capitală, propunând instituirea

Inna
Volkswagen lansează primele teste cu mașinile autonome în Wolfsburg - Photo
Teste
Volkswagen lansează primele teste cu mașinile autonome în Wolfsburg

Volkswagen demarează teste cu vehicule autonome în condiții reale de trafic. În următoarea perioadă, un prototip experimental va circula pe străzile din Wolfsburg, orașul în car

Inna
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania - Photo
Noutăți
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania

Grupul Volkswagen se pregătește să închidă definitiv una dintre uzinele sale din Germania, o decizie fără precedent în cei 88 de ani de existență ai constructorului auto. Este vorba despre

Inna