Mokka, noul SUV Opel

De AutoExpert   |  18 Septembrie, 2012

Distribuie :

Mokka, noul SUV Opel

Mokka introduce tehnologiile Opel exclusiviste în segmentul autovehiculelor SUV subcompacte Printre sisteme se numără camera Opel Eye şi sistemul de asistenţă la pornirea în rampă, pentru un nivel sporit de siguranţă şi confort Opel se dovedeşte din nou lider în materie de tehnologie germană

Acestea includ camera video frontală unică Opel Eye, ce a câştigat numeroase premii, precum şi Controlul electronic al stabilităţii (ESC), un sistem sofisticat montat pe modelul Mokka, cu asistentul la pornirea în rampă şi sistemul de control la deplasarea în pantă.

„Încă o dată, Opel îşi dovedeşte poziţia de lider în industria auto, oferind tehnologii care sporesc nivelul de confort şi siguranţă. Acestea reprezintă tehnologii germane de ultimă generaţie, disponibile la preţuri accesibile, de care posesorii de autovehicule SUV pot beneficia imediat”, a declarat Michael F. Ableson, Vicepreşedinte Opel. „Suntem mândri de faptul că modelul Mokka este primul autovehicul care introduce în acest segment de autovehicule cu creştere rapidă sistemele de asistenţă pentru şofer exclusiviste de la Opel, precum camera video frontală Opel Eye.”

Camera video frontală Opel Eye, amplasată între parbriz şi oglinda retrovizoare, ajută şoferul în două moduri diferite. Deoarece recunoaşte indicatoarele rutiere şi marcajele de pe carosabil, camera video reprezintă baza Sistemului de recunoaştere a indicatoarelor rutiere (TSR), funcţiei de Avertizare la depăşirea benzii de circulaţie (LDW) şi a celei de Avertizare privind o coliziune frontală (FCA). Sistemul de recunoaştere a indicatoarelor rutiere citeşte indicatoarele cu limite de viteză, de interzicere a depăşirii şi multe altele, afişându-le pe panoul de instrumente. În funcţie de condiţiile de luminozitate, versiunea actuală a sistemului (TSRII) poate recunoaşte şi citi indicatoarele de la o distanţă de 60 de metri.

Avertizarea la depăşirea benzii de circulaţie alertează şoferul atunci când autovehiculul părăseşte neintenţionat banda de circulaţie pe care se deplasează. Această funcţie previne apariţia situaţiilor periculoase, cum ar fi adormirea şoferului la volan. Funcţia de avertizarea la depăşirea benzii de circulaţie poate fi activată sau dezactivată prin apăsarea unui buton. Atunci când este activată, această funcţie avertizează şoferul printr-un semnal sonor şi un simbol ce se aprinde intermitent pe panoul de instrumente. Sistemul de avertizare privind o coliziune frontală (FCA) avertizează şoferul printr-o alarmă puternică şi un semnal vizual pe panoul de instrumente în cazul în care autovehiculul se află într-o situaţie critică, coliziunea cu autovehiculul din faţă fiind iminentă. În cazul în care detectează obiecte imobile sau în mişcare, sistemul emite un semnal de avertizare. Şoferul poate regla sensibilitatea sistemului FCA prin intermediul unei comenzi amplasate pe volan.

În plus, Opel Mokka este unul dintre puţinele autovehicule din segmentul său care include în dotarea standard Sistemul de asistenţă la pornirea în rampă (HSA) şi Sistemul de control la deplasarea în pantă (HDC), părţi componente ale ESC, atât pentru varianta cu tracţiune integrală, cât şi pentru cea cu tracţiune pe puntea faţă. Sistemul HSA sporeşte confortul în timpul conducerii, asistând şoferul în timpul manevrelor de pornire în rampă. Acesta previne deplasarea în spate a autovehiculului chiar şi după ce frâna de serviciu a fost eliberată. Sistemul HDC este extrem de util atunci când autovehiculul se deplasează pe o pantă cu grad mare de înclinare. Acesta poate fi acţionat prin simpla apăsare a unui buton. Apoi, şoferul poate stabili şi limita viteza de coborâre a autovehiculului. Datorită controlului automat al vitezei, nu mai este necesară acţionarea frânei de către şofer în timpul coborârii. Acest lucru se dovedeşte a fi extrem de util în condiţii de aderenţă scăzută, precum suprafeţe acoperite cu gheaţă sau drumuri pietruite, unde menţinerea unei viteze constante este importantă. Viteza dorită poate fi reglată de şofer, fie prin accelerarea până la viteza dorită, fie prin frânare – sistemul de asistenţă urmând să menţină viteza respectivă.

Un alt sistem de asistenţă pentru şofer deosebit de important inclus în dotarea modelului Mokka este sistemul de iluminare frontală adaptivă (AFL+) cu faruri Bi-xenon, pentru care Opel a câştigat numeroase premii; acesta adaptează intensitatea şi raza de acţiune a fasciculului luminos la condiţiile de conducere şi de drum, cu ajutorul a unsprezece funcţii de iluminare diferite. Funcţiile sistemului AFL+ sunt: lumina pentru drum extraurban, lumina de autostradă, lumina de oraş, lumina pentru condiţii meteo nefavorabile, fază lungă cu rază de acţiune extinsă, iluminare statică în viraje, iluminare dinamică în viraje, lumini de zi cu tehnologie LED şi asistentul pentru faza lungă. Acesta din urmă dezactivează automat faza lungă pentru a evita orbirea şoferilor care se deplasează în spate sau din sens opus. În comparaţie cu farurile convenţionale, luminile de zi cu tehnologie LED reduc consumul de carburant având un consum energetic cu mult redus faţă de acestea. Ledurile au o durată de viaţă extraordinară, de până la 30 de ori mai mare decât becurile cu halogen H7.

Mokka este primul dintre cele trei modele cu care marca Opel pătrunde pe segmente noi de piaţă. În prima jumătate a anului 2013, modelul ADAM urban, modern, de dimensiuni mici şi noul model decapotabil Cascada îşi vor face debutul pe piaţă.

Recomandate:

BMW pregătește un concept spectaculos pentru Villa d’Este: primele imagini teaser au fost publicate - Photo
Noutăți
BMW pregătește un concept spectaculos pentru Villa d’Este: primele imagini teaser au fost publicate

BMW se pregătește să impresioneze din nou publicul de la Concursul de Eleganță Villa d’Este, organizat între 24 și 26 mai, pe malul lacului Como, în Italia. Constructorul bavarez a p

Inna
Nissan Micra 350SR renaște: restomod spectaculos cu motor V6 de 3.5 litri și look modern - Photo
Noutăți
Nissan Micra 350SR renaște: restomod spectaculos cu motor V6 de 3.5 litri și look modern

Pentru a celebra 23 de ani de la lansarea celei de-a treia generații Micra, Nissan a decis să reinterpreteze un proiect legendar: conceptul Micra 350SR. Inițial dezvăluit în 2003, acest prototip

Inna
Citroen are un nou CEO: Xavier Chardon preia conducerea mărcii din 2 iunie - Photo
Noutăți
Citroen are un nou CEO: Xavier Chardon preia conducerea mărcii din 2 iunie

Începând din vara anului curent, marca franceză Citroen va fi condusă de un nou director executiv. Xavier Chardon a fost desemnat să preia rolul de CEO, urmând să-l înlocuiască

Inna
Noul Toyota RAV4: primele imagini oficiale și data lansării noii generații - Photo
Noutăți
Noul Toyota RAV4: primele imagini oficiale și data lansării noii generații

Toyota a stârnit interesul fanilor prin publicarea a două fotografii noi care dezvăluie detalii importante despre următoarea generație a SUV-ului RAV4. Confirmarea oficială: prezentarea modelulu

Inna
Stellantis neagă o posibilă fuziune cu Renault: John Elkann clarifică situația - Photo
Noutăți
Stellantis neagă o posibilă fuziune cu Renault: John Elkann clarifică situația

Zvonurile recente despre o posibilă fuziune între Grupul Stellantis și Grupul Renault au fost oficial respinse de conducerea Stellantis. În cadrul unui eveniment organizat de Financial Tim

Inna
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake: primul break electric al mărcii este aproape de lansare - Photo
Noutăți
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake: primul break electric al mărcii este aproape de lansare

Gama celei de-a treia generații Mercedes-Benz CLA se va extinde în curând cu versiunea Shooting Brake, un break de familie rafinat care va fi oferit exclusiv în variante electrificat

Inna