Peugeot 301

De AutoExpert   |  22 Iulie, 2012

Distribuie :

Peugeot 301

La Salonul Auto Paris 2012, cei de la Peugeot vor avea o premieră mondială nu neapărat extraordinară, dar de o foarte mare importanţă din punct de vedere al vânzărilor pe cât mai multe pieţe. Este vorba despre Peugeot 301, o maşină de buget (dar nu low-cost), care se adresează clienţilor care îşi doresc o maşină familistă normală, de bună calitate, dar la un preţ rezonabil.

Din punct de vedere dimensional (lungime de 4,44 metri, ampatament de 2,65 metri şi portbagaj de 640 de litri), Peugeot 301 se anunţă drept un rival direct al noilor Skoda Rapid şi Seat Toledo, modelul francez urmând a umple golul dintre mica berlină Peugeot 206 Sedan (care nu se mai vinde pe pieţele europene) şi modelul de clasă medie Peugeot 508.

Designul interior va miza şi el pe un stil moderat, dar clienţii vor fi gratulaţi cu o bună calitate a fabricaţiei, precum şi cu dotări de confort precum aer condiţionat automat, sistem audio cu Bluetooth sau senzori de parcare. În privinţa motorizărilor, Peugeot 301 se va baza pe micul 1.2 VTi pe benzină, de 71 CP, precum şi pe un 1,6 de 115 CP, iar la capitolul diesel vom avea parte de un HDi de 1,6 litri şi 92 CP. Maşina va avea tren de rulare ranforsat, capabil să facă faţă drumurilor proaste din această zonă, portbagajul are nu mai puţin de 640 de litri (!), spaţiul pentru genunchi, umeri şi coate e la cele mai bune niveluri din segment (121 mm pentru genunchi, 1409/1395 mm pentru umeri faţă/spate), iar ampatamentul - cel mai mare din segment - va asigura atât o ţinută de drum corectă cât şi un interior spaţios.

Peugeot a avut grijă şi de fiabilitate. Astfel, un număr mare de subansambluri sunt prevăzute cu asamblări filetate pentru a rezista în timp la vibraţii, habitaclul este dublu etanşat pentru a ţine departe praful şi umiditatea, sistemul de climatizare este supra dimensionat pentru a face faţă temperaturilor extreme, iar pentru zonele reci se poate comanda parbriz cu zona inferioară încălzită.

Preţurile le vom afla cu ocazia Salonului Auto Paris 2012, dar ştim că noul Peugeot 301 urmează a fi asamblat în fabrica spaniolă de la Vigo, principalele pieţe auto vizate fiind Europa Centrală şi de Est, Turcia, Rusia, Ucraina, Grecia, Orientul Mijlociu, Africa şi unele ţări din America de Sud.

Totodată, Peugeot 301 dă startul unei noi politici privind denumirea modelelor Peugeot, în care prima cifră ne arată clasa din care face parte maşina, la mijloc sunt un zero sau două zerouri, în funcţie de categorie (autoturism obişnuit sau crossover / SUV), iar ultima cifră indică segmentul: de exemplu, 1 reprezintă modelele din segmentele inferioare, iar indicativul maxim va fi 8.

Recomandate:

Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată - Photo
Sociale
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată

Al doilea învinuit în cauza penală privind escrocheria cu automobile de lux importate din UE, a fost trimis în judecată. Cazul este parte a dosarului anunțat anterior de Procura

Inna
Volkswagen lansează primele teste cu mașinile autonome în Wolfsburg - Photo
Teste
Volkswagen lansează primele teste cu mașinile autonome în Wolfsburg

Volkswagen demarează teste cu vehicule autonome în condiții reale de trafic. În următoarea perioadă, un prototip experimental va circula pe străzile din Wolfsburg, orașul în car

Inna
Jaguar dezminte informația și neagă că ar fi concediat șeful de design - Photo
Noutăți
Jaguar dezminte informația și neagă că ar fi concediat șeful de design

Jaguar a reacționat oficial la informațiile apărute recent în spațiul public, infirmând zvonurile potrivit cărora Gerry McGovern, directorul de design al mărcii, ar fi fost concediat. Pozi

Inna
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania - Photo
Noutăți
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania

Grupul Volkswagen se pregătește să închidă definitiv una dintre uzinele sale din Germania, o decizie fără precedent în cei 88 de ani de existență ai constructorului auto. Este vorba despre

Inna
PAS propune crearea unui sistem municipal cu taxe și registru electronic pentru parcările din Chișinău - Photo
Sociale
PAS propune crearea unui sistem municipal cu taxe și registru electronic pentru parcările din Chișinău

Fracțiunea Partidului Acțiune și Solidaritate din Consiliul municipal Chișinău a venit cu o inițiativă menită să combată deficitul cronic de locuri de parcare din capitală, propunând instituirea

Inna
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude - Photo
Sociale
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude

Agenția Servicii Publice anunță că, în zilele următoare, va anula peste 700 de permise de conducere, după ce au fost constatate abateri grave în modul de desfășurare a examenelor auto. Inf

Inna