Primul vehicul creat de Ferdinand Porsche a fost redescoperit după 112 ani de uitare

De AutoExpert   |  29 Ianuarie, 2014

Distribuie :

Istoria producătorului de maşini sport Porsche a fost completată recent de primului vehicul creat vreodată de fondatorul mărcii germane, Ferdinand Porsche, păstrat vreme de 112 ani într-un depozit.

Dezvoltat şi construit de Ferdinand Porsche însuşi în anul 1898 pentru ca mai apoi să i-l comande producătorul de caleşti de lux K.K. Hofwagenfabrik Jacob Lohner & Comp., vehiculul denumit Egger-Lohner-Elektromobil Modell C.2 Phaeton reprezintă puntea de legătură între trecutul electric al lui Porsche şi prezentul hybrid al mărcii cu sediul în Stuttgart, Germania.

primul-porsche-redescoperit-07

Supranumită „P1” (Porsche numărul 1), maşina arată ca o căruţă, cam la fel ca toate automobilele asamblate în acea perioadă. Prezentată pentru prima dată în 1898 în cadrul unei expoziţii organizate de Clubul Automobilistic din Austria, căruţa electrică a lui Porsche a ajuns în față cu concurenţa un an mai târziu, în 1899, la Berlin, unde a participat la un concurs alături de alte 18 vehicule asemănătoare şi multe alte vehicule echipate cu motoare cu ardere internă.

Concurenţii din clasa „electric” au avut de înfruntat un traseu de 40 de kilometri care a inclus multiple rampe, o secţiune de 8,6 km dedicată vitezei şi o secţiune de 7,8 km dedicată eficienţei. Ferdinand Porsche a reuşit să obţină medalia de aur, după ce a trecut linia de sosire cu 18 minute mai devreme decât ocupantul locului al doilea. P1-ul a fost declarat chiar și câştigătorul testului de eficienţă deoarece a înregistrat cel mai mic consum de energie în condiţii de trafic urban.

primul-porsche-redescoperit-01

Ferdinand a construit primul Egger-Lohner C.2 Phaeton la vârsta de doar 22 de ani cu componente electrice create de Vereinigten Elektrizitäts-AG şi cu componente de şasiu şi caroserie produse de compania lui Lohner din Viena, Austria. Motorul electric octogonal folosit pentru propulsia primului Porsche este o invenţie a lui Porsche şi cântăreşte doar 130 de kilograme. Puterea propulsorului este de aproximativ 3 CP la 350 rpm, însă pentru perioade scurte de timp, şoferul putea alege modul „overload”, care ridica puterea la 5 CP. Bateriile „Tudor” cu 44 de celule care alimentau motorul electric cântăreau 500 de kilograme şi ofereau o autonomie maximă de 80 de kilometri sau arpoximativ 3-6 ore de funcţionare continuă.

În prezent, modelul Egger-Lohner-Elektromobil C.2 Phaeton poate fi admirat în cadrul muzeului Porsche din Stuttgart, Germania, alături de cel mai grandios model al producătorului german din prezent: Porsche 918 Spyder.

primul-porsche-redescoperit-03

primul-porsche-redescoperit-04

primul-porsche-redescoperit-05

primul-porsche-redescoperit-06

Recomandate:

(FOTO) Aston Martin DBX S debutează cu 717 CP și modificări aerodinamice spectaculoase - Photo
Noutăți
(FOTO) Aston Martin DBX S debutează cu 717 CP și modificări aerodinamice spectaculoase

Aston Martin ridică din nou ștacheta în segmentul SUV-urilor de lux, prezentând oficial noul DBX S, o versiune îmbunătățită care duce performanța modelului DBX la un nou nivel. Acest

Inna
Porsche ar putea renunța la mașinile electrice în China pe fondul scăderii dramatice a vânzărilor - Photo
Noutăți
Porsche ar putea renunța la mașinile electrice în China pe fondul scăderii dramatice a vânzărilor

Porsche analizează serios posibilitatea de a opri comercializarea modelelor sale electrice în China, ca urmare a unui declin puternic al vânzărilor în această piață strategică.

Inna
Volkswagen atinge pragul de 1 milion de masini electrice produse, cu un ID.3 GTX Performance - Photo
Noutăți
Volkswagen atinge pragul de 1 milion de masini electrice produse, cu un ID.3 GTX Performance

 Volkswagen a atins o etapă majoră în tranziția sa către mobilitatea electrică: producerea mașinii electrice cu numărul un milion. Exemplarul care a marcat acest moment este un Volkswag

Inna
Aston Martin limitează exporturile către SUA din cauza taxelor vamale - Photo
Noutăți
Aston Martin limitează exporturile către SUA din cauza taxelor vamale

 Aston Martin a anunțat o reducere temporară a exporturilor de vehicule către Statele Unite, ca reacție directă la noile taxe vamale de 25% impuse de administrația americană.Constructorul

Inna
Volvo planifică să producă un nou SUV electric în SUA, pentru a evita taxele impuse de Trump - Photo
Noutăți
Volvo planifică să producă un nou SUV electric în SUA, pentru a evita taxele impuse de Trump

 Volvo ia în considerare extinderea producției de vehicule în Statele Unite prin introducerea unui SUV cu propulsie electrificată, care ar putea fi XC60 sau XC90, la uzina din Rid

Inna