Renumitul Volkswagen Golf a împlinit 40 de ani

De AutoExpert   |  3 Aprilie, 2014

Distribuie :

De-a lungul timpului, Volkswagen Golf a reușit să treacă prin nu mai puţin de şapte generaţii şi a ajuns să fie cea mai vândută maşină din portofoliul Volkswagen, cu peste 30 de milioane de exemplare construite în total.

În 29 martie 1974, primul Golf a ieşit de pe linia de asamblare a fabricii Volkswagen din Wolfsburg, însă puţină lume şi-a imaginat atunci succesul pe care îl va avea compacta germană. Acum, la 40 de ani de la începerea producţiei, Golf este una dintre cele mai cunoscute şi apreciate modele de pe planetă. Iată o scurtă istorie a modelului.

Primul Golf propunea un motor amplasat frontal şi o tracţiune pe puntea faţă. Desenat de faimosul Giorgetto Giugiaro, prima generaţie a Golfului a fost pe placul publicului, cu formele sale pătrăţoase, astfel că după doar doi ani de producţie s-a ajuns la un milion de maşini construite. Tot în 1976 a apărut şi primul Golf GTI, care e văzut de mulţi ca fiind primul hot-hatch în percepțiile actuale.

După nouă ani, în 1983, lumea făcea cunoștință cu o nouă generaţie Golf. Cu un spaţiu interior mai generos, al doilea Golf s-a bazat pe succesul primei generaţii şi a plusat cu tehnologii precum convertorul catalitic, sistemul ABS şi servodirecţia. De asemenea, varianta GTI a reuşit să atragă suficienţi pasionaţi de viteză dispuşi să dea mai mulţi bani pentru un Golf mai puternic.

În anul 1991 germanii au prezentat a treia generaţie a Golfului, care s-a îndepărtat de designul predecesorilor săi. Construit într-o eră a siguranţei, Golf Mk. III a primit airbaguri frontale, o premieră în gama Golf la momentul respectiv. Odată cu acest Golf, varianta GTI a început să fie din ce în ce mai greoaie.

În 1997, Golf 3 a fost înlocuit cu Golf 4, care, după patru ani de producţie, a reuşit să obţină titlul de cea mai vândută maşină în Europa. La un an după lansare, Golful a primit sistemul de tracţiune integrală 4Motion cu ambreiaj Haldex. Apoi, în 2002, Volkswagen a lansat varianta R32, care putea atinge o viteză maximă de 250 km/h şi care a fost dotată în premieră cu cutia de viteze automată cu ambreiaj dublu DSG.

În 2003, a venit vremea pentru un nou Golf, cel cu numărul 5. Desenat pentru a se încadra în limbajul de design Volkswagen din acel timp, Golf 5 a marcat şi revenirea variantei GTI ca un adevărat hot-hatch. Odată cu a cincea generaţie Golf a apărut şi primul Golf Plus, ca răspuns la aglomerația din clasa monovolumelor compacte.

Golf Mk. VI a apărut în 2008 şi a ajuns să fie vândut în aproape trei milioane de exemplare în patru ani. A şasea generaţie a Golfului a marcat trecerea motoarelor diesel TDI la tehnologia common rail, ceea ce a însemnat o îmbunătăţire a performanţelor dinamice şi o scădere a consumului de carburant.

În 4 septembrie 2012, lumea a văzut pentru prima dată cea de-a şaptea generaţie a hatchbackului VW Golf. Construit pe noua platformă modulară MQB a grupului Volkswagen, acest nou Golf e mai uşor decât predecesorul său cu până la 100 kg.

Cum s-a schimbat renumitul Golf la interior și la exterior de la o generație la alta puteți vedea în galeria de imagini de mai jos.

1-volkswagen-golf-3-door-4

1-volkswagen-golf-3-door-3

1-volkswagen-golf-gti-3-door-7

Golf GTI (1976)/Cockpit

2-volkswagen-golf-5-door-64

2-volkswagen-golf-5-door-66

3-volkswagen-golf-5-door-41

3-volkswagen-golf-5-door-75

4-volkswagen-golf-5-door-77

4-volkswagen-golf-5-door-80

5-volkswagen-golf-5-door-59

5-volkswagen-golf-variant-4

Der neue Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

7-volkswagen-golf-3-door-32

7-volkswagen-golf-tsi-bluemotion-3-door-1

Recomandate:

Luca de Meo părăsește Renault și face pasul surprinzător către industria luxului - Photo
Noutăți
Luca de Meo părăsește Renault și face pasul surprinzător către industria luxului

După o perioadă de cinci ani în care a coordonat cu succes strategia de transformare a grupului Renault, Luca de Meo a decis să încheie capitolul său în industria auto. Conform surse

Inna
Podul Mihai Viteazul din Chișinău, aproape de redeschidere: lucrările se vor încheia în câteva zile - Photo
Noutăți
Podul Mihai Viteazul din Chișinău, aproape de redeschidere: lucrările se vor încheia în câteva zile

După mai bine de doi ani de lucrări, podul rutier de pe strada Mihai Viteazul din Chișinău este aproape gata. Potrivit responsabililor din cadrul companiei de construcții care gestionează proiectul, f

Inna
Land Rover Discovery Sport primește o actualizare importantă. Două versiuni noi: Metropolitan și Landmark - Photo
Noutăți
Land Rover Discovery Sport primește o actualizare importantă. Două versiuni noi: Metropolitan și Landmark

Land Rover își modernizează gama Discovery Sport, adăugând două niveluri de echipare noi și o serie de echipamente de ultimă generație. Noile versiuni, Metropolitan și Landmark, 

Inna
Mansory transformă noul BMW M5 într-un monstru de 850 CP cu accente din fibră de carbon - Photo
Noutăți
Mansory transformă noul BMW M5 într-un monstru de 850 CP cu accente din fibră de carbon

Noul BMW M5, deja o forță pe patru roți, a intrat pe mâna celor de la Mansory, care au dus performanțele sedanului de top la un nou nivel. Celebrul tuner german a creat un pachet exclusiv de mod

Inna
Autoritățile au emis un ordin prin care se impun restricții de circulație pentru mașinile de mare tonaj - Photo
Sociale
Autoritățile au emis un ordin prin care se impun restricții de circulație pentru mașinile de mare tonaj

În perioadele cu temperaturi extreme, circulația vehiculelor de mare tonaj va fi limitată temporar pe drumurile publice din Republica Moldova. Măsura este reglementată printr-un ordin comun semn

Inna
Ferrari a dezvăluit noul 296 Speciale Piloti, un model rezervat exclusiv piloților din programele oficiale de curse - Photo
Noutăți
Ferrari a dezvăluit noul 296 Speciale Piloti, un model rezervat exclusiv piloților din programele oficiale de curse

Ferrari ridică din nou standardele exclusivității cu lansarea modelului 296 Speciale Piloti, o ediție dedicată strict piloților implicați în competițiile oficiale organizate sub umbrela mărcii d

Inna