Şapte maşini nemţeşti care au scris istorie

De Pavel   |  25 Septembrie, 2017

Distribuie :

De-a lungul anilor maşinile germane au câştigat reputaţia de automobile fiabile, puternice şi progresiste. Graţie inginerilor germani, unele din ele au lăsat o urmă importantă in istoria lumii de automobile. Noi am ales şapte vehicule care după părerea noastră reprezintă ingeniozitatea şi calitatea indinspensabilă a industriei germane constructoare de maşini.

 

NSU Ro80Privind acest automobil, cu greu îţi vine să crezi că a fost produs tocmai în 1967. Designul sedanului proiectat de Claus Luthe, a întrecut timpul cu circa 10 ani. Automobilul ce a câştigat titlul "Automobilul anului" în 1968, uimea şi pe plan tehnic, unde se regăsea un motor rotor cuplat la o cutie în trei trepte cu ambreiaj automat.

Volkswagen Golf MK1 GTi

Cel ce a datt naştere clasei de hot hatch, Volkwagen Golf GTide prima genraţie, a arătat lumii întregi, că o sportivă nu are nevoie numaidecât de forme pompoase, motorizări mari şi tracţiune spate. Cei 110 cai putere pe care îi dezvoltă, în zilele noastre nu mai uimesc pe nimeni, însă 40 de ani în urmă ele demonstrau o dinamică de invidiat.

Porsche 956

Deşi 956 nu se laudă cu o mulţime de victorii precum 917, totuşi el a rămas un model marcant în istoria autosportului, care pe atunci practic nu avea limite. Anume Porsche 956, cu ai săi 635 CP, deja de 34 de ani rămâne cel mai rapid automobil de pe traseul Nordschleife, unde cei 20.8 kilometri i-a parcurs în doar 6 minute şi 11 secunde.

Mercedes S-Class (W126)

Limuzina extrem de iubită de către şeihi, a dat start trandului maşinilor luxoase. Anume de pe acest model japonezii s-au inspirat la construcţia Lexus-ului. Caroseria W126 a fost produs în anii 1977-1991. Atunci ea propunea opţiuni mega inovative şi luxoase pecum era sisteml ABS, sistemul de stabilitate ESP, airbag-uri, scaune şi volan cu reglaj electric şi memorizare a poziţiilor, etc.

Audi quattro

Cu greu putem să ne imaginăm cum ar fi evoluat cursele de rally, dacă în 1980 nu debuta modelul ce a schimbat lucrurile radical. Audi quattro a fost primul automobil cu tracţiune integrală, care a dat de înţeles tuturor, ca nu există o tracţiune mai eficientă în condiţii de zăpadă, drumuri alunecoase şi off-road.

BMW M5 (E28)

"Lupul în piele de oaie","Supercar killer", cum nu a mai fost poreclit BMW M5. Liga sedanurilor sportive a fost deschisă anume de M5 în caroseria E28, care era înzestrat cu un propulsor cu şase cilindri în linie care dezvolta 286 CP. Anume datorită BMW M5 au apărut ulterior AMG Hammer şi Lotus Omega.

Mercedes 300SL

Dacă ar fi să excludem motoarele poziţionate central ca un criteriu ce defineşte supercarul, atunci primul supercar cu adevărat ar fi fost Mercedes 300SL. Construit în special pentru a atinge viteze maxime, era dotat cu un motor cu injecţie şi un şasiu uşor format din ţevi speciale, care ii oferea posibilitatea de a ridica o viteză de peste 250 km/h. Acum automobilul care a împlinit de 63 de ani este vândut contra sumelor cu şase zerouri.

 

Recomandate:

Autoritățile au emis un ordin prin care se impun restricții de circulație pentru mașinile de mare tonaj - Photo
Sociale
Autoritățile au emis un ordin prin care se impun restricții de circulație pentru mașinile de mare tonaj

În perioadele cu temperaturi extreme, circulația vehiculelor de mare tonaj va fi limitată temporar pe drumurile publice din Republica Moldova. Măsura este reglementată printr-un ordin comun semn

Inna
Ferrari a dezvăluit noul 296 Speciale Piloti, un model rezervat exclusiv piloților din programele oficiale de curse - Photo
Noutăți
Ferrari a dezvăluit noul 296 Speciale Piloti, un model rezervat exclusiv piloților din programele oficiale de curse

Ferrari ridică din nou standardele exclusivității cu lansarea modelului 296 Speciale Piloti, o ediție dedicată strict piloților implicați în competițiile oficiale organizate sub umbrela mărcii d

Inna
Podul Mihai Viteazul din Chișinău, aproape de redeschidere: lucrările se vor încheia în câteva zile - Photo
Noutăți
Podul Mihai Viteazul din Chișinău, aproape de redeschidere: lucrările se vor încheia în câteva zile

După mai bine de doi ani de lucrări, podul rutier de pe strada Mihai Viteazul din Chișinău este aproape gata. Potrivit responsabililor din cadrul companiei de construcții care gestionează proiectul, f

Inna
Mansory transformă noul BMW M5 într-un monstru de 850 CP cu accente din fibră de carbon - Photo
Noutăți
Mansory transformă noul BMW M5 într-un monstru de 850 CP cu accente din fibră de carbon

Noul BMW M5, deja o forță pe patru roți, a intrat pe mâna celor de la Mansory, care au dus performanțele sedanului de top la un nou nivel. Celebrul tuner german a creat un pachet exclusiv de mod

Inna
Luca de Meo părăsește Renault și face pasul surprinzător către industria luxului - Photo
Noutăți
Luca de Meo părăsește Renault și face pasul surprinzător către industria luxului

După o perioadă de cinci ani în care a coordonat cu succes strategia de transformare a grupului Renault, Luca de Meo a decis să încheie capitolul său în industria auto. Conform surse

Inna