Valoarea legendarului Mercedes-Benz CLK GTR s-a dublat în mai puțin de trei ani de la ultima licitație

De Pavel   |  22 Iulie, 2021

Distribuie :

La o licitație în Pebble Beach, organizată de Gooding & Company, se va vinde unul dintre cele doar 25 de exemplare ale supercarului extrem street legal, Mercedes-Benz CLK GTR. O serie mică a modelului, a fost construită la sfârșitul anilor '90, pentru a omologa mașina de curse a Campionatului FIA GT. Acestea erau în multe privințe similare cu bolidul CLK GTR, însă erau mai adaptate pentru a fi conduse pe drumurile publice.

În 2018, Casa de licitații Sotheby's a vândut une exmplar CLK GTR pentru 4.515.000 de dolari, acum specialiștii estimează valoare vehiculului la 8.5-10 milioane de dolari. Astfel, în mai puțin de trei ani, costul mașinii iconice s-a dublat.

Debutat în 1997, Campionatul FIA GT a fost un răspuns la interesul tot mai mare al marilor producători în cursele de clasă Gran Turismo. Mercedes-Benz a fost unul dintre ei, așa că a dezvoltat o nouă mașină de curse în cel mai scurt timp posibil. La dezvoltarea bolidului a participat AMG și compania britanică Lola Composites, care au reușit în doar 128 de zile de la momentul aprobării proiectului să construiască prototipul lui CLK GTR.

Mercedes-ul cu amplasarea motorului pe mijloc, a primit un șasiu Lola și un propulsor V12 de 6.0 litri volum bazat pe unitatea civilă M120. În sezonul de debut, CLK GTR a câștigat șase etape de campionat din cele 11, fără a lăsa nicio șansă lui McLaren F1 GTR (BMW Motorsport și Gulf Team Davidoff) sau lui Porsche GT1. Dominația Mercedes a durat doi ani, iar la sfârșitul sezonului 1998, restul participanților la clasa GT1 au renunțat la luptă.

În conformitate cu cerințele FIA, au trebuit să fie asamblate 25 de mașini rutiere pentru omologarea prototipurilor sportive din categoria GT1, iar astfel s-a născut CLK GTR Strassenversion. Supercarul a fost asamblat pe aceeași arhitectură de curse, dar a fost adaptat pentru a deveni legal pe drumurile publice. Motorul M297, V12 de 6.9 litri volum, în această versiune dezvolta 612 CP și 775 Nm, care erau gestionați de o transmisie secvențială Xtrac

Acest Mercedes-Benz CLK GTR, scos la licitație este cel de-al nouălea din serie. Mașina are un parcurs de doar 1.442 kilometri și a fost păstrată în forma sa complet originală, prezentându-se într-o stare excepțională.

x
x
x
x
x
x
x
x
x
x

 

Recomandate:

Volvo revine după 12 ani la IAA Munchen și anunță în premieră noul SUV electric EX60 - Photo
Evenimente
Volvo revine după 12 ani la IAA Munchen și anunță în premieră noul SUV electric EX60

După o absență de peste un deceniu, Volvo confirmă participarea la cel mai important salon auto din Germania - IAA Munchen 2025. Constructorul suedez nu doar că va expune cele mai recente modele

Inna
Tesla va lipsi de la Salonul Auto de la Munchen. Absența producătorului american a fost deja confirmată - Photo
Noutăți
Tesla va lipsi de la Salonul Auto de la Munchen. Absența producătorului american a fost deja confirmată

Cu mai puțin de o lună înainte de deschiderea Salonului Auto de la Munchen 2025, Federația Constructorilor Germani de Automobile (VDA), organizatorul evenimentului, a confirmat absența

Inna
Ford schimbă strategia. Lansarea noilor camionete și utilitare electrice, amânată din cauza cererii scăzute - Photo
Noutăți
Ford schimbă strategia. Lansarea noilor camionete și utilitare electrice, amânată din cauza cererii scăzute

Ford își ajustează planurile privind viitoarele modele electrice din segmentul pick-up și utilitare, după ce cererea pe piață s-a dovedit sub așteptări. Producătorul american își va concen

Inna
Audi RS6 Avant atinge cel mai mare volum de comenzi din istorie, chiar înainte de schimbarea generației - Photo
Noutăți
Audi RS6 Avant atinge cel mai mare volum de comenzi din istorie, chiar înainte de schimbarea generației

În timp ce majoritatea modelelor auto pierd din popularitate pe final de ciclu de producție, Audi RS6 Avant sfidează orice regulă a pieței. Divizia Audi Sport, responsabilă exclusiv de mode

Inna
Ola Källenius avertizează că interdicția motoarelor termice din 2035 ar putea destabiliza industria auto europeană - Photo
Noutăți
Ola Källenius avertizează că interdicția motoarelor termice din 2035 ar putea destabiliza industria auto europeană

Planul Uniunii Europene de a opri vânzarea mașinilor noi echipate cu motoare pe benzină și motorină începând cu 2035 continuă să stârnească dezbateri aprinse în rân

Inna