Volkswagen si cele sapte Golfuri

De AutoExpert   |  6 Septembrie, 2012

Distribuie :

Volkswagen şi cele şapte Golfuri

Totuşi, în cazul de faţă, nu avem de gând să facem prea multe referiri nici la modelul Porsche 911 şi nici măcar la modelul Volkswagen Beetle. În cazul de faţă, singurul care contează cu adevarat este modelul Volkswagen Golf, lansat până în prezent în nu mai puţin de şapte generaţii şi comercializat la nivelul întregii planete în aproximativ 30 de milioane de exemplare.

Volkswagen Golf Mk1 (1974-1983)

A durat o bună perioadă de timp până ca Volkswagen să vină cu un înlocuitor pentru modelul Beetle, însă în cele din urmă constructorul din Wolfsburg s-a achitat mai mult decât onorabil de această sarcină. Iar acest lucru s-a datorat şi ajutorului venit din partea celor de la Auto Union, care s-au ocupat de dezvoltarea platformei, respectiv italianului Giorgio Giugiaro, vinovat de partea stilistică a automobilului german.

Prezentată în luna mai a anului 1974, prima generaţie a modelului Volkswagen Golf s-a dovedit un succes răsunator, autoturismul companiei din Wolfsburg atingând un milion de exemplare vândute în numai doi ani de la debut. De asemenea, tot în anul 1976, Volkswagen a dezvaluit şi prima generaţie a hot-hatch-ului Golf GTI, propulsată de un 1.6 de 110 cai putere.

Disponibil la vânzare pe mai toate continentele planetei, în multiple versiuni de caroserie, primul Volkswagen Golf a fost comercializat de-a lungul carierei sale în nici mai mult, nici mai puţin de 6.72 milioane de unităţi.

Volkswagen Golf Mk2 (1983-1991)

Poate că proiectarea unui înlocuitor pentru iconicul Beetle s-a dovedit o adevarată durere de cap, însă nici dezvoltarea unui succesor pentru modelul Golf Mk1 nu a reprezentat o sarcină mai uşoară pentru inginerii Volkswagen. Drept urmare, constructorul german a apelat la un mic artificiu: a lasat designul exterior aproape neschimbat şi s-a apucat de operat câteva modificări la nivelul dimensiunilor.

Astfel, comparativ cu predecesorul său, cea de-a doua generaţie de acum a popularului automobil din Wolfsburg masura cu pana la 170 de milimetri mai mult in lungime, ampatamentul crescand si el cu un generos 75 de milimetri. De asemenea, si latimea a luat in dimensiuni (cu aproximativ 55 mm), în timp ce ecartamentul faţă, respectiv cel spate au fost mărite cu 23, respectiv 50 de milimetri.

Dar asta nu e tot. Noul Volkswagen Golf Mk2 s-a bucurat şi de numeroase tehnologii regăsite în premieră în clasa compactă, precum sistemul ABS, servodirecţia sau tracţiunea integrală.

Aşa cum era de aşteptat, clienţii modelului german au avut din nou la dispoziţie şi o versiune de înaltă performanţa GTI, care acum se bucură de serviciile unui motor de 1.8 litri, oferit fie cu doar patru, fie cu 16 valve. Mai mult de-atât, cea dintâi variantă a fost livrată şi în compania unui compresor mecanic, sub capota ediţiei speciale G60, puterea maximă urcând astfel la 160 CP.

Cea de-a doua generaţie a modelului Volkswagen Golf s-a vândut de-a lungul vieţii sale într-un total de 6.41 milioane unităţi.

Volkswagen Golf Mk3 (1991-1997)

Lansarea celei de-a treia generaţii a de-acum iconicului Volkswagen Golf a avut loc în luna august a anului 1991, noul model ieşind în evidenţă printr-un design rotunjit şi o lungime ce avea să depaşească bariera celor patru metri (4.074 mm). Asemeni predecesorului său, şi VW Golf Mk3 se putea laudă cu numeroase tehnologii, precum airbaguri laterale sau motorizări diesel echipate cu sistem de injecţie directă.

În plus, noul automobil al constructorului din Wolfsburg era disponibil pentru prima oară şi într-o versiune break Referitor la varianta de înaltă performanţă GTI, aceasta a primit iniţial un 2.0 8V de 115 CP, care mai apoi avea să fie înlocuit de un 2.0 16V ce dezvolta 150 cai putere. În cele din urmă, clienţii au avut la dispoziţie şi două modele VR6, echipate cu câte o motorizare de 2.8, respectiv 2.9 litri.

Câştigătoare a premiului European Car of the Year 1992, cea de-a treia generaţie a modelului Volkswagen Golf s-a vândut în 4.96 milioane de unităţi.

Volkswagen Golf Mk4 (1997-2003)

După eşecul înregistrat de generaţia cu numarul trei, modelul Volkswagen Golf a fost trecut printr-o revizuire completă şi a luat din nou în dimensiuni - mai exact, lungimea totala a crescut până la aproximativ 4.2 metri. Totuşi, principala atracţie a lui VW Golf Mk4 a fost calitatea interiorului, aflată cel puţin pe aceeaşi lungime de undă cu cea a unor automobile mult mai scumpe.

Construită pe aceeaşi platformă cu Audi A3, Seat Leon, Skoda Octavia, dar şi alte autoturisme ale consorţiului german, cea de-a patra generaţie a modelului Volkswagen Golf beneficia în premieră de o caroserie galvanizată, sistem de navigaţie prin satelit, faruri cu xenon şi tracţiune integrală Haldex cu diferenţial central. De asemenea, automobilul din Wolfsburg se putea lăuda şi cu airbaguri de tip cortină, sistem electronic de stabilitate, motoare pe benzină echipate cu injecţie directă, transmisie manuală cu şase rapoarte, dar şi cu prima cutie automată cu dublu-ambreiaj (regăsită pe versiunea R32). Referitor la varianta GTI, aceasta era pusă acum în mişcare de un 1.8 turbo cu 20 de valve.

Cea de-a patra generaţie a modelului german s-a vândut de-a lungul carierei sale în aproximativ 4.92 milioane de exemplare.

Recomandate:

Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania - Photo
Noutăți
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania

Grupul Volkswagen se pregătește să închidă definitiv una dintre uzinele sale din Germania, o decizie fără precedent în cei 88 de ani de existență ai constructorului auto. Este vorba despre

Inna
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude - Photo
Sociale
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude

Agenția Servicii Publice anunță că, în zilele următoare, va anula peste 700 de permise de conducere, după ce au fost constatate abateri grave în modul de desfășurare a examenelor auto. Inf

Inna
Jaguar dezminte informația și neagă că ar fi concediat șeful de design - Photo
Noutăți
Jaguar dezminte informația și neagă că ar fi concediat șeful de design

Jaguar a reacționat oficial la informațiile apărute recent în spațiul public, infirmând zvonurile potrivit cărora Gerry McGovern, directorul de design al mărcii, ar fi fost concediat. Pozi

Inna
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată - Photo
Sociale
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată

Al doilea învinuit în cauza penală privind escrocheria cu automobile de lux importate din UE, a fost trimis în judecată. Cazul este parte a dosarului anunțat anterior de Procura

Inna
Volkswagen lansează primele teste cu mașinile autonome în Wolfsburg - Photo
Teste
Volkswagen lansează primele teste cu mașinile autonome în Wolfsburg

Volkswagen demarează teste cu vehicule autonome în condiții reale de trafic. În următoarea perioadă, un prototip experimental va circula pe străzile din Wolfsburg, orașul în car

Inna
PAS propune crearea unui sistem municipal cu taxe și registru electronic pentru parcările din Chișinău - Photo
Sociale
PAS propune crearea unui sistem municipal cu taxe și registru electronic pentru parcările din Chișinău

Fracțiunea Partidului Acțiune și Solidaritate din Consiliul municipal Chișinău a venit cu o inițiativă menită să combată deficitul cronic de locuri de parcare din capitală, propunând instituirea

Inna