Bajaj RE60, cea mai ieftină maşină din lume

De AutoExpert   |  4 Ianuarie, 2012

Distribuie :

Bajaj RE60, cea mai ieftină maşină din lume

În 2009, India ajungea în centrul atenţiei presei auto mondiale, datorită lui Nano. Maşina de 2.300 de dolari, care îşi propusese să devină cea mai ieftină din lume, a avut de înfruntat dificultăţi legate de introducerea în fabricaţie, apoi de fiabilitate, pentru ca în final să nu aibă, totuşi, succesul aşteptat pe piaţa indiană, în ciuda unui facelift recent.

După toate acestea, lovitura finală la temelia mitului Tata Nano ar putea fi dată chiar de conaţionalii de la Bajaj, o firmă a cărei tradiţie începută în 1945 este legată de vehicule cu trei roţi, la mare căutare în India. De data aceasta, însă, cei de la Bajaj spun că au pus ochii pe prosesorii de ricşe motorizate, care vor un upgrade semnificativ în viaţa lor.Dar să vedem în ce poate consta acest upgrade. Bajaj RE60 foloseşte un motoraş de doar 0,2 litri, a cărui putere se cifrează la o valoare mai mult decât modestă de doar 20 CP. Astfel, viteza maximă de 70 km/h poate fi considerată un adevărat record, întrecut numai de greutatea incredibil de mică a maşinii, doar 400 kg.

Bajaj afirmă, cu mândrie, că emisiile de CO2 ale lui RE60 nu vor depăşi 60g/ km, ceea ce ar echivala cu jumătate din valorile obţinute de maşinile de clasă mică vândute în India. Combustibilul pe care îl va folosi cea mai ieftină maşină din lume va fi benzina, dar vor exista şi versiuni care vor funcţiona cu propan lichid, precum şi altele echipate cu rezervor GPL. Un motor diesel este exclus, deocamdată.Patru pasageri vor putea lua loc la bordul lui Bajaj RE60, în timp ce spaţiul destinat bagajelor, cu bancheta pliată, va ajunge la 400 litri. Vizual, maşina se va încadra în specificul indian, cu un profil disproporţionat şi un design discutabil, însă clientela ţintită de Bajaj nu are pretenţii prea mari în acest sens.

Estimările legate de preţ dau ca sigur o valoare echivalentă cu 1700 euro, pentru maşina pe care Bajaj trebuia să o dezvolte împreună cu Renault. Între timp, francezii s-au retras din afacere, iar indienii au hotărât să pornească singuri în încercarea de a realiza cea mai ieftină maşină din lume. Rămîne de văzut dacă Renault a pierdut vreo mare oportunitate.

Recomandate:

Ford schimbă strategia. Lansarea noilor camionete și utilitare electrice, amânată din cauza cererii scăzute - Photo
Noutăți
Ford schimbă strategia. Lansarea noilor camionete și utilitare electrice, amânată din cauza cererii scăzute

Ford își ajustează planurile privind viitoarele modele electrice din segmentul pick-up și utilitare, după ce cererea pe piață s-a dovedit sub așteptări. Producătorul american își va concen

Inna
Tesla va lipsi de la Salonul Auto de la Munchen. Absența producătorului american a fost deja confirmată - Photo
Noutăți
Tesla va lipsi de la Salonul Auto de la Munchen. Absența producătorului american a fost deja confirmată

Cu mai puțin de o lună înainte de deschiderea Salonului Auto de la Munchen 2025, Federația Constructorilor Germani de Automobile (VDA), organizatorul evenimentului, a confirmat absența

Inna
Volvo revine după 12 ani la IAA Munchen și anunță în premieră noul SUV electric EX60 - Photo
Evenimente
Volvo revine după 12 ani la IAA Munchen și anunță în premieră noul SUV electric EX60

După o absență de peste un deceniu, Volvo confirmă participarea la cel mai important salon auto din Germania - IAA Munchen 2025. Constructorul suedez nu doar că va expune cele mai recente modele

Inna
Ola Källenius avertizează că interdicția motoarelor termice din 2035 ar putea destabiliza industria auto europeană - Photo
Noutăți
Ola Källenius avertizează că interdicția motoarelor termice din 2035 ar putea destabiliza industria auto europeană

Planul Uniunii Europene de a opri vânzarea mașinilor noi echipate cu motoare pe benzină și motorină începând cu 2035 continuă să stârnească dezbateri aprinse în rân

Inna
Audi RS6 Avant atinge cel mai mare volum de comenzi din istorie, chiar înainte de schimbarea generației - Photo
Noutăți
Audi RS6 Avant atinge cel mai mare volum de comenzi din istorie, chiar înainte de schimbarea generației

În timp ce majoritatea modelelor auto pierd din popularitate pe final de ciclu de producție, Audi RS6 Avant sfidează orice regulă a pieței. Divizia Audi Sport, responsabilă exclusiv de mode

Inna