Hongqi L5: cel mai scump automobil chinezesc

De AutoExpert   |  24 Aprilie, 2014

Distribuie :

În ultimii ani, industria auto din China a avansat mult, în special datorită partenerilor străini, care au fost obligaţi să facă echipă cu un constructor din ţara respectivă pentru a-şi construi o fabrică în regim joint-venture prin suprataxarea maşinilor de import în raport cu cele din producţia internă. Vestea importantă este că industria auto chinezească a ajuns în prezent să-şi lanseze cea mai scumpă maşină, Hongqui L5, la Salonul Auto de la Beijing.

Odată cu debutul modelului, prezent de ceva timp pe piaţa respectivă, dar disponibil în premieră pentru civili, a venit şi anunţul primei achiziţii, soldate cu un preţ de peste cinci milioane de yuani, ceea ce reprezintă echivalentul a 580.000 de euro. Potrivit celor de la Bloomberg, clientul se numeşte Wang Zhonghua (un om de afaceri care deţine un lanţ de magazine de mobilă din China) şi este primul civil care cumpără maşina destinată până acum demnitarilor de la Beijing.

Hongqi L5, a costat 580.000 de euro2

Motivaţia achiziţiei şi opţiunile alese de client nu au fost precizate de reprezentaţii FAW Group, compania care produce cel mai scump automobil chinezesc vândut vreodată. Cei de la FAW sunt partenerii din China ai Volkswagen Group, alături de care au mai multe fabrici în ţara respectivă, care produc doar pentru piaţa indigenă.

Modelul L5 este o limuzină cu design retro, ce aminteşte de primul model al mărcii Hongqui (ce însemnă "steag roşu" în limba chineză). Caroseria are o lungime de 5.555 milimetri, o lăţime de 2.018 mm şi o înălţime de 1.578 mm. Ampatamentul este de 3.435 mm, iar masa totală este impunătoare, de 3.175 kilograme. Motorizarea este un V12 de 6.0 litri, construit din aluminiu, cuplat unei transmisii automate cu şase trepte, care distribuie puterea în mod inteligent celor patru roţi printr-un sistem de tracţiune integrală, aceasta din urmă fiind preluată de la partenerii străini, la fel ca suspensia hidro-pneumatică din dotare. Cu o viteză maximă anunțată fiind de 200 km/h, limuzina are consumul de carburant declarat la 20 de litri la sută.

Hongqi L5, a costat 580.000 de euro6

Hongqi L5, a costat 580.000 de euro7

Hongqi L5, a costat 580.000 de euro1

Hongqi L5, a costat 580.000 de euro4

Hongqi L5, a costat 580.000 de euro5

Recomandate:

Volvo planifică să producă un nou SUV electric în SUA, pentru a evita taxele impuse de Trump - Photo
Noutăți
Volvo planifică să producă un nou SUV electric în SUA, pentru a evita taxele impuse de Trump

 Volvo ia în considerare extinderea producției de vehicule în Statele Unite prin introducerea unui SUV cu propulsie electrificată, care ar putea fi XC60 sau XC90, la uzina din Rid

Inna
Aston Martin limitează exporturile către SUA din cauza taxelor vamale - Photo
Noutăți
Aston Martin limitează exporturile către SUA din cauza taxelor vamale

 Aston Martin a anunțat o reducere temporară a exporturilor de vehicule către Statele Unite, ca reacție directă la noile taxe vamale de 25% impuse de administrația americană.Constructorul

Inna
Porsche ar putea renunța la mașinile electrice în China pe fondul scăderii dramatice a vânzărilor - Photo
Noutăți
Porsche ar putea renunța la mașinile electrice în China pe fondul scăderii dramatice a vânzărilor

Porsche analizează serios posibilitatea de a opri comercializarea modelelor sale electrice în China, ca urmare a unui declin puternic al vânzărilor în această piață strategică.

Inna
(FOTO) Aston Martin DBX S debutează cu 717 CP și modificări aerodinamice spectaculoase - Photo
Noutăți
(FOTO) Aston Martin DBX S debutează cu 717 CP și modificări aerodinamice spectaculoase

Aston Martin ridică din nou ștacheta în segmentul SUV-urilor de lux, prezentând oficial noul DBX S, o versiune îmbunătățită care duce performanța modelului DBX la un nou nivel. Acest

Inna
Volkswagen atinge pragul de 1 milion de masini electrice produse, cu un ID.3 GTX Performance - Photo
Noutăți
Volkswagen atinge pragul de 1 milion de masini electrice produse, cu un ID.3 GTX Performance

 Volkswagen a atins o etapă majoră în tranziția sa către mobilitatea electrică: producerea mașinii electrice cu numărul un milion. Exemplarul care a marcat acest moment este un Volkswag

Inna