5 Motive pentru care SUV-urile cu cadrul rigid vor rămâne o istorie!

De Redactor AE   |  24 Decembrie, 2019

Distribuie :

Tehnologiile moderne aveansează, iar odată cu ele se schimbă și cerințele consumatorilor față de un produs, apar noi limite pentru standardele de siguranță și restricții în normele de ecologie. Iată de ce, unele vehicule au șanse să rămână doar o istorie frumoasă.

Vorbim despre mașinile tot-teren, SUV-uri construite la baza unui cadru rigid, consacrate off-road-ului și care iată că în curând nu vor mai fi actuale. Atât pentru cumpărători cât și pentru producători. Iar acestui fapt i se datorează mai multe motive. Cinci cele mai principale dintre acestea le voi expune mai jos.

Primul off-roader legendar, care renunță la șasiul rigid (ramă îi spune în popor), este cel mai nou Land Rover Defender! Britanicii au ales în schimb caroseria autoportantă (ceea ce vedem la majoritatea automobilelor). De ce au făcut asta?

Întâi de toate, pentru o mai bună manevrabilitate.
Automobilul care are la bază un șasiu rigid ese asmănător unui sandwich din mai multe bucăți sau felii. Ai suspensia cu punți fixe, ai cadrul cu motor și anexe, peste care deja se pune caroseria cu tot interiorul. Un astfel de săndviș, va rezulta într-o greutate mare, centru de greutate ridicat și stabilitate pe viraje mult mai proastă. Nici pe linie dreaptă o asemenea construcție nu îți permite un condus liniștit, fiind nevoie de corectări constante pe direcție. O soluție pe care au încercat-o unii constructori auto a fost șasiul integrat însă nici asta nu a adus schimbări semnificative.

Spațiu interior mai mare.
Cine a avut ocazia să conducă un SUV pe șasiu rigid cu siguranță că a observat spațiul interior redus. La o înălțime totală egală, mașinile construite pe baza caroseriei portante, vor avea mai mult spațiu interior util! Chiar și o compactă vă poate părea mai aerisită la interior și cu mai mult spațiu pentru picioare decât un imens Land Cruiser.

Eficiență sporită și consum mai mic.
În autosport, contează orice gram, în construcția automobilelor de serie, fiecare kilogram. Iar greutatea afectează nu doar stabilitatea, dinamica sau manevrabilitatea, dar și consumul de carburanți. Iată de ce, tot mai mulți producători de SUV-uri vor renunța treptat la modelele cu șasiu rigid.

Siguranță pasivă
În caz de accident, caroseria unei mașini cu șasiu rigid, se poate deplasa de pe cadru, ceea ce face mult mai greu calculul zonelor de deformare pentru a oferi un grad maxim de siguranță. Desigur că vom întâlni mulți oameni care vor susține că un off-roader cu șasiu rigid, în cazul unui accident are mai mari șanse să rămână întreg decât un vehicul obișnuit și asta e adevărat! Însă doar la viteze mici. În cazul unui impact la viteze înalte, toată energia impactului nu va fi absorbită de elementele mașinii, ci le va reveni și pasagerilor! Ultimul lucru care vi-l doriți este să resimțiți această energie 100% pe propria piele! Tabla se repară, omul...nu prea.

Lipsa unui număr de caroserie adițional.
Șasiul, ca și caroseria, este ”tatuat” cu un număr de identificare special. Acest număr este luat la evidență de birourile de înmatriculare ale vehiculelor și este la fel de important ca și cel de pe caroserie. Cu timpul, acest număr se poate șterge, sau rugini, ceea ce vă poate da bătăi de cap în plus, sau chiar și cheltuieli adiționale. Să nu vorbim și despre faptul că fiind realizat din fier, șasiul rigid la fel poate rugini și necesita reparații.

Desigur că un SUV cu șasiu rigid are și avantajele sale. Doar că despre acestea preferă să discute mai mult pasionații acestor automobile sau, cei de ”credință veche”.

Recomandate:

Suzuki oprește producția Swift. Criza materiei prime din China lovește industria auto japoneză - Photo
Noutăți
Suzuki oprește producția Swift. Criza materiei prime din China lovește industria auto japoneză

Suzuki Motor Corporation a fost nevoită să oprească temporar producția popularului model Swift, devenind astfel primul constructor auto din Japonia afectat direct de restricțiile impuse de China asupr

Inna
Circulația pe strada Mesager din Chișinău, restricționată până pe 27 iunie din cauza unor lucrări - Photo
Sociale
Circulația pe strada Mesager din Chișinău, restricționată până pe 27 iunie din cauza unor lucrări

Începând cu 9 iunie, circulația rutieră pe strada Mesager din municipiul Chișinău va fi parțial restricționată, în contextul desfășurării unor lucrări de modernizare a rețelei termic

Inna
Stellantis are un nou CEO: Antonio Filosa, care va câștiga până la 23 milioane dolari anual din 2028 - Photo
Noutăți
Stellantis are un nou CEO: Antonio Filosa, care va câștiga până la 23 milioane dolari anual din 2028

Grupul auto Stellantis intră într-o nouă eră de conducere, odată cu numirea lui Antonio Filosa în funcția de director general, la sfârșitul acestei luni. Filosa, care anterior a cond

Inna
Trafic blocat pe șoseaua Hâncești, în noaptea de 9 spre 10 iunie. Sunt planificate lucrări de reparație - Photo
Sociale
Trafic blocat pe șoseaua Hâncești, în noaptea de 9 spre 10 iunie. Sunt planificate lucrări de reparație

Primăria municipiului Chișinău anunță că, începând cu ora 23:00, 9 iunie și până pe 10 iunie, la ora 05:45, circulația rutieră va fi temporar suspendată pe un segment al Șoselei

Inna
Producția de vehicule, din Marea Britanie, atinge cel mai jos nivel din ultimele șapte decenii - Photo
Noutăți
Producția de vehicule, din Marea Britanie, atinge cel mai jos nivel din ultimele șapte decenii

Într-o evoluție îngrijorătoare pentru sectorul auto britanic, producția de automobile din Regatul Unit a înregistrat în luna aprilie cea mai mică valoare din ultimele șapte dec

Inna
BMW revine cu tehnologia range extender. Primul model vizat ar putea fi noul X5 electric din 2026 - Photo
Noutăți
BMW revine cu tehnologia range extender. Primul model vizat ar putea fi noul X5 electric din 2026

BMW pregătește o revenire surpriză pe piața europeană a vehiculelor electrice. Tehnologia range extender ar putea fi reintrodusă în gamă, începând cu următoarea generație a SUV-

Inna