Circa 40% din costul unei mașini noi, sunt bani plătiți pentru tehnologiile noi și componente electronice

De Redactor AE   |  6 Mai, 2020

Distribuie :

Industria auto se dezvoltă cu pași rapizi, ba chiar gigantici. Astfel că am evoluat în câțiva ani de la vehicule zgomotoase, greu de manevrat și care necesitau multă îndemânare, la automobile care aproape că se pot conduce singure.

Un studiu în acest sens, dezvăluie faptul că în urmă cu vreo 16 ani, prin 2004, doar 25% din automobile aveau airbag în echiparea standard și mai puțin de 50% puteau fi dotate cu scaune cu reglaje electrice sau încălzire.

Cu timpul însă, numărul opțiunilor menite să sporească confortul pasagerilor săi sau care să ușureze ”munca„ celui aflat la volan au crescut semnificativ. Diferite componente electronice și sisteme sofisticate vin să înlocuiască acțiunile oamenilor iar asta le transformă încet încet în computer pe roți.

Sistemul de stabilizare, aribaguri de tip cortină sau cele pentru genunchi, sisteme de monitorizare a presiunii în roți, senzori de parcare, camere video și sistemele de monitorizare ale unghiului mort, erau disponibile pe mai puțin de 20% din automobile, în același an 2004.

Deja prin 2017, peste 80% din mașinile noi, erau deja disponibile pentru a fi echipate corespunzător cu lista de mai sus. Și aici practic vorbim de dotări care astăzi, în 2020 sunt considerate aproape banale, o necesitate evidentă și nicidecum un plus de lux sau siguranță.

Ne-am obișnuit atât de mult cu noile tehnologii încât până și farurile adaptive, cu sisteme antiorbire, oglinzile inteligente care își schimbă nuanța, sisteme de infotainment cu ecrane tactile, sisteme gps inteligente care te ajută să reduci emisiile de carbon sau consumul de carburant, sisteme de prevenire a accidentelor sau de frânare în caz de urgență, au devenit aproape obligatorii pentru unii producători de mașini.

Astfel s-a ajuns ca în 2020, din costul unei mașini noi, cel puțin 40% să fie reprezentate de tehnologiile moderne și sistemele electronice. Iar potrivit specialiștilor până în 2030, acest raport ar putea ajunge chiar și la 45%. Cablajul, componentele, modulele, ecranele, tot ce ține de partea electronică, adaugă masiv în prețul mașinii.

Tendința însă nu este doar a producătorilor de automobile, ci în egală măsură este alimentată de cererea noilor generații de automobiliști.

Recomandate:

Tesla va lipsi de la Salonul Auto de la Munchen. Absența producătorului american a fost deja confirmată - Photo
Noutăți
Tesla va lipsi de la Salonul Auto de la Munchen. Absența producătorului american a fost deja confirmată

Cu mai puțin de o lună înainte de deschiderea Salonului Auto de la Munchen 2025, Federația Constructorilor Germani de Automobile (VDA), organizatorul evenimentului, a confirmat absența

Inna
Audi RS6 Avant atinge cel mai mare volum de comenzi din istorie, chiar înainte de schimbarea generației - Photo
Noutăți
Audi RS6 Avant atinge cel mai mare volum de comenzi din istorie, chiar înainte de schimbarea generației

În timp ce majoritatea modelelor auto pierd din popularitate pe final de ciclu de producție, Audi RS6 Avant sfidează orice regulă a pieței. Divizia Audi Sport, responsabilă exclusiv de mode

Inna
Volvo revine după 12 ani la IAA Munchen și anunță în premieră noul SUV electric EX60 - Photo
Evenimente
Volvo revine după 12 ani la IAA Munchen și anunță în premieră noul SUV electric EX60

După o absență de peste un deceniu, Volvo confirmă participarea la cel mai important salon auto din Germania - IAA Munchen 2025. Constructorul suedez nu doar că va expune cele mai recente modele

Inna
Ola Källenius avertizează că interdicția motoarelor termice din 2035 ar putea destabiliza industria auto europeană - Photo
Noutăți
Ola Källenius avertizează că interdicția motoarelor termice din 2035 ar putea destabiliza industria auto europeană

Planul Uniunii Europene de a opri vânzarea mașinilor noi echipate cu motoare pe benzină și motorină începând cu 2035 continuă să stârnească dezbateri aprinse în rân

Inna
Ford schimbă strategia. Lansarea noilor camionete și utilitare electrice, amânată din cauza cererii scăzute - Photo
Noutăți
Ford schimbă strategia. Lansarea noilor camionete și utilitare electrice, amânată din cauza cererii scăzute

Ford își ajustează planurile privind viitoarele modele electrice din segmentul pick-up și utilitare, după ce cererea pe piață s-a dovedit sub așteptări. Producătorul american își va concen

Inna