Green NCAP, noul ”bacalaureat” pentru mașnile verzi și ecologice de la Euro NCAP

De Redactor AE   |  4 Martie, 2019

Distribuie :

Cele mai strălucite minți de la Euro NCAP s-u gândit că ar fi momentul oportun pentru un nou tip de teste, Green NCAP, prin care vor evalua emisiile masiniilor în laborator și pe șosea!

În primul test, doar două modele dintre cele 12 testate au primit 5 stele și ambele sunt electrice. După cum ați citit mai devreme, noile teste evaluează emisiile realizate în condiții de laborator și pe șosea și, în ciuda numelui, se adresează atât mașinilor electrice, cât și mașinilor care utilizează motoare diesel și pe benzină.

Astfel, fiecare mașină testată primește un așa-numit index de calitate a aerului (Clean Air Index) atât pe baza unui test realizat pe șosea, cât și pe baza unor teste de laborator. Toate aceste teste evaluează emisiile de hidrocarburi nearse (HC), monoxid de carbon (CO), oxid de azot (NOx) și particule (PN).

De asemenea, testele de laborator sunt realizate la rece și la cald, dar și în modurile Eco, Sport și Highway, scrie automarket.ro. 

În plus, fiecare model testat primește și un index de eficiență energetică, pe baza datelor de consum obținute în testele de laborator la rece, la cald și în modurile Eco, Sport și Highway. În cadrul acestui test, consumurile în litri de benzină sau motorină sunt convertite în kWh, pentru a exista o comparație relevantă cu consumurile mașinilor electrice.

Primul test realizat de Green NCAP include 12 modele, iar rezultatele sunt destul de previzibile: modelele electrice BMW i3 și Hyundai Ioniq au primit calificativul maxim de 5 stele, în timp ce Volkswagen Up! GTI a primit 4 stele.

Între timp, BMW X1 cu motor de 2.0 litri și Mercedes-Benz A200 au primit câte 3 stele, în timp ce Ford Fiesta 1.0 EcoBoost a fost clasificată la două stele. La rândul lor, Audi A7 50 TDI, Volvo XC40 T5, Subaru Outback 2.5 au primit câte o singură stea.

Green NCAP a testat însă inclusiv câteva modele cu motoare Euro 6b, care sunt încă în conformitate cu legislația europeană întrucât au fost lansate pe piața înainte de septembrie 2017.

Modelele în cauză sunt Volkswagen Golf 1.6TDI, Fiat Panda 1.0 și o versiune anterioară de Ford Fiesta 1.0 EcoBoost, iar fiecare dintre acestea a obținut zero stele.

Automarket.ro Via Green NCAP

Recomandate:

Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania - Photo
Noutăți
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania

Grupul Volkswagen se pregătește să închidă definitiv una dintre uzinele sale din Germania, o decizie fără precedent în cei 88 de ani de existență ai constructorului auto. Este vorba despre

Inna
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude - Photo
Sociale
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude

Agenția Servicii Publice anunță că, în zilele următoare, va anula peste 700 de permise de conducere, după ce au fost constatate abateri grave în modul de desfășurare a examenelor auto. Inf

Inna
PAS propune crearea unui sistem municipal cu taxe și registru electronic pentru parcările din Chișinău - Photo
Sociale
PAS propune crearea unui sistem municipal cu taxe și registru electronic pentru parcările din Chișinău

Fracțiunea Partidului Acțiune și Solidaritate din Consiliul municipal Chișinău a venit cu o inițiativă menită să combată deficitul cronic de locuri de parcare din capitală, propunând instituirea

Inna
Volkswagen lansează primele teste cu mașinile autonome în Wolfsburg - Photo
Teste
Volkswagen lansează primele teste cu mașinile autonome în Wolfsburg

Volkswagen demarează teste cu vehicule autonome în condiții reale de trafic. În următoarea perioadă, un prototip experimental va circula pe străzile din Wolfsburg, orașul în car

Inna
Jaguar dezminte informația și neagă că ar fi concediat șeful de design - Photo
Noutăți
Jaguar dezminte informația și neagă că ar fi concediat șeful de design

Jaguar a reacționat oficial la informațiile apărute recent în spațiul public, infirmând zvonurile potrivit cărora Gerry McGovern, directorul de design al mărcii, ar fi fost concediat. Pozi

Inna
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată - Photo
Sociale
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată

Al doilea învinuit în cauza penală privind escrocheria cu automobile de lux importate din UE, a fost trimis în judecată. Cazul este parte a dosarului anunțat anterior de Procura

Inna