Primul vehicul creat de Ferdinand Porsche a fost redescoperit după 112 ani de uitare

De AutoExpert   |  29 Ianuarie, 2014

Distribuie :

Istoria producătorului de maşini sport Porsche a fost completată recent de primului vehicul creat vreodată de fondatorul mărcii germane, Ferdinand Porsche, păstrat vreme de 112 ani într-un depozit.

Dezvoltat şi construit de Ferdinand Porsche însuşi în anul 1898 pentru ca mai apoi să i-l comande producătorul de caleşti de lux K.K. Hofwagenfabrik Jacob Lohner & Comp., vehiculul denumit Egger-Lohner-Elektromobil Modell C.2 Phaeton reprezintă puntea de legătură între trecutul electric al lui Porsche şi prezentul hybrid al mărcii cu sediul în Stuttgart, Germania.

primul-porsche-redescoperit-07

Supranumită „P1” (Porsche numărul 1), maşina arată ca o căruţă, cam la fel ca toate automobilele asamblate în acea perioadă. Prezentată pentru prima dată în 1898 în cadrul unei expoziţii organizate de Clubul Automobilistic din Austria, căruţa electrică a lui Porsche a ajuns în față cu concurenţa un an mai târziu, în 1899, la Berlin, unde a participat la un concurs alături de alte 18 vehicule asemănătoare şi multe alte vehicule echipate cu motoare cu ardere internă.

Concurenţii din clasa „electric” au avut de înfruntat un traseu de 40 de kilometri care a inclus multiple rampe, o secţiune de 8,6 km dedicată vitezei şi o secţiune de 7,8 km dedicată eficienţei. Ferdinand Porsche a reuşit să obţină medalia de aur, după ce a trecut linia de sosire cu 18 minute mai devreme decât ocupantul locului al doilea. P1-ul a fost declarat chiar și câştigătorul testului de eficienţă deoarece a înregistrat cel mai mic consum de energie în condiţii de trafic urban.

primul-porsche-redescoperit-01

Ferdinand a construit primul Egger-Lohner C.2 Phaeton la vârsta de doar 22 de ani cu componente electrice create de Vereinigten Elektrizitäts-AG şi cu componente de şasiu şi caroserie produse de compania lui Lohner din Viena, Austria. Motorul electric octogonal folosit pentru propulsia primului Porsche este o invenţie a lui Porsche şi cântăreşte doar 130 de kilograme. Puterea propulsorului este de aproximativ 3 CP la 350 rpm, însă pentru perioade scurte de timp, şoferul putea alege modul „overload”, care ridica puterea la 5 CP. Bateriile „Tudor” cu 44 de celule care alimentau motorul electric cântăreau 500 de kilograme şi ofereau o autonomie maximă de 80 de kilometri sau arpoximativ 3-6 ore de funcţionare continuă.

În prezent, modelul Egger-Lohner-Elektromobil C.2 Phaeton poate fi admirat în cadrul muzeului Porsche din Stuttgart, Germania, alături de cel mai grandios model al producătorului german din prezent: Porsche 918 Spyder.

primul-porsche-redescoperit-03

primul-porsche-redescoperit-04

primul-porsche-redescoperit-05

primul-porsche-redescoperit-06

Recomandate:

Primul Ferrari electric va fi prezentat în trei faze. Lansarea completă, abia în 2026 - Photo
Noutăți
Primul Ferrari electric va fi prezentat în trei faze. Lansarea completă, abia în 2026

Ferrari se pregătește să pășească în era electrică cu un model așteptat de întreaga industrie auto. Potrivit celor mai recente informații oficiale, producătorul italian va dezvălui primul

Inna
(FOTO) Ford Kuga primește noul pachet de design Black pentru versiunea ST-Line X - Photo
Noutăți
(FOTO) Ford Kuga primește noul pachet de design Black pentru versiunea ST-Line X

Ford adaugă un plus de stil și sportivitate SUV-ului Kuga prin introducerea unui nou pachet de design exterior, denumit sugestiv “Black”, dedicat nivelului de echipare ST-Line X. Acest pac

Inna
În acest an, Transfăgărășanul ar putea fi redeschis cu o lună mai devreme - Photo
Sociale
În acest an, Transfăgărășanul ar putea fi redeschis cu o lună mai devreme

Transfăgărășan urmează să fie redeschis cu aproximativ o lună și jumătate mai devreme decât termenul obișnuit. Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Brașov a anunțat că lucrările de des

Inna
Volvo XC70 revine ca SUV hibrid cu autonomie electrică extinsă - Photo
Noutăți
Volvo XC70 revine ca SUV hibrid cu autonomie electrică extinsă

Volvo a anunțat oficial revenirea modelului XC70, care se transformă dintr-un crossover clasic într-un SUV modern și performant. După aproape zece ani de absență, suedezii readuc în prim-p

Inna
Yugo, cea mai cunoscută mașină produsă în Serbia, se întoarce pe piață! - Photo
Noutăți
Yugo, cea mai cunoscută mașină produsă în Serbia, se întoarce pe piață!

După aproape două decenii de absență, Yugo, una dintre cele mai cunoscute mașini produse vreodată în Serbia, se pregătește să revină în atenția publicului. Relansarea oficială este program

Inna
Mercedes-Benz Sprinter atinge 5 milioane de unități produse în 30 de ani de existență - Photo
Noutăți
Mercedes-Benz Sprinter atinge 5 milioane de unități produse în 30 de ani de existență

Mercedes-Benz marchează o realizare majoră în segmentul vehiculelor comerciale ușoare: producția a 5 milioane de exemplare Sprinter la nivel global. Acest prag simbolic vine într-un moment

Inna