Renault lansează noua gamă de modele hybrid! Clio E-Tech de 140 CP și Captur E-Tech PHEV de 160 CP

De Pavel | 9 Ianuarie, 2020
Chiar dacă atenția presei auto este acum contretată asupra premierelor prezentate cu ocazia Consumers Electronics Show, nu trebuie să ignorăm Salonul Auto de la Bruxelles, care a găzuit recent lansarea noilor modele hybrid marca Renault!
După ce în 2019 francezii au lansat noua fenerație a compactei Clio, acum modelul primește și o versiune hybrid, echipată cu un sistem de propulsie alcătuit dintr-un benzinar de 1.6 litri volum și două motoare electrice, dintre care unul are rolul de generator și primește numele de HSG (High-Voltage Starter Generator).
Renault Clio E-Tech pornește prin intermediul motorului electric principal, fără a implica în mode direct motorului cu combustie internă, ceea ce asigură o reducere a consumului și a emisiilor de dioxid de carbon.
În total, sistemul hybrid cu care se echipează noul Clio E-Tech, generează 140 de cai putere. Bateria instalată are o capacitate de 1.2 kWh despre care francezii declară că ar permite "până la 80% din drumurile urbane să fie realizate în regim 100% electric".
În această ordine de idei, consumul de carburant s-ar reduce cu 40% comparativ cu un propuslor pe benzină. De asemenea, constructorul menționează că, în regim electric, Clio poate ajunge la viteze maxime de până la 75 km/h.
La capitolul design, noul Clio hybrid se diferă de versiunea obișnuită prin logo-ul E-Tech care se regăsește la posterior, în timp ce sistemul de infotainment disponibil în versiuni de 7 inch (orizontal) sau 9.3 inch (vertical) oferă o serie de animații și grafice specifice modelelor hybrid.









Renault Captur E-Tech Plug-in
Totodată, noua generație a SUV-ului compact Renault Captur primește o versiune plug-in hybrid numită E-Tech Plug-in, echipată de asemenea cu un motor pe benzină de 1.6 litri volum și două motoare electrice.
Din păcate, cei de la Renault nu oferă detalii minuțioase despre cele două motoare electrice, însă menționează că sistemul plug-in hybrid generează în total 160 de cai putere.
Captur E-Tech Plug-in este echipat cu o baterie de 9.8 kWh care permite o autonomie electrică de circa 50 de kilometri în regim mixt sau 65 de kilometri în regim urban, valori măsurate conform ciclului WLTP. Francezii nu menționează însă viteza de încărcare a bateriei.
Noul Captur PHEV primește două moduri de condus specifice: Pure - pentru regim electric și Sport - unde sunt folosite toate cele trei motoare.
Renault anticipează că noul Captur va avea un consum mixt de 1.5 litri/100 km, conform standardului WLTP. Noua versiune hybrid va fi ușor de identificat datorită slotului pentru încărcare de pe partea dreaptă, dar și a logo-ului E-Tech Plug-in.











