Specialiștii au aflat care este autonomia reală a celor mai populare EV-uri. Modelele Tesla nu au putut asigura valoarea declarată

De Pavel   |  11 Februarie, 2021

Distribuie :

 

Specialiștii companiei Edmunds.com au efectuat o serie de teste pentru a afla valoarea reală a autonomiei pe care o pot asigura modelele electrice comercializate pe piața din SUA. Majoritatea EV-urilor au parcurs cu un plin de baterie chiar și mai mult decât anunța constructorul. Totodată au trezit discuții rezultatele obșinute de Tesla Model S, Model 3, Model X și Model Y.

Spre deosebire de testele standard efectuate pe stand, precum EPA în SUA, WLTP la nivel global și NEDC în China, cei de la Edmunds au esfectuat măsurările în condiții reale. Astfel, fiecare vehicul electric a primit câte un șofer care a condus mașina pe drumurile publice în condiții de trafic obișnuit. Traseul a fost trasat atât prin localități (60% din drum), cât și pe autostrăzi (restul de 40%). Testul se încheia în momentul în care sistemul afișa avertizarea că autonomia rămasă este de 16 kilometri (10 mile). 

Cel mai bun rezultat a fost obținut de Porsche Taycan 4S, care a fost condus pe o distanță de 520 km, sau cu 59.3% mai mult decât este declarat de producător, 327 km conform ciclului EPA. Un alt rezultat surprinzător a fost obținut de Mini Cooper SE, care a parcurs 241 km față de cei 177 km indicați în actele oficiale. Tot aici menționăm Hyundai Kona Electric cu 507 km în loc de 415km, dar și Kia Niro EV cu 459 kilometri în loc de 385 km declarați de producător. 

La sfârșitul listei s-au pomenit modelele Tesla! Model 3 Performance a reușit să aigure o autonomie de 412 km față de cei 499 km oficiali, Model X Long Range a arătat un rezultat de 473 km comparativ cu cei 528 promiși de constructor, iar Model Y Performance a fost condus pe o distanță de 512 km, pe când trebuia să ofere cel puțin 525 km.

Cu toate acestea, datele pentru Tesla ar putea fi subevaluate din cauza faptului că sistemul avertizează despre autonomia rămasă mai devreme decât în cazul celorlalte EV-uri testate. Cu alte cuvinte, chiar dacă indicatorul indică faptul că rezerva de baterie este suficientă doar pentru 10 mile, de fapt, mașina se poate conduce mult mai mult.

Recomandate:

Porsche se desparte de motoarele termice pentru 718 Cayman și Boxster. Ultimele unități vor fi produse în toamnă - Photo
Noutăți
Porsche se desparte de motoarele termice pentru 718 Cayman și Boxster. Ultimele unități vor fi produse în toamnă

Porsche a anunțat oficial încetarea producției pentru modelele 718 Cayman și 718 Boxster echipate cu motoare termice. Producția ultimelor unități ale actualei generații este programată pentru oc

Inna
SEAT începe producția de baterii pentru viitoarele modele electrice Cupra și Volkswagen - Photo
Noutăți
SEAT începe producția de baterii pentru viitoarele modele electrice Cupra și Volkswagen

SEAT a făcut un pas important în tranziția sa către electromobilitate prin inițierea producției pre-serie a bateriilor destinate viitoarelor modele electrice. Noua facilitate de producție, situa

Inna
Noutate pentru aventurieri: Opel Frontera poate fi echipat cu un cort pentru escapade în natură - Photo
Noutăți
Noutate pentru aventurieri: Opel Frontera poate fi echipat cu un cort pentru escapade în natură

Opel extinde gama de accesorii disponibile pentru SUV-ul Frontera cu o opțiune destinată iubitorilor de aventură: un cort exterior montabil pe plafon, realizat în colaborare cu specialiștii de l

Inna
Xiaomi YU7: primul SUV electric al gigantului chinez, provocare directă pentru Tesla Model Y - Photo
Noutăți
Xiaomi YU7: primul SUV electric al gigantului chinez, provocare directă pentru Tesla Model Y

Cu ocazia celei de-a 15-a aniversări, Xiaomi a dezvăluit primul său SUV electric, denumit YU7, într-o prezentare transmisă în direct din Beijing. Noul model marchează extinderea strategică

Inna