VAZ 2107M — poate cea mai urîtă Lada pe care ai văzut-o vreodată!

De Andrei Tabuica   |  24 Februarie, 2016

Distribuie :

Vaz 2107M,  așa s-ar fi numit și așa ar fi arătat renumitul VAZ 2107 dacă s-ar fi produs pînă în prezent!

VAZ 2107 este o legendă sovietică iar părinții noștri visau să aibă această mașină. În perioada sovietică acest automobil reprezenta luxul și apogeul industriei auto comuniste.

Lada 2107 este în fond un Fiat 124 sau versiunea de lux al renumitei ”kopeika”. Lansat pe piață în 1982, automobilul s-a produs timp de 30 de ani sau pînă în 2012! În Egipt, acesta a fost pe conveier încă 2 ani, pînă în 2014.

Spre deosebire ce celelalte modele VAZ, Lada 2107 dispunea de un interior mai ”luxos” dar și motor mai puternic. Cilindreea de 1,5 l volum livra 77 CP și era agregată la o cutie de viteze în 4 sau 5 rapoarte.  Mai tîrziu, a apărut o versiune dotată cu un motor de 1,6 l volum și 80 CP. În primul caz, Lada atingea o viteză maximă de 155 km/h sau 157 km/h dacă era dotată cu motorul de 1,6 l volum.

Pe tot parcursul producerii, uzina continua să îmbunătățească mașina deși, trebuie să recunoaștem, nu a avansat mult față de la modelul donor, VAZ 2101 lansat în 1969!

Totuși, cea mai serioasă schimbare Lada a ”suferit-o” în 2000. Producătorul din Toliati a prezentat versiunea 2107M care trebuia să reînvie interesul clienților asupra mașinii, respectiv să crească vînzările. Încercarea a fost un eșec iar singura realizare este titlul, un titlu oferit de redacție pentru cel mai urît VAZ creat vreodată.

Se pare că designer-ul era în stare de ebrietate sau fumase ceva atunci cînd îl desena! Pe bune, imaginația și prostul gust întrec orice măsură!

VAZ-2107M-3 VAZ-2107M-11 Vaz-2107M-5

Recomandate:

Grupul JRL nu poate produce mașini de mai bine de 2 săptămâni și nici nu se cunoaște când va fi reluat procesul - Photo
Noutăți
Grupul JRL nu poate produce mașini de mai bine de 2 săptămâni și nici nu se cunoaște când va fi reluat procesul

Grupul Jaguar Land Rover a fost ținta unui atac cibernetic. Din acest motiv, grupul nu poate relua producția de automobile deja de două săptămâni. În acest context, există riscul ca mai mu

Inna
Mercedes-AMG se gândește să dezvolte o versiune cu propulsie electrică pentru AMG GT - Photo
Noutăți
Mercedes-AMG se gândește să dezvolte o versiune cu propulsie electrică pentru AMG GT

Mercedes AMG GT ar putea primi o versiune electrică. Constructorul din Stuttgart ia în considerare dezvoltarea unei versiuni cu zero emisii. Cel puțin, în acest moment se evaluează viabili

Inna
Volkswagen amână lansarea primului Golf electric. Sursele anonime invocă probleme financiare - Photo
Noutăți
Volkswagen amână lansarea primului Golf electric. Sursele anonime invocă probleme financiare

Volkswagen a amânat lansarea viitorului Golf electric. Producătorul german a motivat această decizie prin costurile ridicate, necesare pentru readaptarea fabricii de la Wolfsburg pentru pro

Inna
Porsche Taycan Turbo GT stabilește un nou record și devine cel mai puternic model de serie al producătorului german - Photo
Noutăți
Porsche Taycan Turbo GT stabilește un nou record și devine cel mai puternic model de serie al producătorului german

Porsche Taycan Turbo GT a stabilit un record nou în Australia. Cea mai puternică versiune de performanță a modelului electric a realizat un timp record pe sfertul de milă pe pista Sydney Dragway

Inna