Kia va renunța la motoarele cu ardere internă și va curăți Oceanul Planetar de plastic!

De Pavel   |  12 Noiembrie, 2021

Distribuie :

Kia și-a prezentat noul plan de dezvoltare care îi va ajuta să devină un ”furnizor de soluții mobile ecologice” în câteva decenii și să obțină neutralitatea la capitolul emisii nocive. 

Coreenii mizează pe vehiculele electrice, cel puțin pe piețele cheie, dar și reducerea maxim posibilă a emisiilor de gaze cu efect de seră. În același timp, constructorul spune că va compensa emisiile produse de activitatea sa prin curățarea oceanelor de plastic și revitalizarea zonelor umede de coastă din Coreea de Sud. 

îl va ajuta să devină "furnizor de soluții mobile de mediu" în câteva decenii și, în același timp, să obțină neutralitatea carbonului. Se bazează pe vehicule electrice, cel puțin pe piețele cheie, și reducerea maximă a emisiilor de gaze cu efect de seră, împreună cu compensarea acestora: coreenii vor curăța oceanele de plastic și vor restabili zonele umede de coastă din patria lor.

Întrucât marea parte a emisiilor de dioxid de carbon se încadrează în perioada de exploatare a mașinii, Kia intenționează să renunțe treptat la motoarele cu ardere internă. În Europa, electrificarea întregii game de modele va fi finalizată până în 2035, iar pe restul piețelor până în 2040. În alți cinci ani, compania va reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu 97% în comparație cu cifrele din 2019, unde decarbonizarea va afecta atât lanțurile de aprovizionare și logistica, cât și producția.

Începând cu 2022, Kia va începe monitorizarea emisiilor de CO₂ ale companiilor partenere și, pe baza datelor colectate, va propune măsuri pentru reducerea acestora. Elementul cheie aici va fi trecerea la așa-numitul ”oțel verde”, adică topit fără utilizarea combustibililor fosili. Această tehnologie este deja utilizată de Volvo Cars, Volvo Construction Equipment și Mercedes-Benz.

Totodată, de restul numărului de emisii nocive de care nu va putea scăpa prin acțiunile sus enumerate, Kia va compensa prin diferite programe și acțiuni speciale. Spre exemplu, coreenii vor sprijini compania olandeză non-profit The Ocean Cleanup, angajată în curățarea Oceanului Planetar de plastic.

Kia vrea să organizeze un sistem de circuit închis a materiilor prime. Astfel, aceștia vor ajuta olandezii la construcția "interceptoarelor" fluviale, navelor pentru colectarea și sortarea deșeurilor, eliminarea gunoiului, iar după prelucrare îl vor folosi în producția de mașini.

Până în 2030, ponderea reciclabilelor va crește la 20 la sută, plus din 2022, bateriile vechi de la vehiculele electrice vor avea primi o a doua viață (de exemplu, în dispozitivele de stocare staționare).

În plus, Kia se va alătura inițiativei globale Blue Carbon, care își propune să restaureze și să păstreze zonele de coastă și ecosistemele oceanice. În primul rând, Kia intenționează să protejeze zonele umede de coastă din țara sa, pentru care va beneficia de sprijinul Ministerului pescuitului și oceanelor din Coreea.

Recomandate:

Volkswagen nu va mai utiliza prefixul „ID” în denumirile pentru mașinile electrice - Photo
Noutăți
Volkswagen nu va mai utiliza prefixul „ID” în denumirile pentru mașinile electrice

Volkswagen va renunța la prefixul "ID" din numele modelelor electrice. Se pare că modelele cu zero emisii vor obține nume "normale", nu doar o combinație de lidere și cifre. 

Inna
Toyota ar putea fuziona cu Nissan. Oficialii celor două mărci ar fi purtat discuții în secret - Photo
Noutăți
Toyota ar putea fuziona cu Nissan. Oficialii celor două mărci ar fi purtat discuții în secret

Toyota ar putea fuziona cu Nissan. Cel puțin, acest subiect a fost discutat dintre oficialii Toyota și rivalii de la Nissan. Amintim că, anterior, Nissan negocia cu Honda, în privința unei fuziu

Inna