Mașinile cu cele mai mari costuri de întreținere după 5 ani. Porsche Cayenne, în topul listei

De Inna   |  20 August, 2025

Distribuie :

După câțiva ani de utilizare, unele automobile pot deveni o adevărată povară financiară pentru proprietari. Specialiștii atrag atenția că anumite modele ajung să implice cheltuieli ridicate de întreținere, chiar și în condiții de exploatare normală.

Mecanicul Alan Gelfand, proprietar al service-ului German Car Depot, explică faptul că SUV-ul de lux Porsche Cayenne este printre modelele care generează cele mai mari costuri după primii ani de utilizare.

„Piesele de performanță combinate cu manopera scumpă duc la reparații consistente. Printre problemele des întâlnite se numără conductele de răcire, arborele de transmisie și sistemul de frânare”, spune specialistul.

Ce arată statisticile privind mărcile cu întreținere scumpă

Un raport Consumer Reports confirmă tendința, arătând că Porsche se află pe locul doi în topul celor mai costisitoare branduri de întreținut, imediat după Land Rover.

Modelul Range Rover este renumit pentru confort și performanță off-road, dar întreținerea ridicată poate fi o provocare chiar și pentru proprietarii cu bugete generoase.

Mecanicii subliniază că disponibilitatea redusă a pieselor și complexitatea reparațiilor cresc semnificativ costurile. Spre exemplu, o suspensie pneumatică defectă poate ajunge la 4.000 de dolari. Estimările arată că pe o perioadă de 10 ani, proprietarii pot cheltui peste 20.000 de dolari doar pentru întreținere.

Audi Q7 - tehnologie avansată, costuri ridicate

Un alt SUV de lux, Audi Q7, impresionează prin dotările moderne, dar sistemele electronice sofisticate pot ceda oricând, necesitând reparații cu echipamente speciale și piese originale.

Conform datelor furnizate de CarEdge, întreținerea unui Q7 ajunge la aproximativ 13.157 de dolari în decurs de 10 ani, ceea ce îl plasează printre modelele premium cu cele mai mari costuri ascunse.

Mercedes-Benz S-Class - limuzina care consumă bugetul

Nici limuzinele de top nu scapă de problemele legate de fiabilitate. Mercedes-Benz S-Class, simbol al luxului și confortului, poate deveni o provocare după ce trece de 160.000 km.

Cele mai întâlnite defecțiuni vizează sistemul de suspensie Airmatic, scurgerile de ulei și problemele electronice. În medie, cheltuielile pentru 10 ani de întreținere se ridică la aproximativ 13.000 de dolari, fără a include eventuale reparații la motor sau transmisie.

Ram 2500 - cel mai costisitor model non-lux

Nu doar mărcile europene premium pun presiune pe portofelul proprietarilor. Ram 2500, un pick-up american robust, este considerat cel mai scump model non-lux din punct de vedere al întreținerii.

Potrivit gobankingrates.com, costurile pot ajunge la 27.423 de dolari în primii 10 ani. Experta Melanie Musson explică faptul că motoarele diesel Ram sunt echipate cu numeroși senzori și reglatori conform normelor EPA, care generează defecțiuni frecvente. Printre problemele des întâlnite se află injectoarele, transmisia, servo-direcția, dar și elemente aparent minore, cum ar fi geamurile electrice și încuietorile.

Indiferent dacă este vorba despre un SUV de lux sau un camion de mari dimensiuni, cumpărătorii trebuie să ia în calcul cheltuielile ascunse de întreținere, disponibilitatea pieselor și complexitatea reparațiilor.

Recomandate:

Consiliul Concurenței autorizează preluarea unor stații PECO de către Now Oil Retail - Photo
Noutăți
Consiliul Concurenței autorizează preluarea unor stații PECO de către Now Oil Retail

Consiliul Concurenței al Republicii Moldova a emis o decizie prin care aprobă tranzacția de concentrare economică prin care compania Now Oil Retail SRL preia controlul asupra mai multor stații de alim

Inna
Polițiștii nu mai sunt obligați să prezinte legitimația de serviciu, dar este o condiție importantă - Photo
Sociale
Polițiștii nu mai sunt obligați să prezinte legitimația de serviciu, dar este o condiție importantă

Conform noilor reglementări, un polițist aflat în uniformă nu mai are obligația de a arăta legitimația de serviciu. În astfel de situații, este suficient ca acesta să se prezinte verbal, p

Inna
Cehia, prima țară din UE care testează limita de viteză de 150 km/h pe autostradă - Photo
Noutăți
Cehia, prima țară din UE care testează limita de viteză de 150 km/h pe autostradă

Cehia va intra în istorie ca primul stat membru al Uniunii Europene care permite șoferilor să circule legal cu 150 km/h pe autostradă. Măsura va fi aplicată experimental de la sfârșitul lu

Inna