Paradoxul dezvoltării transportului public, insituțiilor de stat și afacerilor concentrate în centrul capitalei!

De Pavel   |  18 August, 2021

Distribuie :

Fostul vice-primar al capitalei Victor Chironda a publicat pe pagina sa personală de Facebook, o nouă postare care trezește reacții contradictorii, îți lasă un gust amar, stârnește nedumerire și demonstrează încă odată cât de paradoxală este dezvoltarea transportului public în Chișinău.

Să le luăm pe rând. Chironda vine cu o serie de imagini captate pe platforma transmetrika.com, prin care arată densitatea rutelor de transport public și frecvența circulației unităților de transport public, pe străzile din capitală.  

Cu roșu sunt arătate străzile unde unitățile de transport public circulă mai des decât unul o dată în 5 min. La accesarea locației cu cursorul apare info exactă, pe unele străzi centrale frecvența e mai mică de 1 min”, scrie Victor Chironda.

În continuare, specialistul în urbanistică insistă că pe arterele unde se înregistrează densitatea rutelor de transport, trebuiesc amenajate benzile dedicate pentru transport public, pentru a prioritiza circulația acestuia. Tot aici se mai vrea adăugarea pistelor de bicilete, proiectarea stațiilor de interconectare și transbordare, restricționată parcarea și redus accesul automobilelor, dar și viteza vehiculelor. 

Astfel, potrivit lui Chironda, vom avea parte de o siguranță rutieră sporită, vom opri nivelul de automobilizare, vom reduce poluarea și vom dezvolta un sistem de transport public eficient și calitiv. 

În continuare fostul funcționar al Primăriei Chișinău menționează că schimbările vor afecta agenții economici din perimetrul acestor străzi, iar aici vrem să punem o virgulă și să intervenim.

Înainte de a da vina pe afaceriștii care se presupune că au dat mită pentru a dezvolta o activitate în partea centrală a orașului, vrem să-i aducem aminte domnului Chironda, că majoritatea insituțiilor publice se află la fel în inima Chișinăului. Un exemplu perfect servește Pretura Buiucani, situată pe str. Mihai Viteazu, care în preajmă are și o stație de așteptare a transportului public.

Pretura nu are amenajat nici măcar un loc de parcare, șoferii find nevoiți să își lase mașinile pe trotuar, iar cei mai tupeiști chiar pe prima bandă de circulație. Respectiv, troleibuzele care staționează pentru a lua pasagerii sunt nevoiți să-i înconjoare.

Iar în caz că ai o afacere specifică, care presupune că clienții tăi trebuie să vină cu mașina, atunci această afacere trebuie localizată acolo unde prețul terenului îți permite amenajarea a suficiente locuri de parcare, nu în centrul orașului unde circulă sute de troleibuze și mii de pietoni”, menționează Chironda în postarea sa.

Revenind la aceleași insituții de stat, unde în mod firesc se presupune venirea cetățenilor cu mașina, de ce municipalitatea nu s-a chinuit să ofere un exemplu relevant, să le arate celor cu afaceri cum ar trebui să acționeze?

Iar atunci când sunt învinovățiți agenții economici, vrem să accentuăm faptul că de 30 de ani, acest oraș este amenajat într-un mod haotic și companiile care își au sediile de zeci de ani în aceeași locație nu vor pleca de dragul fluidizării traficului transportului public.

AutoExpert susține ideea dezvoltării transprtului public, benzilor dedicate, reorganizării traficului și creării unui oraș verde. Însă noi vrem ca în această situație să nu existe țapi ispășitori în persoana agenților economici și a automobiliștilor.

Pe această cale vrem să întrebăm cititorii noștri, despre cum ar vedea ei soluționarea acestei probleme și ce acțiuni concrete ar trebui întreprinse de autorități!

Recomandate:

De Tomaso P72, supercarul cu motor V8 de 700 CP, debutează după 6 ani de la prezentarea conceptului - Photo
Noutăți
De Tomaso P72, supercarul cu motor V8 de 700 CP, debutează după 6 ani de la prezentarea conceptului

După o așteptare de șase ani, producătorul italian De Tomaso lansează în sfârșit versiunea de serie a spectaculosului P72, un supercar care combină eleganța clasică cu performanțele modern

Inna
Guvernul preia acțiunile Moldasig pentru a le scoate la vânzare, în contextul unui interes public major - Photo
Sociale
Guvernul preia acțiunile Moldasig pentru a le scoate la vânzare, în contextul unui interes public major

 Guvernul a adoptat o decizie strategică privind preluarea acțiunilor companiei de asigurări „Moldasig” SA, în vederea revânzării acestora pe piață. Executivul a

Inna
Sentința în cazul accidentului mortal din Bălți, amânată: Avocatul familiei victimei cere timp pentru studierea dosarului - Photo
Noutăți
Sentința în cazul accidentului mortal din Bălți, amânată: Avocatul familiei victimei cere timp pentru studierea dosarului

Pronunțarea verdictului în cazul lui Serghei Lungu, conducătorul auto implicat într-un accident rutier tragic produs la Bălți, a fost amânată în ședința din 15 mai. Instanța Ju

Inna
Mercedes-Maybach SL 680 Monogram redefinește luxul cu detalii din piele Nappa și motor V8 Biturbo - Photo
Noutăți
Mercedes-Maybach SL 680 Monogram redefinește luxul cu detalii din piele Nappa și motor V8 Biturbo

Mercedes-Maybach a ridicat standardele luxului auto prin lansarea modelului SL 680 Monogram, o versiune exclusivistă a decapotabilei din clasa SL. Această ediție de top, recent prezentată în dou

Inna
Land Rover relansează modelul Freelander ca brand separat. Noul crossover va fi mai ieftin, construit în parteneriat cu Chery - Photo
Noutăți
Land Rover relansează modelul Freelander ca brand separat. Noul crossover va fi mai ieftin, construit în parteneriat cu Chery

Land Rover pregătește lansarea unei noi generații pentru crossoverul accesibil Freelander, care va reveni pe piață în versiuni complet electrificate. Modelul reînnoit urmează să debuteze l

Inna
Nissan anunță amânarea unor modele noi și un plan amplu de reducere a costurilor - Photo
Noutăți
Nissan anunță amânarea unor modele noi și un plan amplu de reducere a costurilor

Nissan trece printr-o perioadă de restructurare profundă, luând decizii drastice pentru a-și stabiliza situația financiară. Producătorul auto japonez a confirmat că va amâna dezvoltarea un

Inna