Prima şi singura limuzină oficială Dacia - Duster Birou Mobil!

De AutoExpert   |  15 Decembrie, 2011

Distribuie :

Prima şi singura limuzină oficială Dacia - Duster Birou Mobil!

E cam exagerat să vrem de la Dacia o limuzină (deşi în istoria Dacia a exista o propunere de 1310 limuzină...). Iată însă că inginerii de la RTR (Renault Technologie Roumanie) au vrut să ne demonstreze că modelele Dacia, în special Dacia Duster, se pretează la surprize de proporţii. Prin urmare, un grup de 23 de masteranzi au lucrat timp de 4 luni de zile pentru a crea acest Duster Birou Mobil.

Nu vă gândiţi că veţi vedea această maşină în coloana oficială a preşedintelui sau pe la nunţi de prestigiu:conceptul Duster Birou Mobil este un unicat, care nu îşi propune să ajungă în produţia de serie . Obiectivul a fost altul, acela de a le permite studenţilor să descopere ce înseamnă lucrul pe un proiect auto real, în cadrul echipelor RTR, fiind vorba de prima promoţie a masterului IPA (Ingineria Proiectelor Auto), acreditat la Facultăţile din Craiova, Bucureşti, Piteşti şi Iaşi.

Caietul de sarcini pentru acest proiect a fost: o maşină care să ruleze şi în care să se poată lucra ca în birourile Renault. Prin urmare, s-a pornit de la un model Dacia Duster, care a fost alungit cu 1,5 metri în stilul limuzinelor americane "stretch": a fost adăugat un segment între cele două portiere, cu panourile laterale realizate din inox şi geamurile din plexiglas.

Pentru că denumirea maşinii este Duster Birou Mobil, a fost acordată o mare atenţie şi interiorului maşinii - practic, amenajarea habitaclului a constituit un mini-proiect în sine, fiind integrate foarte multe tehnologii pentru obţinerea unui rezultat remarcabil. Stagiarii au montat chiar şi un frigider, precum şi un al doilea sistem de climatizare.

Gadgeturile electronice sunt toate de ultimă generaţie şi sunt gândite pentru o conferinţă în mişcare,maşina fiind dotată cu reţea WiFi, router 3G şi tablete, dar şi o cameră video "round-table", conectată la calculatorul propriu Renault inclus în Duster Birou Mobil.

În spatele postului de conducere se pot instala confortabil 4 persoane, care au la dispoziţie şi două ecrane LCD de mari dimensiuni, iar comunicarea între "birou" şi postul de conducere este asigurată prin Bluetooth. Evident, şoferul are la dispoziţie şi un sistem GPS, iar sistemul infotainment este la un cu totul alt nivel decât într-o Dacie obişnuită.

Pentru a păstra masa maşinii la cote cât mai reduse, în jur de 1,6 tone , s-a recurs la eliminarea scaunului pasagerului din faţă, la limitarea spaţiilor de depozitare (maşina nu are portbagaj) şi la folosirea motorului pe benzină de 1,6 litri, mai uşor. Prin urmare, maşina nu a necesitat modificări ale suspensiilor, masasuplimentară, faţă de a unui Duster 4x2, fiind de numai 336 kg.

Duster Birou Mobil devine cea mai lungă Dacia, având o lungime totală de 5,83 metri, în timp ce ampatamentul maşinii se cifrează la 4,19 metri. Sincer, abia aşteptăm să vedem pe viu maşina la o expoziţie, deoarece Duster Birou Mobil este, cu adevărat, o propunere foarte interesantă şi reuşită.

Recomandate:

(FOTO) Toyota RAV4 2025: primele imagini oficiale și detalii înaintea lansării globale - Photo
Noutăți
(FOTO) Toyota RAV4 2025: primele imagini oficiale și detalii înaintea lansării globale

Toyota dezvăluie primele imagini cu noul RAV4. Astfel, niponii anunță debutul celei de-a șasea generații a celui mai bine vândut SUV din gama sa.Lansarea oficială este programată pentru 21 m

Inna
Camerele nu iartă! Zeci de mii de șoferi surprinși fără centură sau vorbind la telefon în trafic - Photo
Sociale
Camerele nu iartă! Zeci de mii de șoferi surprinși fără centură sau vorbind la telefon în trafic

Peste 43.000 de încălcări ale regulilor de circulație rutieră au fost înregistrate în ultimele trei luni. Potrivit Poliției Naționale, încălcările au fost înregistrate&nb

Inna
Nissan anulează proiectul fabricii de baterii de 1.1 miliarde dolari și anunță pensionări în Japonia - Photo
Noutăți
Nissan anulează proiectul fabricii de baterii de 1.1 miliarde dolari și anunță pensionări în Japonia

Nissan renunță la construirea unei noi fabrici de baterii pentru mașini electrice în Japonia, într-o decizie care semnalează o nouă etapă în procesul de restructurare globală al cons

Inna
Skoda lansează versiunea RS pentru noul Enyaq facelift, inclusiv pentru varianta sportivă Enyaq Coupe - Photo
Noutăți
Skoda lansează versiunea RS pentru noul Enyaq facelift, inclusiv pentru varianta sportivă Enyaq Coupe

Skoda lansează oficial versiunea RS pentru noul Enyaq facelift, inclusiv pentru varianta sportivă Enyaq Coupe. Modelul aduce îmbunătățiri semnificative în materie de performanță, design și

Inna
UE oferă un nou termen-limită industriei auto: reducerea emisiilor de CO2 amânată până în 2027 - Photo
Sociale
UE oferă un nou termen-limită industriei auto: reducerea emisiilor de CO2 amânată până în 2027

În urma unei decizii adoptate recent de Parlamentul European, constructorii auto vor avea timp până la sfârșitul anului 2027 pentru a se conforma obiectivelor intermediare de reducer

Inna
Italdesign, unul dintre cele mai iconice studiouri de design auto din lume, ar putea ieși din portofoliul Grupului Volkswagen - Photo
Noutăți
Italdesign, unul dintre cele mai iconice studiouri de design auto din lume, ar putea ieși din portofoliul Grupului Volkswagen

 Conform unor surse din presa italiană, concernul german analizează opțiunea de a vinde Italdesign, casa de design renumită pentru colaborările sale legendare cu mari producători auto. Fondat

Inna