Taxele pentru mașinile electrice obligă China să parieze pe hibride în Europa

De Inna   |  5 Decembrie, 2024

Distribuie :

În fața noilor taxe vamale impuse de Uniunea Europeană pentru mașinile electrice importate din China, producătorii auto din această țară își reorientează strategia. Aceștia își concentrează acum eforturile pe promovarea și vânzarea vehiculelor hibride, care nu sunt supuse noilor taxe. 

Taxele vamale pentru mașinile electrice chineze au fost inițial provizorii, intrând în vigoare în luna iulie, dar au devenit definitive la sfârșitul lunii octombrie. Acestea vor fi aplicate timp de cinci ani și vin în completarea tarifului standard de 10% pentru importurile din afara Uniunii Europene.

Potrivit Asociației Chineze de Turisme (CPCA), exporturile de mașini hibride către Europa au înregistrat o creștere spectaculoasă în perioada iulie - octombrie 2024, ajungând la 65.800 de unități. Această cifră reprezintă o triplare față de aceeași perioadă a anului trecut. În al treilea trimestru al anului, vehiculele hibride și plug-in hibride au reprezentat 18% din totalul exporturilor auto chineze în Europa, o creștere semnificativă față de începutul anului, când acestea aveau o pondere de doar 9%.

Astfel, mașinile hibride devin cheia pentru a evita barierele impuse vehiculelor electrice și pentru a continua expansiunea pe „Bătrânul Continent”. 

Recomandate:

Volkswagen atinge pragul de 1 milion de masini electrice produse, cu un ID.3 GTX Performance - Photo
Noutăți
Volkswagen atinge pragul de 1 milion de masini electrice produse, cu un ID.3 GTX Performance

 Volkswagen a atins o etapă majoră în tranziția sa către mobilitatea electrică: producerea mașinii electrice cu numărul un milion. Exemplarul care a marcat acest moment este un Volkswag

Inna
Porsche ar putea renunța la mașinile electrice în China pe fondul scăderii dramatice a vânzărilor - Photo
Noutăți
Porsche ar putea renunța la mașinile electrice în China pe fondul scăderii dramatice a vânzărilor

Porsche analizează serios posibilitatea de a opri comercializarea modelelor sale electrice în China, ca urmare a unui declin puternic al vânzărilor în această piață strategică.

Inna